Typ gwintu z tyłu ramy

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Typ gwintu z tyłu ramy

Post autor: sebastian44 »

Czy ktos orientuje sie jaki typ gwintu w nakretkach wspawanych z tyłu ramy które służą do mocowania belki haka? Z lewej strony do tych otworów przykrecony jest uchwyt do wyciągania. Próbowałem już różnych śrub, M12x1.25, M12x1.5, M12x1.75. Żaden z nich nie pasuje, wkręca sie na kilka obrotów i dalej nie idzie. Co tam siedzi?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Typ gwintu z tyłu ramy

Post autor: Rokfor32 »

Rdza :mrgreen:

Ma być x 1,25. Bez znaczenia, czy M8, M10, M12.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Typ gwintu z tyłu ramy

Post autor: sebastian44 »

Okej, to powalcze jeszcze w tym temacie ;) Znaczy że śruby mam dobre, przynajmniej tyle. Juz niestety odkrecając jedną która była tam oryginalnie uwaliła się ta nakrętka od środka i musiałem rzeźbić.

Kupiłem odpowiedni gwintownik przejade nim tam i zobacze jak bedzie.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Typ gwintu z tyłu ramy

Post autor: kylon »

Belka to M12x1,25

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Typ gwintu z tyłu ramy

Post autor: oradek »

Coś takiego może?
https://allegro.pl/oferta/wkladka-do-na ... 7056956153?

Ja też mam zjechane gwinty w ramie, ale akurat z przodu i aktualnie szukam rozwiązania.
Mocowanie uchwytu do szarpania musi być solidne a u mnie brak 2 gwintów, tzn wchodzi nawet 12x1,5 tak są przerdzewiałe dziury w które były wkręcane śruby do mocowania.

Gwintownik to był pierwszy pomysł, ale nic to nie dało. Rdza za duża albo śruba została wyrwana z gwintu może. Co robić w takiej sytuacji, czy takie cudo jak w linku to bezpieczne rozwiązanie?

W ciężarze to najprościej byłoby wyciąć i wymienić element ramy, tam gdzie to możliwe, ale w osobówce to rama bardzo cienka jest. Strach ruszać.

O.Radek lj73 2LT-II



Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Typ gwintu z tyłu ramy

Post autor: sebastian44 »

Ja u siebie rozruszalem właśnie gwinty. Trochę kręcenia śruba lewo prawo plus dużo WD40 i poszło. Jedna nakrętke uwalilem tzn puścił spaw który ja trzymał. Ale udało się włożyć w to miejsce śrubę od srodka przy użyciu patentu -drut i termokurczka ;)

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Typ gwintu z tyłu ramy

Post autor: oradek »

sebastian44 pisze:Ja u siebie rozruszalem właśnie gwinty. Trochę kręcenia śruba lewo prawo plus dużo WD40 i poszło. Jedna nakrętke uwalilem tzn puścił spaw który ja trzymał. Ale udało się włożyć w to miejsce śrubę od srodka przy użyciu patentu -drut i termokurczka ;)
Sebastian, myślisz, że dla mnie, przy uchwycie do szarpania, też mogę zastosować patent z drutem? Też o tym myślałem, tylko nie wiem, czy to się sprawdzi, czy będzie bezpieczne?

O.Radek lj73 2LT-II


Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Typ gwintu z tyłu ramy

Post autor: Jake »

Jak działa patent drut + termokurczka? :)

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Typ gwintu z tyłu ramy

Post autor: sebastian44 »

Musze opisać bo nie mam żadnego zdjecia. Mamy otwór w ramie w której powinna być nakretka od środka ale jej nie ma. Nie ma tez jak włożyć ani jak przytrzymać śruby czy też nakrętki od środka.

Bierzemy drut, wpychamy przez dziure i wyprowadzamy na zewnątrz ramy innym otworem który może być pół metra-metr dalej. Tam bierzemy śrubę którą chcemy włożyć od środka w ramę. Obkurczamy na niej opaske termokurczliwą tak żeby cześć opaski pozostała pusta. Pusty koniec nawlekamy na drut jak robala na haczyk i wciągamy do środka ramy ciągnąć za przeciwny koniec druta. Jak mamy szczeście to powinno się udać trafić śrubą w otwór.

Teraz przykrecamy to co mamy do przykręcenia. Wiadomo że nie da sie przytrzymać kluczem śruby od środka żeby sie nie kreciła bo nie ma dostępu. Ale jeżeli jest wystarczająco długa to potrzebujemy do tego trzech nakretek. Jedną właściwą nakręcamy do oporu/aż śruba zacznie sie obracać. Dwie następne nakrecamy na śrubę i kontrujemy razem. Wtedy trzymając za jedną z dwóch zakontrowanych powstrzymujemy śrube przed obrotem i możemy porządnie dokręcić właściwą nakrętkę.

@Radek możesz użyć tego patentu do czego chcesz, po wszystkim drut i termokurczkę usuwamy więc nie są to elementy przenoszące obciążenia ;)

To nie jest żaden patent z neta, może są lepsze sposoby ale u mnie to zadziałało i to za pierwszym razem, wiec w sumie polecam :mrgreen:

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Typ gwintu z tyłu ramy

Post autor: Jake »

Tak sobie wlasnie myslalem ze to cos takiego musi byc. Swietne pomyslane, proste a skuteczne. Dzieki za wyjasnienie :)

Awatar użytkownika
Man With Camera
Posty: 125
Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: Typ gwintu z tyłu ramy

Post autor: Man With Camera »

A macie może pomysł, jak wykręcić resztkę urwanej śruby M12x1,25 w otworze montażowym na ramie? Śruba jest mocno zardzewiała i niestety dłuższa niż gwint w którym siedzi, co sprawia że rdza - na tym wystającym wewnątrz ramy końcu śruby - blokuje możliwość jej wykręcenia. Zastanawiam się, czy jej nie wkręcić do środka i potem jakoś wydłubać z wnętrza ramy...

Jakie rozmiary mają gwinty w ramie J12 - czy tak jak pisał Rokfor32:
Rokfor32 pisze:
11 kwie 2020, 19:27
Ma być x 1,25. Bez znaczenia, czy M8, M10, M12.
w sensie czy są tam na ramie wszystkie trzy wyżej wymienione drobnozwojowe, bo zabieram się za robienie zawieszenia (tuleje, amortyzatory, czyszczenie całego podwozia i ramy, zabezpieczenie antykorozyjne), więc zamierzam kupić gwintowniki i chcę kupić od razu wszystkie niezbędne, żeby potem nie mieć przestojów.


.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Typ gwintu z tyłu ramy

Post autor: Rokfor32 »

Tak. Wszystkie z tym skokiem. (tyle że dla M8 to skok standardowy, nie drobny)

Awatar użytkownika
Man With Camera
Posty: 125
Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: Typ gwintu z tyłu ramy

Post autor: Man With Camera »

Czy ktoś z Szanownych kolegów widział może gdzieś do kupienia śruby nierdzewne z gwintem m12x1,25?

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Typ gwintu z tyłu ramy

Post autor: sebastian44 »

Nie widziałem i nie szukałem.

Weź pod uwagę że nierdzewne śruby nie są tak wytrzymałe jak te ze stali węglowej, a juz na pewno nie nadaja się do mocowania wyciągarek/zderzaków/uchwytów do szarpania/haków. Elementów zawieszenia też nie.

Można kupić takie śruby z odpowiednim pokryciem i też nie powinny rdzewieć.

ODPOWIEDZ