Wymiana 120 na 150

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8380
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wymiana 120 na 150

Post autor: Rokfor32 »

No ale jeżeli to taki rocznik, jak masz w podpisie - to w porównaniu do J12 z ostatniego roku produkcji różnica wieku to zaledwie jeden rok :wink: Tym bardziej więc zasadne jest porównanie takich aut pod kątem jakości/funkcjonalności.

J12 na teraz (i kolejne kilka, może kilkanaście lat) będzie miało bardzo bogatą bazę części używanych. Pod tym względem staje się nieporównywalne pod kątem użytkowym do modelu młodszego, dla którego graty sa ciągle wysoko wyceniane - ale i do modeli wcześniejszych, dla których ta baza się już kurczy, i części się powoli kończą.

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Wymiana 120 na 150

Post autor: Cruiser »

Szczerze, nie wiem co mam w podpisie bo używam od dłuższego czasu tylko Tapatalk. Ale jest to pewnie mój pierwszy LC z 2010 - grzechotnik 3.0, lub HZJ70 z 1991. Aktualnie jest LC15 w benzynie, któremu właśnie minęły 3 lata.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8380
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wymiana 120 na 150

Post autor: Rokfor32 »

Takie skojarzenie po dacie rejestracji na forum ... :wink:

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Wymiana 120 na 150

Post autor: Cruiser »

Aaa. To się zgadza. Jakoś tak wtedy to było....
Za chwilę będzie 10 lat z J15.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Wymiana 120 na 150

Post autor: Zibi »

Tak żeście namieszali, ze juz nie wiadomo co kupować :) A ze nie zamierzam pływać pomiędzy pzrepisami podatkowymi za 20-parę tysięcy ( już wystarczająco mam siwych włosów) to chyba nic nie kupię.

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Wymiana 120 na 150

Post autor: Cruiser »

- za podejście do podatków. Ja też mam już tyle siwych włosów, że bycie kiedyś najbogatszym (na cmentarzu) wcale nie jest tym, czego człowiek oczekuje od życia.

Kup Suprę, skoro też lubisz te płaskie....

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Wymiana 120 na 150

Post autor: rolkos »

Rokfor32 pisze: J12 na teraz (i kolejne kilka, może kilkanaście lat) będzie miało bardzo bogatą bazę części używanych. Pod tym względem staje się nieporównywalne pod kątem użytkowym do modelu młodszego, dla którego graty sa ciągle wysoko wyceniane - ale i do modeli wcześniejszych, dla których ta baza się już kurczy, i części się powoli kończą.
Tu się nie zgodzę, graty do 150 są znacznie tańsze niż do 120, a i stan lepszy. Dlatego jak coś wymieniam to na wersję od 150, często jest to to samo, albo prawie to samo (patrz zaciski, piasty itd.) cena do 150 to często 1/2 czy 1/3 ceny tego co do 120 a stan znacznie lepszy.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Wymiana 120 na 150

Post autor: Zibi »

Cruiser pisze:Obrazek - za podejście do podatków. Ja też mam już tyle siwych włosów, że bycie kiedyś najbogatszym (na cmentarzu) wcale nie jest tym, czego człowiek oczekuje od życia.


Kup Suprę, skoro też lubisz te płaskie.... Obrazek
W tym miejscu zdradziłem toyotę na rzecz mitsu :) Czuję potrzebę zapierd... czasami to wyprowadzam z garażu.

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: Wymiana 120 na 150

Post autor: rafal187 »

Zibi, a może Lexus gx470?
120-tka ale z faaaajnym silnikiem.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Wymiana 120 na 150

Post autor: rolkos »

Cruiser pisze:Cicho. Obrazek
Ja też myślę o 4R jako następcy J15. Jeżeli nie będzie następcy w benzynie, to tylko 4R. Tylko nie w takim golasie jak z ogłoszenia.... Obrazek
Z 4R to nie tak prosto bo tam im droższa wersja tym mniej bajerów. Dla mnie to zaleta. Np. TRD Pro różni się od niższych wersji np. mechanicznym przełączaniem (wajchą) napędów. W tańszych wersjach masz pokrętło. 4R to taki dinozaur, gdzie jest trochę mniej elektroniki niż w j15.

Najdroższy 4R ma gorsze wyposażenie niż Prado 150, jeśli chodzi o luksus. Ale ma blokadę mostu, zawias fox, A-TRC, DAC i Crawl.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Wymiana 120 na 150

Post autor: Zibi »

rafal187 pisze:Zibi, a może Lexus gx470?
120-tka ale z faaaajnym silnikiem.
Tak, zdecydowanie tak

Kurna, jak klient do mnie przyprowadził lexusa 450 / osiemdziestątkę. No jak to pięknie chodziło :) bajka.

Generalnie szukałem czegoś nowszego. Takie miałem przemyślenia, ze pewnie starczy mi już do końca, biorąc pod uwagę, ze obecna 80-tka ma 30 lat a nowa hala którą buduję będzie się amortyzować o 10 lat więcej niż średnia długość mojego życia :)

Na razie się waham. Obecny rząd wzmaga we mnie chęć życia i tak sobie mysle, że skurwy... nie popuszczę i dożyję aż odliczę i halę i odbiorę emerytalnie co moje :)

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Wymiana 120 na 150

Post autor: Cruiser »

Dobre podejście. Pamiętaj, że dobra opłacalność inwestycji w nieruchomość to zwrot i początek zysku w około 8-10 lat, tyle to chyba wyciągniesz....

Ja też po wielu latach z płaską Toyką zmuszony byłem zdradzić moją ulubioną markę, tyle, że dla Nysy.

@Rolkos
Wiem, że wersje TRD są najdroższe. Niekoniecznie jednak mi leżą. Pisząc o golasie, miałem na myśli więcej wygody. Gdybym chciał kupić „zwierzę terenowe”, raczej poszedłbym już w kierunku nowego J7.

Ale jak to się ma do porównania 120 i 150?

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2512
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Wymiana 120 na 150

Post autor: kpeugeot »

może poczekajmy na Tadeo - gdzieś kiedyś porównywał j7 i j15

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Wymiana 120 na 150

Post autor: Zibi »

Wyciągnę, jak w końcu ruszą z nowymi lekami. Trochę zdołowany jestem, bo właśnie z pogrzebu wróciłem, kolega z pracy starszy właściwie pomijalnie. Całe życie poświęcił dla innych. Szkoda gadać.

Może faktycznie coś znowu ze stanów pociągnę.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8380
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wymiana 120 na 150

Post autor: Rokfor32 »

Rolkos - temat cen jest identyczny jak z 10 lat wstecz ceny między częściami używanymi do J12 i J9.

Wtedy też mnie to zdziwiło, i trochę popytałem skąd tak.

Odpowiedź była oczywista. Z aut kradzionych.

Owszem, zdarza się tak, że komuś ubezpieczenie stwierdza szkodę całkowitą, rzeczoznawca wycenia pozostały złom po cenie złomu, i stąd takie ceny - ale nie oszukujmy się. Takie przypadki to jednostkowe tematy, realnie wycena wraku auta wartego startowo 200 tysi nie wynosi 2 tysiaki. A gratów na rynku jest o wiele więcej.

Owszem, zdarzają sie takie graty u dużych handlarzy/w profi stacjach demontażu. Wtedy ceny sa niskie, bo dla tych firm nie ma znaczenia czy zacisk hamulca pochodzi z LC czy z Tico - za auto płacą tyle co waży, i nie ma to większego znaczenia, a na kolekcjonowaniu szpeju im nie zależy.

Ja już od dawna nie kupuje grubszych gratów po pierwszej z brzegu ofercie. Zbyt łatwo w ten sposób zostać "paserem".

ODPOWIEDZ