zawieszenie ciąg dalszy , IronMan?Dobinson? organoleptycznie

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
pit202
Posty: 27
Rejestracja: 21 sie 2018, 16:15
Auto: TLC125 -> GX470

zawieszenie ciąg dalszy , IronMan?Dobinson? organoleptycznie

Post autor: pit202 »

Witajcie ,
czy ktoś tu z forum chciałby poświęcić trochę swojego czasu i nie mieszka na drugim końcu polski a na dodatek posiada Toyotę J12 z zawieszeniem IronMana lub jakimś innym i mógłby pokazać na żywo jak to pracuję ?


a może da się to ogarnąć zdanie , już opowiadam o co chodzi :
zamieniłem zawieszenie na oryginalne ( poduchy ) na sprężyny , pojeździłem trochę jednak na oryginalnym i zdążyłem zapamiętać jak ładnie i miękko potrafi zawieszenie pracować i jak komfortowo można takim samochodem podróżować , ale nie o tym , poduchy były popękane a ja i tak chciałem mieć większy prześwit , jednak zawieszenie które założyłem ( Lovells ) nie pasuje mi bardzo , tzn. jest ten lift co chciałem, ale amortyzatory i sprężyny są za twarde dla mnie , jazda nie jest wcale komfortowa , tzn. pracuje na szosie dobrze, ale w terenie nie lubi się z szybką pracą amortyzatora , początkowo myślałem że to wina sprężyn, niewiele myśląc kupiłem miękkie sprężyny IronMann`a (A) , samochód jednak nie zrobił się miększy i niewiele się właściwie zmieniło , tzn. samochód był miękki dopóki nie dokręciłem amortyzatorów , to co mi nie pasuje to chyba amortyzator , przejeżdżając przez śpiące policjanty wolno efekt jest jak przy "zglebionym golfie" Łup Łup , nie czuć pracy zawieszenie , dopiero przy dużej prędkości zaczyna się uginać . Mam już jedne źle dobrane amortyzatory , teraz drugie , nie chce mieć na ścianie wystawki co kupiłem źle , chciałbym aby zawieszenie pracowało jak najlepiej , chociaż pewnie każdy ma swoje preferencje, IronMan ma chyba kilka rodzajów : gazowe / olejowe / comfort / nie comfort . Już gdzieś słyszałem że komfortowe omijać bo za miękkie a jak się spisuje taki ? 12710GR ?

trochę się rozpisałem , będę wdzięczny za konstruktywne odpowiedzi.
Piotr

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: zawieszenie ciąg dalszy , IronMan?Dobinson? organoleptyc

Post autor: Zibi »

amortyzatory masz regulowane?

Awatar użytkownika
pit202
Posty: 27
Rejestracja: 21 sie 2018, 16:15
Auto: TLC125 -> GX470

Re: zawieszenie ciąg dalszy , IronMan?Dobinson? organoleptyc

Post autor: pit202 »


Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: zawieszenie ciąg dalszy , IronMan?Dobinson? organoleptyc

Post autor: Zibi »

ile pierścieni założone? ta twardosc to z przodu czy z tyłu bo chaotycznie strasznie napisałeś.

Awatar użytkownika
pit202
Posty: 27
Rejestracja: 21 sie 2018, 16:15
Auto: TLC125 -> GX470

Re: zawieszenie ciąg dalszy , IronMan?Dobinson? organoleptyc

Post autor: pit202 »

twardość przodu jest najbardziej przeszkadzająca , tył się bardziej ugina , lecz tez jest twardo , pierścienie sa 2 , jest tak że zyskałem około 2" liftu , auto stoi prosto , pewnie chcesz sprawdzić czy nie za bardzo skompresowałem sprężynę ? chyba nie, auto osiadło ładnych pare cm .

szkoda że nie można zrobić takiego manewru zachowując TEMS, nigdzie też nie widziałem amortyzatorów z chociażby ręczną regulacją twardości do tego modelu, na autostradzie pewnie chce się twardziej , na szutrze bardziej miękko ?

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: zawieszenie ciąg dalszy , IronMan?Dobinson? organoleptyc

Post autor: Zibi »

Nie wiem, kto Ci to zakładał ale natychmiast zmień mechanika. Jeśli zakładasz liftujące spręzyny TO NIE WOLNO ZAKŁADAĆ PIERŚCIENI !!!! Każdy amortyzator ma instrukcję montażu ( takze obrazkową gdyby mechanik nie rozumiał co to znaczy lift). Rozwalasz tyko amortyzatory a spręzyn jest ściśnięta pewnie na około +200 kg.

DZIUBI
Posty: 15
Rejestracja: 18 paź 2019, 12:04
Auto: KDJ 120
Kontakt:

Re: zawieszenie ciąg dalszy , IronMan?Dobinson? organoleptyc

Post autor: DZIUBI »

Panowie jak to jest z tymi pierścieniami, ja nabyłem zawieszenie lovells +50kg przód mam włożony jeden pierścień 1cm plus wyciągarka z przodu i auto stoi przodem w dół.
Jest dość miękko i zastanawiam się nad wymianą pierścienia na 2cm tylko czy jest sens i czy to coś da - auto na pewno zrobi się twarde .

Drugie pytanie ile macie cm pomiędzy nadkolem a oponą w rozmiarze 265/70r17 przy lifcie 2cale .
Nie ukrywam że efekt mnie nie zadowala auto mam z 2008 roku i na fabrycznym zawiasie stał bardzo wysoko w porównaniu z innymi LC120 ( porównania wzrokowe na parkingach - mój stał nawet 3 cm wyżej )

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: zawieszenie ciąg dalszy , IronMan?Dobinson? organoleptyc

Post autor: Zibi »

1. każdy amortyzator ma instrukcję takze rysunkową. Moge spojrzeć jaki pierścień ma być założony, aby było na "zero". Kwestia tylko jaki dokłądnie masz numer amortyzatora.
2. jeśli masz wyciągarkę to sprężyny +50 są na granicy, raczej stosuję się tutaj już sprężyny +50-100
3. A aucie liftowanym przód zawsze jest niżej niż tył. Bo przód już właściwie nie zmienia wysokości po doładowaniu, tył za to bardzo dużo, szczególnie w autach typu long.

DZIUBI
Posty: 15
Rejestracja: 18 paź 2019, 12:04
Auto: KDJ 120
Kontakt:

Re: zawieszenie ciąg dalszy , IronMan?Dobinson? organoleptyc

Post autor: DZIUBI »

Dzięki za odpowiedź, już sobie prowadziłem w sobotę z tym wszystkim .
W błąd wprowadziły mnie fora internetowe zagraniczne i polskie - ponieważ wszędzie pisano żeby żadnych pierścieni nie dawać .
Instrukcja załączona do amortyzatora jest dość enigmatyczna i opisuje montaż tylko w zestawieniu z oryginalną sprężyną fabryczną a nie z zestawu lovells .

Auto stoi teraz jak powinno ( tył o drobinę wyżej ) a prawidłowo powinno być złożone tak: od dołu pierścień 20mm + pierścień szeroki pod sprężynę + podkładka z tworzywa, na to sprężyna liftująca +2" .
U mnie dodatkowo jest dołożony pierścień 10mm ponieważ sprężyny są +50kg a jest wyciągarka i dojdą ALU osłony podwozia więc pan z Australii tak doradził .
Czyli tak jak kolega pisze wyciągarka to już prawie max pod te sprężyny .

Auto zrobiło się znacznie twardsze w porównaniu z fabrycznym zawieszeniem, ale i tak nie jest sztywniej niż w fabrycznej Grand Vitarze małżonki :wink:

ODPOWIEDZ