Strona 1 z 1

Alternator 55A? 80A?

: 13 cze 2020, 15:23
autor: Rarak
Witojcie

Padl mi alternator, a wlasciwie dogorywa i chce mu zaluzyc nowy. O jego rychlym zgonie swiadcxy 12.1V na jego wyjsciu..
Wedlug VIN'u przynalezy mu sie alternator o nr. 27020 ktory ma 55A. Zastanawialem sie czy zalozyc 80A.
Pytanie: czy mozna?
Przyznaje sie, elektryka mnie generalnie przerasta :)
Pzdr

Ps. Pacjent to dwuakumulatorowy j12 z silnikiem 1KDFTV (sprawdzone po VIN)

Re: Alternator 55A? 80A?

: 13 cze 2020, 15:39
autor: Jake
Oczywiscie ze mozna, a montaz alternatora o wiekszym maksymalnym pradzie ladowania ma same zalety, kwestia tego by alternator pasował gabarytem, układem mocowań, najlepiej by koło pasowe bylo identyczne lub dało sie przelozyc, kwestia wtyczki jest sprawa drugorzedna bo to zwykle najlatwiej przerobic. No i warto zrobic rozpoznanie jaki kupic, bo nie trudno o chinskie dziwadła za pare złotych ktore rzekomo maja wspaniale parametry a w praktyce ledwo laduja.

Re: Alternator 55A? 80A?

: 13 cze 2020, 15:45
autor: sebastian44
Zregeneruj oryginalny będzie najtaniej i najlepiej. Podmiana na inny nie jest wcale taka prosta bo nie łatwo znaleźć pasujący O większych parametrach.

Możesz poszukać ewentualnie taki od J150.

Re: Alternator 55A? 80A?

: 13 cze 2020, 15:50
autor: Rarak
Muchos gracias. :D

Musze kupic nowy, bo nie mam czasu na dlugie naprawy, czas goni.
Stary zregeneruje,pojdzie na polke.

Edit
Zakupilem desona Przez 2 dni bede jezdzil bez klimy to jakos uciagnie :D

Re: Alternator 55A? 80A?

: 13 cze 2020, 17:27
autor: sebastian44
Regeneracja zazwyczaj trwa jeden Max dwa dni. Ale jak chcesz mieć nowy ;)

Nie wiem co to jest deson i co ma Klima do alternatora Ale ok :mrgreen:

Re: Alternator 55A? 80A?

: 13 cze 2020, 18:15
autor: Rarak
Literowka- denso


Klima zre moc. W momencie gdy alternator jest na granicy wydolnosci, z klima aku kaput. Bez- daje rade.
Na klimie aku 11.4 bez 11.9v, przy dzialajacym silniku. Licho.

Wracalem dzis z pracy bez klimy- po dojechaniu odpala.
Wczoraj jadac na klimie po zgaszeniu juz nie odpalilem.
Jak mowilem- alternator daje na wyjsciu 12.1 zamiast 13.5- 14v

Robie dalekie podroze- zapas sie przyda
Poprzednik prado- RR w Mauretanii w 2019r ( moje insta)
Obrazek

:lol:

Re: Alternator 55A? 80A?

: 13 cze 2020, 18:56
autor: oradek
Rarak pisze:Witojcie

Padl mi alternator, a wlasciwie dogorywa i chce mu zaluzyc nowy. O jego rychlym zgonie swiadcxy 12.1V na jego wyjsciu..
Wedlug VIN'u przynalezy mu sie alternator o nr. 27020 ktory ma 55A. Zastanawialem sie czy zalozyc 80A.
Pytanie: czy mozna?
Przyznaje sie, elektryka mnie generalnie przerasta :)
Pzdr

Ps. Pacjent to dwuakumulatorowy j12 z silnikiem 1KDFTV (sprawdzone po VIN)
Gdzie sprawdzałeś tą część że wyszło Ci 55A?


o.Radek LJ73 1991


Re: Alternator 55A? 80A?

: 13 cze 2020, 18:57
autor: Rarak
oradek pisze:
13 cze 2020, 18:56
Rarak pisze:Witojcie

Padl mi alternator, a wlasciwie dogorywa i chce mu zaluzyc nowy. O jego rychlym zgonie swiadcxy 12.1V na jego wyjsciu..
Wedlug VIN'u przynalezy mu sie alternator o nr. 27020 ktory ma 55A. Zastanawialem sie czy zalozyc 80A.
Pytanie: czy mozna?
Przyznaje sie, elektryka mnie generalnie przerasta :)
Pzdr

Ps. Pacjent to dwuakumulatorowy j12 z silnikiem 1KDFTV (sprawdzone po VIN)
Gdzie sprawdzałeś tą część że wyszło Ci 55A?


o.Radek LJ73 1991
Moj blad. To bylo 80A- zle odczytalem podane numery

https://toyota-europe.epc-data.com/land ... J000119815

Numer czesci zgodny jest z nr na etykiecie alternatora.
Te 55A to moja pomylka. Zreszta wydawalo mi sie ze cos jest nie tak. Dlatego pytalem.