Stuki na kierownicy na wybojach

Moderator: luk4s7

ZiggyMartin
Posty: 15
Rejestracja: 03 wrz 2019, 13:57

Re: Stuki na kierownicy na wybojach

Post autor: ZiggyMartin »

Witam. Podpowiedzcie, gdzie można zamówić tzw. wałek kolumny kierowniczej. Chodzi mi o element 45203-35310, w moim przypadku do 4Runnera z 2005 roku. Zależy mi na dobrej jakości części, więc chińczyk odpada. Macie może jakiś zagramaniczny sklep, który moglibyście polecić.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 1738
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Stuki na kierownicy na wybojach

Post autor: sebastian44 »

Możesz zamówić tutaj belniakoffroad.pl oryginał. Na alledrogo widzę że ta część jest za 500 zł. Ja u siebie wymieniałem ten element bo myslałem że jest przyczyną stuków. Niestety mój był w porządku, mimo to wymieniłem i został mi sprawny oryginał w bdb stanie. Mogę oddać za drobne jeżeli chcesz.

ZiggyMartin
Posty: 15
Rejestracja: 03 wrz 2019, 13:57

Re: Stuki na kierownicy na wybojach

Post autor: ZiggyMartin »

Dzięki za podpowiedź, raczej zdecyduję się na wymianę na nowy element

ZiggyMartin
Posty: 15
Rejestracja: 03 wrz 2019, 13:57

Re: Stuki na kierownicy na wybojach

Post autor: ZiggyMartin »

Niestety, ale w moim przypadku nie była to kwestia wałka kolumny kierowniczej a plastikowego elementu (coś podobnego do krzyżaka). spróbuję to zobrazować słownie, ponieważ nie zrobiłem zdjęć. Ten element składa się z dwóch części, jest to jakby kula o średnicy około 4 cm przecięta na pół. Każda z tych połówek posiada nacięcia w w 4 miejscach i wizualnie tworzy jakby krzyż. Pomiędzy tymi połówkami znajduje się sprężynka. Znalazłem na youtube filmik USA, na którym gość pokazuje wymianę tego elementu. Trzeba zdemontować kierownicę, rozpiąć 3 sprężyny przy kolumnie kierowniczej, wykręcić dwie śruby ampulowe, znajdujące się po bokach kolumny i wyciągnąć, w zasadzie na siłę górną część kolumny (sztycy). Wówczas naszym oczom ukazuje się ów element, który należ wyjąć, włożyć nowy, oczywiście nie żałować smaru grafitowego. Niestety ponowne wciśnięcie górnej części kolumny to nie jest prosta sprawa. Zrobiłem to z pomocą sąsiada, który wciskał sztycę, ja zaś pobijałem delikatnie młotkiem, aby czegoś nie uszkodzić. Po zmontowaniu nastała błoga cisza. Zadnych stuków. Czas operacji około 1,5 godziny.

ODPOWIEDZ