Typ gwintu z tyłu ramy
Moderator: luk4s7
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Typ gwintu z tyłu ramy
Czy ktos orientuje sie jaki typ gwintu w nakretkach wspawanych z tyłu ramy które służą do mocowania belki haka? Z lewej strony do tych otworów przykrecony jest uchwyt do wyciągania. Próbowałem już różnych śrub, M12x1.25, M12x1.5, M12x1.75. Żaden z nich nie pasuje, wkręca sie na kilka obrotów i dalej nie idzie. Co tam siedzi?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Typ gwintu z tyłu ramy
Rdza
Ma być x 1,25. Bez znaczenia, czy M8, M10, M12.
Ma być x 1,25. Bez znaczenia, czy M8, M10, M12.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Typ gwintu z tyłu ramy
Okej, to powalcze jeszcze w tym temacie Znaczy że śruby mam dobre, przynajmniej tyle. Juz niestety odkrecając jedną która była tam oryginalnie uwaliła się ta nakrętka od środka i musiałem rzeźbić.
Kupiłem odpowiedni gwintownik przejade nim tam i zobacze jak bedzie.
Kupiłem odpowiedni gwintownik przejade nim tam i zobacze jak bedzie.
Re: Typ gwintu z tyłu ramy
Belka to M12x1,25
Re: Typ gwintu z tyłu ramy
Coś takiego może?
https://allegro.pl/oferta/wkladka-do-na ... 7056956153?
Ja też mam zjechane gwinty w ramie, ale akurat z przodu i aktualnie szukam rozwiązania.
Mocowanie uchwytu do szarpania musi być solidne a u mnie brak 2 gwintów, tzn wchodzi nawet 12x1,5 tak są przerdzewiałe dziury w które były wkręcane śruby do mocowania.
Gwintownik to był pierwszy pomysł, ale nic to nie dało. Rdza za duża albo śruba została wyrwana z gwintu może. Co robić w takiej sytuacji, czy takie cudo jak w linku to bezpieczne rozwiązanie?
W ciężarze to najprościej byłoby wyciąć i wymienić element ramy, tam gdzie to możliwe, ale w osobówce to rama bardzo cienka jest. Strach ruszać.
O.Radek lj73 2LT-II
https://allegro.pl/oferta/wkladka-do-na ... 7056956153?
Ja też mam zjechane gwinty w ramie, ale akurat z przodu i aktualnie szukam rozwiązania.
Mocowanie uchwytu do szarpania musi być solidne a u mnie brak 2 gwintów, tzn wchodzi nawet 12x1,5 tak są przerdzewiałe dziury w które były wkręcane śruby do mocowania.
Gwintownik to był pierwszy pomysł, ale nic to nie dało. Rdza za duża albo śruba została wyrwana z gwintu może. Co robić w takiej sytuacji, czy takie cudo jak w linku to bezpieczne rozwiązanie?
W ciężarze to najprościej byłoby wyciąć i wymienić element ramy, tam gdzie to możliwe, ale w osobówce to rama bardzo cienka jest. Strach ruszać.
O.Radek lj73 2LT-II
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Typ gwintu z tyłu ramy
Ja u siebie rozruszalem właśnie gwinty. Trochę kręcenia śruba lewo prawo plus dużo WD40 i poszło. Jedna nakrętke uwalilem tzn puścił spaw który ja trzymał. Ale udało się włożyć w to miejsce śrubę od srodka przy użyciu patentu -drut i termokurczka
Re: Typ gwintu z tyłu ramy
Sebastian, myślisz, że dla mnie, przy uchwycie do szarpania, też mogę zastosować patent z drutem? Też o tym myślałem, tylko nie wiem, czy to się sprawdzi, czy będzie bezpieczne?sebastian44 pisze:Ja u siebie rozruszalem właśnie gwinty. Trochę kręcenia śruba lewo prawo plus dużo WD40 i poszło. Jedna nakrętke uwalilem tzn puścił spaw który ja trzymał. Ale udało się włożyć w to miejsce śrubę od srodka przy użyciu patentu -drut i termokurczka
O.Radek lj73 2LT-II
- Jake
- Moderator
- Posty: 2239
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Typ gwintu z tyłu ramy
Jak działa patent drut + termokurczka?
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Typ gwintu z tyłu ramy
Musze opisać bo nie mam żadnego zdjecia. Mamy otwór w ramie w której powinna być nakretka od środka ale jej nie ma. Nie ma tez jak włożyć ani jak przytrzymać śruby czy też nakrętki od środka.
Bierzemy drut, wpychamy przez dziure i wyprowadzamy na zewnątrz ramy innym otworem który może być pół metra-metr dalej. Tam bierzemy śrubę którą chcemy włożyć od środka w ramę. Obkurczamy na niej opaske termokurczliwą tak żeby cześć opaski pozostała pusta. Pusty koniec nawlekamy na drut jak robala na haczyk i wciągamy do środka ramy ciągnąć za przeciwny koniec druta. Jak mamy szczeście to powinno się udać trafić śrubą w otwór.
Teraz przykrecamy to co mamy do przykręcenia. Wiadomo że nie da sie przytrzymać kluczem śruby od środka żeby sie nie kreciła bo nie ma dostępu. Ale jeżeli jest wystarczająco długa to potrzebujemy do tego trzech nakretek. Jedną właściwą nakręcamy do oporu/aż śruba zacznie sie obracać. Dwie następne nakrecamy na śrubę i kontrujemy razem. Wtedy trzymając za jedną z dwóch zakontrowanych powstrzymujemy śrube przed obrotem i możemy porządnie dokręcić właściwą nakrętkę.
@Radek możesz użyć tego patentu do czego chcesz, po wszystkim drut i termokurczkę usuwamy więc nie są to elementy przenoszące obciążenia
To nie jest żaden patent z neta, może są lepsze sposoby ale u mnie to zadziałało i to za pierwszym razem, wiec w sumie polecam
Bierzemy drut, wpychamy przez dziure i wyprowadzamy na zewnątrz ramy innym otworem który może być pół metra-metr dalej. Tam bierzemy śrubę którą chcemy włożyć od środka w ramę. Obkurczamy na niej opaske termokurczliwą tak żeby cześć opaski pozostała pusta. Pusty koniec nawlekamy na drut jak robala na haczyk i wciągamy do środka ramy ciągnąć za przeciwny koniec druta. Jak mamy szczeście to powinno się udać trafić śrubą w otwór.
Teraz przykrecamy to co mamy do przykręcenia. Wiadomo że nie da sie przytrzymać kluczem śruby od środka żeby sie nie kreciła bo nie ma dostępu. Ale jeżeli jest wystarczająco długa to potrzebujemy do tego trzech nakretek. Jedną właściwą nakręcamy do oporu/aż śruba zacznie sie obracać. Dwie następne nakrecamy na śrubę i kontrujemy razem. Wtedy trzymając za jedną z dwóch zakontrowanych powstrzymujemy śrube przed obrotem i możemy porządnie dokręcić właściwą nakrętkę.
@Radek możesz użyć tego patentu do czego chcesz, po wszystkim drut i termokurczkę usuwamy więc nie są to elementy przenoszące obciążenia
To nie jest żaden patent z neta, może są lepsze sposoby ale u mnie to zadziałało i to za pierwszym razem, wiec w sumie polecam
- Jake
- Moderator
- Posty: 2239
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Typ gwintu z tyłu ramy
Tak sobie wlasnie myslalem ze to cos takiego musi byc. Swietne pomyslane, proste a skuteczne. Dzieki za wyjasnienie
- Man With Camera
- Posty: 127
- Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
- Auto: KDJ120
- Kontakt:
Re: Typ gwintu z tyłu ramy
A macie może pomysł, jak wykręcić resztkę urwanej śruby M12x1,25 w otworze montażowym na ramie? Śruba jest mocno zardzewiała i niestety dłuższa niż gwint w którym siedzi, co sprawia że rdza - na tym wystającym wewnątrz ramy końcu śruby - blokuje możliwość jej wykręcenia. Zastanawiam się, czy jej nie wkręcić do środka i potem jakoś wydłubać z wnętrza ramy...
Jakie rozmiary mają gwinty w ramie J12 - czy tak jak pisał Rokfor32:
.
Jakie rozmiary mają gwinty w ramie J12 - czy tak jak pisał Rokfor32:
w sensie czy są tam na ramie wszystkie trzy wyżej wymienione drobnozwojowe, bo zabieram się za robienie zawieszenia (tuleje, amortyzatory, czyszczenie całego podwozia i ramy, zabezpieczenie antykorozyjne), więc zamierzam kupić gwintowniki i chcę kupić od razu wszystkie niezbędne, żeby potem nie mieć przestojów.
.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Typ gwintu z tyłu ramy
Tak. Wszystkie z tym skokiem. (tyle że dla M8 to skok standardowy, nie drobny)
- Man With Camera
- Posty: 127
- Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
- Auto: KDJ120
- Kontakt:
Re: Typ gwintu z tyłu ramy
Czy ktoś z Szanownych kolegów widział może gdzieś do kupienia śruby nierdzewne z gwintem m12x1,25?
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Typ gwintu z tyłu ramy
Nie widziałem i nie szukałem.
Weź pod uwagę że nierdzewne śruby nie są tak wytrzymałe jak te ze stali węglowej, a juz na pewno nie nadaja się do mocowania wyciągarek/zderzaków/uchwytów do szarpania/haków. Elementów zawieszenia też nie.
Można kupić takie śruby z odpowiednim pokryciem i też nie powinny rdzewieć.
Weź pod uwagę że nierdzewne śruby nie są tak wytrzymałe jak te ze stali węglowej, a juz na pewno nie nadaja się do mocowania wyciągarek/zderzaków/uchwytów do szarpania/haków. Elementów zawieszenia też nie.
Można kupić takie śruby z odpowiednim pokryciem i też nie powinny rdzewieć.