KDJ120/125 1KD-FTV - wymiana oleju w skrzyni ATM
Moderator: luk4s7
Re: KDJ120/125 1KD-FTV - wymiana oleju w skrzyni ATM
6L wystarczy. Poszukaj w necie jest pełna instrukcja serwisowa do FJ Cruisera z tą skrzynią. Tam masz też podana temperaturę skrzyni przy której robisz dolewkę i sprawdzasz stan.
Re: KDJ120/125 1KD-FTV - wymiana oleju w skrzyni ATM
Ok przejrzałem te instrukcje -chyba ze trzy i tak podsumowując:
- odkręcam korki napełniania, spustowy i przelew spuszczam olej ze skrzyni
- odkrecam miskę
- wymieniam filtr +nowy oring
- wycieram miske do sucha zważając na magnesy przyklejone do miski i oby nie zawierające opiłków
- wycieram korpus skrzyni zakładam nową uszczelkę i przykręcam miskę (jaki moment?)
- dokręcam korek spustowy momentem 20Nm
- wlewam nowy olej przez korek napełniania aż do momentu gdy zacznie lecieć z przelewu
- zakręcam prowizorycznie korek przelewu i napełniania
- odpalam silnik i magluje dzwignią zmiany biegów po czym ustawiam na P przez 30 sekund żeby rozprowadzić płyn
- gaszę silnik i dolewam oleju aż zacznie znowu wypływać z przelewu- zakręcam przelew i korek napełniania
- zwieram na złaczu obd pin 4 i 13(i teraz nie wiem chyba na pracującym silniku?)
- przesuwam dzwignię zmiany biegów miedzy N i D przez 6 sekund i konczę na P
- wskażnik zmiany biegów D zapali się na 2 sekundy i zgaśnie co oznacza wejscie w tryb kontroli temperatury płynu w skrzyni ATM
- na biegu jałowym i WYłączonej klimie czekam aż wskaznik D zaświeci się (bedzie swiecił P i D jednoczesnie) co oznacza temp. oleju 46stopni
- wtedy odkręcam przelew i pozwalam wylać się nadmiarowi oleju
- zakręcam korek przelewowy jak zacznie już tylko kapać moment 20N i koniec tematu
Jak coś jest źle proszę o poprawkę może ktoś skorzysta.
PS: gdzieś jeszcze wyczytałem ze jak sie juz nadmiar wyleje wlewamy 0.4l dodatkowo ale to chyba plotka?
- odkręcam korki napełniania, spustowy i przelew spuszczam olej ze skrzyni
- odkrecam miskę
- wymieniam filtr +nowy oring
- wycieram miske do sucha zważając na magnesy przyklejone do miski i oby nie zawierające opiłków
- wycieram korpus skrzyni zakładam nową uszczelkę i przykręcam miskę (jaki moment?)
- dokręcam korek spustowy momentem 20Nm
- wlewam nowy olej przez korek napełniania aż do momentu gdy zacznie lecieć z przelewu
- zakręcam prowizorycznie korek przelewu i napełniania
- odpalam silnik i magluje dzwignią zmiany biegów po czym ustawiam na P przez 30 sekund żeby rozprowadzić płyn
- gaszę silnik i dolewam oleju aż zacznie znowu wypływać z przelewu- zakręcam przelew i korek napełniania
- zwieram na złaczu obd pin 4 i 13(i teraz nie wiem chyba na pracującym silniku?)
- przesuwam dzwignię zmiany biegów miedzy N i D przez 6 sekund i konczę na P
- wskażnik zmiany biegów D zapali się na 2 sekundy i zgaśnie co oznacza wejscie w tryb kontroli temperatury płynu w skrzyni ATM
- na biegu jałowym i WYłączonej klimie czekam aż wskaznik D zaświeci się (bedzie swiecił P i D jednoczesnie) co oznacza temp. oleju 46stopni
- wtedy odkręcam przelew i pozwalam wylać się nadmiarowi oleju
- zakręcam korek przelewowy jak zacznie już tylko kapać moment 20N i koniec tematu
Jak coś jest źle proszę o poprawkę może ktoś skorzysta.
PS: gdzieś jeszcze wyczytałem ze jak sie juz nadmiar wyleje wlewamy 0.4l dodatkowo ale to chyba plotka?
Re: KDJ120/125 1KD-FTV - wymiana oleju w skrzyni ATM
No wiec jestem po wymianie oleju i filtra +uszczelka i mam mały zgryz.
Auto przejechało parę km do warsztatu, przestygło chwilę, na podnośnik, temperatura oleju ok 35stopni (odczyt z modułu OBD2).
Odkrecamy w pierwszej kolejnosci na test korek przelewu- nic nie leci.
Odkrecamy korek spustowy, spuszczamy olej, potem miska, wylewamy z miski, uzbierało się tego 4 litry- tyle zeszło ze skrzyni.
Zakładamy filtr (oryginał) nowa uszczelka skrecamy, zalewamy nowy olej WS i teraz tak wlewam ok 3 litry i zaczyna kapać z przelewu, zakrecam przelew i korek napełniania auto pracuje kilkanascie sekund wachlowanie biegami, gasimy odkrecamy przelew robimy dolewkę ale wchodzi niewiele wiecej jakieś 3,5l -wiecej nie wejdzie przelewa się i teraz co jest grane że nie mozemy wlac wiecej niż 3-35L. Na logikę powinno wejść przynajmniej 4L skoro tyle zeszło i nie lało się z przelewu na lekko ciepłym oleju. Decyzja wlewamy tyle ile było czyli 4L i wracam do chaty 8km i po kilku godzinach na zupełnie zimnym oleju odkręcam przelew i leci olej zleciało prawie litr. Jakieś pomysły? Coś zapowietrzone czy jak?
Auto przejechało parę km do warsztatu, przestygło chwilę, na podnośnik, temperatura oleju ok 35stopni (odczyt z modułu OBD2).
Odkrecamy w pierwszej kolejnosci na test korek przelewu- nic nie leci.
Odkrecamy korek spustowy, spuszczamy olej, potem miska, wylewamy z miski, uzbierało się tego 4 litry- tyle zeszło ze skrzyni.
Zakładamy filtr (oryginał) nowa uszczelka skrecamy, zalewamy nowy olej WS i teraz tak wlewam ok 3 litry i zaczyna kapać z przelewu, zakrecam przelew i korek napełniania auto pracuje kilkanascie sekund wachlowanie biegami, gasimy odkrecamy przelew robimy dolewkę ale wchodzi niewiele wiecej jakieś 3,5l -wiecej nie wejdzie przelewa się i teraz co jest grane że nie mozemy wlac wiecej niż 3-35L. Na logikę powinno wejść przynajmniej 4L skoro tyle zeszło i nie lało się z przelewu na lekko ciepłym oleju. Decyzja wlewamy tyle ile było czyli 4L i wracam do chaty 8km i po kilku godzinach na zupełnie zimnym oleju odkręcam przelew i leci olej zleciało prawie litr. Jakieś pomysły? Coś zapowietrzone czy jak?
Re: KDJ120/125 1KD-FTV - wymiana oleju w skrzyni ATM
Dobra sam sobie odpowiem- głupio założyłem że ten nadmiar jest wynikiem rozgrzania oleju ale to tylko w małej części. Do tych 4 litrów które wlałem dolałem jeszcze z poł szklanki i przy włączonym silniku i zagrzanym oleju na 43stopnie wylał się nadmiar- zakręciłem jak zaczęła lecieć cienka strużka, z tego co wyczytałem ma wejść ok 3,9litra przy demontażu miski i filtra co by się mniej więcej zgadzało.
A to że na zimnym silniku będzie się wylewało przez przelew to normalne bo olej ze skrzyni ścieka do miski i dopiero po odpaleniu jest zasysany i wtedy ustala się właściwy poziom. Ameryka. Przy okazji dowiedziałem się że skrzynia ma dwa czujniki temperatury jeden w skrzyni drugi w konwerterze i udało się zmusić aplikację torque do zczytywania obu wartości, olej w konwerterze przy włączonym D nagrzewa sie szybciej ale ładnie się wyrównują temperatury w pozycji N.
A to że na zimnym silniku będzie się wylewało przez przelew to normalne bo olej ze skrzyni ścieka do miski i dopiero po odpaleniu jest zasysany i wtedy ustala się właściwy poziom. Ameryka. Przy okazji dowiedziałem się że skrzynia ma dwa czujniki temperatury jeden w skrzyni drugi w konwerterze i udało się zmusić aplikację torque do zczytywania obu wartości, olej w konwerterze przy włączonym D nagrzewa sie szybciej ale ładnie się wyrównują temperatury w pozycji N.
Re: KDJ120/125 1KD-FTV - wymiana oleju w skrzyni ATM
Dolewasz przy pracującym silniku do momentu aż się przeleje.
Ponizej masz instrukcję Toyoty. Wprawdzie do Fj Cruisera ale to ta sama skrzynia i ta sama procedura.
https://drive.google.com/file/d/1dMwZt2 ... p=drivesdk
Ponizej masz instrukcję Toyoty. Wprawdzie do Fj Cruisera ale to ta sama skrzynia i ta sama procedura.
https://drive.google.com/file/d/1dMwZt2 ... p=drivesdk
Re: KDJ120/125 1KD-FTV - wymiana oleju w skrzyni ATM
Robiłem podobnie z tym że dolewałem na wyłączonym silniku- tj na chwile zgasiłem dolałem troche i odpaliłem ponownie odczekałem minute i spusciłem nadmiar.
- Man With Camera
- Posty: 127
- Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
- Auto: KDJ120
- Kontakt:
Re: KDJ120/125 1KD-FTV - wymiana oleju w skrzyni ATM
Żeby jeszcze postawić kropkę nad "i" w powyższej instrukcji - podajcie jeszcze proszę jaki dokładnie olej lejecie do automatycznej skrzyni