zaCHIPowanie Landa ...

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
MAC332
Posty: 129
Rejestracja: 02 cze 2010, 23:43
Auto: LC150 i co? wpl.
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: MAC332 »

Roso - a twój Landek to z którego roku jest?
Ostatnio oglądałem kolesia wykres z hamowni i jest dość duża różnica (u kolegi moment jest dużo szybciej).

Awatar użytkownika
roso
Posty: 48
Rejestracja: 22 sty 2010, 17:03
Auto: LC120 3,0 183 KM power box
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: roso »

2004r.
Jak możesz to wrzuć wykres.
Fajnie byłoby mieć kilka do porównania.

Awatar użytkownika
MAC332
Posty: 129
Rejestracja: 02 cze 2010, 23:43
Auto: LC150 i co? wpl.
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: MAC332 »

A co do opinii, to zgadzam się z Roso - każdy w internecie narzeka, nawet ci którzy nie mają o tym pojęcia i czasami nie widzieli czegoś na oczy, o korzystaniu nie wspomnę.
Ja osobiście jestem zadowolony i jak będzie można to i kobietkę zChipuję.

trynqz
Posty: 46
Rejestracja: 31 mar 2010, 22:12
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: trynqz »

witam,
to i ja się przyłącze do dyskusji, mam LC120 z 2005, byłem u Grabowskiego w Piasecznie i orientacyjną cenę podali mi 2500-3000. O ile dobrze zrozumiałem powiedzieli, że w tym modelu jest najprawdopodobniej komputer Denso czyli taki którego nie da się przerobić i że muszą dostawić BOX co jest rozwiązaniem o wiele lepszym niż wprowadzanie drobnych zmian w obecnym komputerze bo pozawala na większą swobodę. Tak jak wielu z Was napisało, narazie tylko rozważałem tą możliwość gdyż są w rodzinie chwilowo wyższe priorytety...

Awatar użytkownika
jjb
Posty: 258
Rejestracja: 08 sty 2009, 10:29
Auto: LC120
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: jjb »

trynqz pisze:witam,
to i ja się przyłącze do dyskusji, mam LC120 z 2005, byłem u Grabowskiego w Piasecznie i orientacyjną cenę podali mi 2500-3000. O ile dobrze zrozumiałem powiedzieli, że w tym modelu jest najprawdopodobniej komputer Denso czyli taki którego nie da się przerobić i że muszą dostawić BOX co jest rozwiązaniem o wiele lepszym niż wprowadzanie drobnych zmian w obecnym komputerze bo pozawala na większą swobodę...
Ale czy należy rozumieć, że zupełnie odłączają komputer fabryczny i wstawiają w to miejsce swój? Byłaby to ciekawostka, ale nie dziwiłbym się gdyby tak było, po Grabowskim można by czegoś takiego oczekiwać, w swoim czasie robił coś takiego z BMW i wiem, że ludzie z Monachium cmokali z uznania :)

Jeżeli chodzi o klasyczne chip-y oszukujące dane z listwy to w ciągu roku (bo wątek miał taką przerwę) trochę też czytałem i rozmawiałem. Niestety wnioski nie są optymistyczne. Poznany przez znajomych szef jednego z ASO powiedział wprost - "wszystkim polecamy i reklamujemy, bo taka jest polityka. Ale jak Pan chce jeździć dłużej niż 30-40 tysięcy, to lepiej niech Pan nie zakłada.." :(

pozdrawiam

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: Rafi »

roso pisze:
Rafi pisze:I z innej beczki- czy 3.0 D4-D naprawdę nikt nie wirusuje i trzeba wkładać te czipsy?
Proponuję poczytać trochę ... np. strone wcześniej .

Ja z boxa jestem zadowolony . Czytałem fora i na każdego znajdzie się bat , a że V-tach jest największy to ma pewnie najwięcej batów :-)

Każdy zrobi jak uważa.
Misiu stronę wcześniej czytałem i nie bardzo kumam jak można odpisywać w temacie, jakiego się nie czytało. Pytam, bo programuje się już po prostu wszystko i dziwi mnie, że Denso wciąż jest na to odporne. Na kilku istniejących forach o dieslach w kraju można poczytać o rozkminianiu najnowszych aut, a Denso jak skała.

@MAC32, oczywiście wszyscy narzekający w internecie na V-tech nic nie wiedzą, nie mają pojęcia, nie widzieli i nie jeździli. A na takich forach jak tdiracing rejestrują się, bo mają za dużo czasu. Możesz się nie zgadzać z opinią na temat v-techu, ale nie pisz o ludziach, że się nie znają i nie wiedzą o czym mówią, tylko dlatego, że sam jesteś zadowolony z usług tej firmy. Gdybyśmy wszyscy rozmawiali ze sobą z takim podejściem, to moglibyśmy siedzieć w sejmie, a nie na TLC. Ja widziałem na własne oczy oszustwo tej firmy, gdy koleżance zwróciłem uwagę, że jej Golf po ich zabiegu nie jedzie. W v-techu dowiedziała się, że ma 163 konie, na trzech (!) innych hamowniach 142-147, praktycznie tyle cos seria. Natomiast wykresy pokazywały jasno, że po prostu wszystko działo się dużo wcześniej, niepotrzebnie i mało optymistycznie patrząc na trwałość klekota.

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: Michalkrk »

co do vtechu to powiem tyle bo mialem hamownie kiedys w firmie od świątka i vtech byl jakas konkurencją ,masa ludzi od nich jezdzila do nas sprawdzac na naszej hamowni czy faktycznie wyniki sie pokryja ,i nieraz byli zdziwieni ze cos nie halo ,a oszukuja w prosty sposob zmieniajac w programie hamowni wspolczynnik inercji a ludzie podjarani bo maja wykres w dloni ,psycha mowi masz pińćset kuni ,moze teraz cos sie u nich zmienilo tak czy siak ja juz sie tym nie zajmuje i mam to gdzies i szczerze wole soft seryjny z duzą niewykorzystana rezerwa mocy niz bardziej wysilony silnik ,kojot raczej nie jest na ćwiartke :mrgreen: i to jest piekne ...

Awatar użytkownika
MAC332
Posty: 129
Rejestracja: 02 cze 2010, 23:43
Auto: LC150 i co? wpl.
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: MAC332 »

@MAC32, oczywiście wszyscy narzekający w internecie na V-tech nic nie wiedzą, nie mają pojęcia, nie widzieli i nie jeździli. A na takich forach jak tdiracing rejestrują się, bo mają za dużo czasu. Możesz się nie zgadzać z opinią na temat v-techu, ale nie pisz o ludziach, że się nie znają i nie wiedzą o czym mówią, tylko dlatego, że sam jesteś zadowolony z usług tej firmy. Gdybyśmy wszyscy rozmawiali ze sobą z takim podejściem, to moglibyśmy siedzieć w sejmie, a nie na TLC. Ja widziałem na własne oczy oszustwo tej firmy, gdy koleżance zwróciłem uwagę, że jej Golf po ich zabiegu nie jedzie. W v-techu dowiedziała się, że ma 163 konie, na trzech (!) innych hamowniach 142-147, praktycznie tyle cos seria. Natomiast wykresy pokazywały jasno, że po prostu wszystko działo się dużo wcześniej, niepotrzebnie i mało optymistycznie patrząc na trwałość klekota.
Ja osobiście jestem zadowolony z BOX`a Steinbauera i takiego mam, a pisząc o tych co nie mają pojęcia mam na myśli niektórych z którymi rozmawialem na ten temat i z rozmowy wyszlo, że takiego ustrojstwa nie mają a się wypowiadają negatywnie - bo gdzieś uslyszeli lub wyczytali.
A co do sprawy wytrzymalości klekota - to nie przesadajmy, że te pare koni coś zmieni dla takiego silnika który jest zbudowany z dużym zapasem. Silnik ten jest slabo doladowany i nie powinno nic się zdarzyć (ja pracuje przy silnikach o mocach rzędu tysięcy Nm i doladowaniu 2,5 - 3,0bar i nic sie nie dzieje). To, że niektórzy maja problemy to tylko ich wina, ponieważ jak każdy powinien wiedzieć z silnikiem doladowanym diesla powinno się obchodzić jak z kobietą wedlud pewnych reguł, a potem można ostro w komin.

vaster
Posty: 2
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:22
Auto: LC120
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: vaster »

Panowie, mam nadzieję że tym postem nie wyciągam trupa z grobu...

wolf: zapraszamy na gielde i do postu "Tu sie witamy"

Maniek 70
Posty: 41
Rejestracja: 10 paź 2009, 17:44
Auto: LC 120

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: Maniek 70 »

Witam,

Właśnie nabyłem Chipa Motorsport Toyota DEPK do landka 120 173 KM - jutro zamontują w serwisie i wtedy zobaczymu co się dzieje...

Słyszałem opinie, że z tym chipem - śmiga nieźle...

Swego czasu był jeszcze drugi w sprzedarzy w Toyocie, ale słabszy...

Dam znac jak pojeźdzę...

Pozdrawiam

bartsiedlce
Posty: 41
Rejestracja: 18 paź 2010, 22:42
Auto: Toyota LC12, 2005 rok, 3,0 D4D
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: bartsiedlce »

Chciałbym nieco odgrzać wątek, zastanawiam się nad wzmocnieniem swojego Landka.
W związku z powyższym pytanie, czy zna ktoś z Was taką firmę - http://www.44tuning.pl/toyota/chip-tuni ... .html#form i jej dokonania? Korzystaliście z tych chipów?

Awatar użytkownika
zachary
Posty: 214
Rejestracja: 24 mar 2009, 07:45
Auto: J15/Lalka/, U1234, Wolf GD300, 469B, Rolka'18, E250
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: zachary »

Maniek 70 pisze:Witam,

Właśnie nabyłem Chipa Motorsport Toyota DEPK do landka 120 173 KM - jutro zamontują w serwisie i wtedy zobaczymu co się dzieje...

Słyszałem opinie, że z tym chipem - śmiga nieźle...

Swego czasu był jeszcze drugi w sprzedarzy w Toyocie, ale słabszy...

Dam znac jak pojeźdzę...

Pozdrawiam
I co, pojeździłeś?

Awatar użytkownika
gif_kuba
Posty: 113
Rejestracja: 01 mar 2010, 13:11
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: gif_kuba »

Box działa na zasadzie oszustwa, wpina się go pomiędzy czujnik ciśnienia paliwa na listwie a sterownik silnika i ten Box podaje do komputera zafałszowane informacje o ciśnieniu występującym na listwie wysokiego ciśnienia.
Dodatkową moc i przyrost momentu uzyskuje się więc przez wymuszone podniesienie i tak już wysokiego ciśnienia paliwa, jakie to ma skutki dla układu paliwowego (wtryskiwacze, pompa wysokiego ciśnienia, zawór na listwie) to niech sobie każdy sam odpowie. Z własnego doświadczenia powiem że większość BOXow po pewnym czasie przynosi dużo kłopotów, nawet te oryginalne firmowane przez TTE.

Awatar użytkownika
roso
Posty: 48
Rejestracja: 22 sty 2010, 17:03
Auto: LC120 3,0 183 KM power box
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: roso »

gif_kuba pisze:Z własnego doświadczenia powiem że większość BOXow po pewnym czasie przynosi dużo kłopotów, nawet te oryginalne firmowane przez TTE.
Coś więcej o tym doświadczeniu , bo mnie zaciekawiło .

Awatar użytkownika
gif_kuba
Posty: 113
Rejestracja: 01 mar 2010, 13:11
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: gif_kuba »

BOXy się uszkadzają (nie zawsze BOXy, czasem złącza, czasem instalacja się łamie) i silnik zaczyna tracić moc, zaświeca się check, włącza się tryb awaryjny, nie reaguje na gaz i inne tego typu...

ODPOWIEDZ