Wymiana 120 na 150

Moderator: luk4s7

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: Wymiana 120 na 150

Post autor: rafal187 »

Zibi w temacie lexa, to za kałuża trochę tam tego mają.

https://www.copart.com/lotSearchResults ... 20gx%20470

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Wymiana 120 na 150

Post autor: rolkos »

@Rokfor32 - No nie wiem, gość co ma kilkanaście zweotnic do J15 chyba nie jest złodziejem ;)
Raz kupiłem drzwi do 120 za 400zl, odbieram patrzę drzwi kompletne z szyba kablami, działającym mechanizmem podnoszenia. Pytam czemu nie zdemontował tego, on na to że szyb i mechanizmów ma cały stos. Więc nie przesadzalbym. Części są tanie do 150 bo nikt nie potrzebuje używanych do tak młodych samochodów. Jak rozwalisz w 3 letniej 150 zwrotnice to nie idziesz na szrot szukać używki tylko robisz to z AC/OC w ASO.

Nie ma popytu na części do J15. Jak kupuje to też proszę o wersję do 2.8 handlarze nie ogarniają że zwykle to to samo co do 3.0, a stan jak nowe bo to maks 3 lata ma.

Części do j9 drogie bo ich nie ma, a popyt rośnie. Most w dobrym stanie 4 tyś. Do 120 2-3 tyś., a do 150 od roku sprzedaje za 1000zl i telefony się nie urywają. Za to miałem kilka razy pytanie czy podejdzie do j9 ;)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wymiana 120 na 150

Post autor: Rokfor32 »

Mechanizm wygląda tak, że te auta sa kradzione niekoniecznie u nas. I ze względu głównie na silniki. To w pierwszej kolejności jedzie do Afryki - a reszta - cóż. Trafia do nas, na Ukrainę, gdziekolwiek, gdzie cena jest podstawowym kryterium, a o resztę nikt nie pyta.

Prawda wygląda tak - że u nas praktycznie nikt nie kontroluje tego rynku. Od czasu do czasu są kontrolowane większe stacje demontażu - ale i to raczej pobieżnie, bo fizycznie nie ma jak tego sprawdzać - poza silnikami części nie maja oznaczeń unikatowych. Starczy wiec że firma ma ze dwa wozy na fakturach jako podkładka legalności, a reszta gratów jest przepuszczana na tej podstawie.

Zobacz jak wygląda cena takich samych części (używanych) na ebay w Niemczech czy Anglii - już takie tanie jednak nie są.

Masz rację, że mały popyt sprzyja niskim cenom - ale spróbuj znaleźć rozbitą j15, w takiej cenie - żeby uzasadniało to takie ceny gratów jak u nas. Nie mówię o allegro czy olx - chodzi o aukcje firm ubezpieczeniowych na przykład. Nie ma czegoś takiego jak tanie rozbitki j15 - ani na naszym rynku, ani gdziekolwiek w UE. A skądś handlarze musza je przecież brać.

Skąd więc tanie graty, i to w dosyć sporych ilościach?

Pawel0112
Posty: 15
Rejestracja: 18 gru 2019, 17:17

Re: Wymiana 120 na 150

Post autor: Pawel0112 »

Przetestowałem dzisiaj 150 z 2016, przebieg 100 tys, stan na prawdę super. Powiem szczerze, szału nie ma w porównaniu ze 120. To moje subiektywne odczucia, ale .....
1. Na pewno jest ciszej, ale klekot nadal wyraźny
2 Ad blue
3 Wydaje mi się, że 120 ma więcej pary powyżej 140 km/h
4 150 jest bardziej stabilna, lepiej się prowadzi i tak nie buja
5 Hamulce nie wiele lepsze, chociaż krótsza droga hamowania
6 Mam wrażenie, że materiały wykończenia wnętrza gorsze ( plastiki imitujące drewno porażka, kierownica ma już lekkie ślady użytkowania)
7 Nie ma już tej wiecznie trzęsącej się wajchy od reduktora
8 Pozycja za kierownicą raczej bez zmiany, może ciut wygodniejsze fotele, ale to raczej zasługa mojego przelotu w 120 ponad 300
9 Skrzynia ma 6 bieg( aut) więc jest ciszej, ale nic poza tym
Generalnie, auto piękne i na pewno nowocześniejsze, mi się podoba, ale z racji, tego, że uwielbiam LC, akceptując jego wszystkie wady.
Natomiast, wiem już, że nie zamienię znanej dobrze 120, na tak młody rocznik za 175.000 zł, bo nie ma to sensu. Bedę raczej celował na egzemplarz z dieslem 3,0 i przebiegiem do 150 tys.
Na pewno część Was się ze mną nie zgodzi, ale w środku ie wiele się zmieniło na +

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Wymiana 120 na 150

Post autor: oradek »

Zibi pisze: Na razie się waham. Obecny rząd wzmaga we mnie chęć życia i tak sobie mysle, że skurwy... nie popuszczę i dożyję aż odliczę i halę i odbiorę emerytalnie co moje :)
Na wstępie moje kondolencje z powodu kolegi.
Kiedy pochowałem siostrę stryjeczną, która była w moim wieku, to zrozumiałem, że nie warto przejmować się na zapas.

Po drugie, czy wiesz, że możesz też legalnie odliczyć 100% wartości swojej hali już dziś? Bez czekania na amortyzację?

Mam nadzieję, że wybór, odliczyć całość czy amortyzować, podjąłeś świadomie, a nie pod przymusem kogoś, kto Ci nie dał wyboru.

Po trzecie. Siwe włosy...

Patrząc na nasze realia, myślę, że siwe włosy to najmniejszy koszt prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce.

Milionowe kary za wszystko. Teoretycznie pełna dowolność interpretacji przepisów przez urzędy. Domniemanie winy obywatela i podatnika. Nie jest łatwo.

Jednak realia są znane. Mamy wybór. Można iść pokornie, jak owca na rzeź, albo z uśmiechem iść przez życie z żelazną polisą.

Dlatego właśnie polecam skorzystanie z usług dobrego doradcy podatkowego.

Oradek lj73 2LT-II

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Wymiana 120 na 150

Post autor: Zibi »

Własnie z uwagi na niestabilność i dowolną interpretacje przepisów nie korzystam z doradcy podatkowego innego niż moje księgowe. One dokładnie wiedzą jak ten urząd skarbowy interpretuje przepisy i "robią" pod niego. Nie zamierzam ani o włos się wychylać odliczając nawet o złotówkę więcej niż pozwala czytelny przepis, balansując na krawędzi. MIałem już doradców przy poprzedniej budowie, którzy chcieli dla mnie pozyskać fundusze europejskie, środki z jakiegoś programu rozwoju wsi itp. Proponowali nową firmę, zatrudnienie słupów byle zyskać dopłatę i leasingowanie hali żeby szybko rozliczyć. No way, nie dam się na to nabrać. Wolę małą łyżeczką ale zdrowiej. Ale zostawmy już sprawy podatkowe.

Rozejrzę się w usa za 4 runnerem a może lepiej nawet w kanadzie bo przerabiania mniej.

Pawel0112
Posty: 15
Rejestracja: 18 gru 2019, 17:17

Re: Wymiana 120 na 150

Post autor: Pawel0112 »

W ramach odświeżenia tematu, w końcu znalazłem egzemplarz 150 jaki chciałem. Co prawda ma już DPF, ale jeszcze 3.0D i muszę przyznać, że jeździ lepiej niż moja 120. Na pewno pewniej się prowadzi na trasie i mam nadzieję, że z awaryjnością nie będzie ustępować 120. Nie jest łatwo znaleźć dobry i zadbany egzemplarz. Kilka obejrzanych wcześniej sztuk nie robiło na mnie wrażenia i zacząłem myśleć, że zmiana modelu to kiepski pomysł Ten egzemplarz dowodzi, że po prostu trzeba dbać o Land Cruisera, a nie cieszyć się, że nic się nie psuje. W tych, w których, nic nie było robione, ,,bo się nie psuło'', pakiet startowy może się zamknąć w 10 tys. A czy to słuszna decyzja, pokaże czas i przejechane kilometry.
Na szczęście nie mam ciśnienia i mogę użytkować obydwa modele dopóki, nie sprzedam 120.

ODPOWIEDZ