Zbyt duży skok jałowy pedału hamulca.
Moderator: luk4s7
Zbyt duży skok jałowy pedału hamulca.
Zmierzyłem skok jałowy pedału hamulca. Powinno być 1-6 mm a jest 22.
Pierwsze 4mm to luz na samym mechanizmie pedału, potem minimalny "próg" i kolejne 18mm wciśnięte bez żadnego wysiłku.
Przed pomiarem wyłączony zapłon i odpompowany hamulec.
Nie ma objawów zapowietrzenia. Pompa nie wydaje podejrzanych dźwięków, tyle, ze trzeba głębiej wciskać hamulec.
Regulacja od strony pedału, wykręcona na maxa.
Na tym etapie się poddałem i odwiedziłem dwa warsztaty. W pierwszym stwierdzili, że jest ok. W drugim, że mogą wyregulować, ale "skończyła się regulacja”, to w sumie i tak jest ok.
Mógłbym chyba wydłużyć siłownik przy pomocy drugiej regulacji, która jest tuż przy samej grodzi, ale (pomijając beznadziejny dostęp) nie jestem przekonany, czy to dobry pomysł, bo w takim okładzie siłownik byłby cały czas wciskany w servo.
Ma ktoś pomysł jak ogarnąć temat?
Stefek
Pierwsze 4mm to luz na samym mechanizmie pedału, potem minimalny "próg" i kolejne 18mm wciśnięte bez żadnego wysiłku.
Przed pomiarem wyłączony zapłon i odpompowany hamulec.
Nie ma objawów zapowietrzenia. Pompa nie wydaje podejrzanych dźwięków, tyle, ze trzeba głębiej wciskać hamulec.
Regulacja od strony pedału, wykręcona na maxa.
Na tym etapie się poddałem i odwiedziłem dwa warsztaty. W pierwszym stwierdzili, że jest ok. W drugim, że mogą wyregulować, ale "skończyła się regulacja”, to w sumie i tak jest ok.
Mógłbym chyba wydłużyć siłownik przy pomocy drugiej regulacji, która jest tuż przy samej grodzi, ale (pomijając beznadziejny dostęp) nie jestem przekonany, czy to dobry pomysł, bo w takim okładzie siłownik byłby cały czas wciskany w servo.
Ma ktoś pomysł jak ogarnąć temat?
Stefek
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Zbyt duży skok jałowy pedału hamulca.
A porównywałeś jak to wyglada w innym samochodzie?
Re: Zbyt duży skok jałowy pedału hamulca.
Nie mam w tym momencie dostepu do innej j12, ale jestem pewien, ze w innych 120tkach i w mojej wczesniej, hamulec mial znacznie mniejszy luz.
Jezdze roznymi samochodami i wczesniej roznica, po przesiadce, nie byla znaczna. Teraz albo w innych zdarzy mi sie naciskac za mocno, ale czesciej w LC za slabo i mam taki przeblysk zdziwienia, ze trzeba jednak mocniej a raczej bardziej.
W jednym ze swoich plaskaczy regulowalem i mimo, ze roznica byla znacznie mnoejsza (z 10mm luzu zrobilem 2mm) to efekt byl niesamowity.
Tu różnica (stan faktyczny - norma) jest tak duza, ze obawiam, ze cos jest zwalone.....
Re: Zbyt duży skok jałowy pedału hamulca.
WitamStefek pisze:Nie mam w tym momencie dostepu do innej j12, ale jestem pewien, ze w innych 120tkach i w mojej wczesniej, hamulec mial znacznie mniejszy luz.
Jezdze roznymi samochodami i wczesniej roznica, po przesiadce, nie byla znaczna. Teraz albo w innych zdarzy mi sie naciskac za mocno, ale czesciej w LC za slabo i mam taki przeblysk zdziwienia, ze trzeba jednak mocniej a raczej bardziej.
W jednym ze swoich plaskaczy regulowalem i mimo, ze roznica byla znacznie mnoejsza (z 10mm luzu zrobilem 2mm) to efekt byl niesamowity.
Tu różnica (stan faktyczny - norma) jest tak duza, ze obawiam, ze cos jest zwalone.....
Regulacja popychaczy to ostateczność i służy raczej do niwelowania ich mechanicznego zużycia. Czy ta „usterka” pojawiła się nagle czy narastała stopniowo? Czy w ostatnim czasie coś było robione przy hamulcach?
Pzdr.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Zbyt duży skok jałowy pedału hamulca.
Ja tylko dodam że w mojej jest tak raczej "normalnie" to znaczy nie odczuwam wielkiej różnicy po przesiadce z innych samochodów. Wiec moze faktycznie masz cos nie tak.
Re: Zbyt duży skok jałowy pedału hamulca.
Mierzylem to ze 2 lata temu i bylo 14 mm. W zeszlym roku samochod stal dluzej (remont ramy) i po tym postoju sie pogorszylo, czyli taki obecny stan. Pozniej jeszcze byly wymieniane wszystkie tloczki z przodu, wymieniany plyn, ale juz nic sie nie zmienilo.
Re: Zbyt duży skok jałowy pedału hamulca.
Nie ma żadnych wycieków przy kołach, pompie, przewodach? Mocowanie pompy, serwo? Odpowietrzenie całego układuStefek pisze:Mierzylem to ze 2 lata temu i bylo 14 mm. W zeszlym roku samochod stal dluzej (remont ramy) i po tym postoju sie pogorszylo, czyli taki obecny stan. Pozniej jeszcze byly wymieniane wszystkie tloczki z przodu, wymieniany plyn, ale juz nic sie nie zmienilo.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Zbyt duży skok jałowy pedału hamulca.
Nie ubywa płynu hamulcowego, nie ma objawów zapowietrzenia tzn nie zmienia się charakterystyka pracy hamulca, nie wpada pedał, nie twardnieje............
Re: Zbyt duży skok jałowy pedału hamulca.
Jeśli tak to będziesz musiał przywyknąć, albo jeszcze raz dokładnie sprawdzić każdy element układu od pedału począwszy na styku klocka z tarczą kończąc.Stefek pisze:Nie ubywa płynu hamulcowego, nie ma objawów zapowietrzenia tzn nie zmienia się charakterystyka pracy hamulca, nie wpada pedał, nie twardnieje............
Pzdr.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk