TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Moderator: luk4s7

Synto
Posty: 426
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: Synto »

Wielkiego doświadczenia nie mam, ale wydaje mi się, że trzeba czymś (śrubokręt, patyczek) wcisnąć tę małą pionową plastikową zatrzaskę, którą zaznaczyłem niebieską strzałką. Jeśli to to, to druga powinna być po drugiej stronie wtyczki w mojej 80ce. Jak nie to, to obadaj czy w jakimś innym miejscu wtyczki nie da się czegoś wcisnąć. Ja w trochę podobny sposób rozpinałem wtyczkę panelu sterowania w drzwiach. też się okazało że są takie zatrzaski.
Ale, tak jak mówię doświadczenia wielkiego nie mam... tylko sugestia.

Usuanalem bledny rysunek, zeby nie wprowadzal w blad. - Jake

Awatar użytkownika
Man With Camera
Posty: 129
Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: Man With Camera »

Też mi się wydawało, że trzeba wcisnąć wypustkę, którą wskazujesz (po obu stronach złączki). Niestety po wciśnięciu obu wypustek wtyczka ani drgnie, więc zanim zacznę szarpać na prawdę mocno, to muszę mieć PEWNOŚĆ, że wystarczy wciskać tylko te wypustki a nie coś innego... inaczej mogę zniszczyć złącze

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8874
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: Rokfor32 »

Echh. Jakie "wypustki"?? Przecież od góry złącze ma normalny zamek. Się go naciska.

Tyle, że czasem błoto włazi pod zatrzask, i się to wcisnąć jednak nie chce. Więc trzeba złącze porządnie wyczyścić, przedmuchać sprężonym powietrzem - i się normalnie otworzy.

ps. Te "wypustki" to zaczepy wewnętrznej uszczelki.

Synto
Posty: 426
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: Synto »

No widzisz Rokforze... a chciałem dobrze.
A może przynajmniej dzięki temu Ty odpowiedziałeś pytającemu (i to właściwie) :-)

Awatar użytkownika
Man With Camera
Posty: 129
Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: Man With Camera »

Dzięki Rokfor za pomoc! Złącze rozpięte! Jak się wie gdzie cisnąć, to rozpięcie zajmuje pięć minut.

Mam jeszcze jeden dylemat odnośnie demontażu ramki trzymającej kompresor zawieszenia i osuszacz. Ramka jest mocowana do ramy auta trzeba śrubami, które są bardzo mocno skorodowane. Rodzi to duże ryzyko, pomimo wielokrotnego traktowania środkiem penetrującym, że przy próbie odkręcenia zostaną ukręcone. W przypadku dwu śrub z boku ramy, potrafię sobie jeszcze wyobrazić rozwiercanie urwanych śrub, ale co z tą trzecią - od góry ramy? Wiercenie nie wchodzi w grę, bo od góry nie ma żadnego dojścia, zostaje chyba tylko spawanie? Czy może jest jeszcze jakiś trik, na który nie wpadłem?

A! Jeszcze kwestia śrub: jakie będą lepsze do mocowania kompresora w miejscu, tak bardzo narażonym na wilgoć i błoto - ocynk płatkowy czy nierdzewne?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8874
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: Rokfor32 »

Nierdzewne.


Awatar użytkownika
Man With Camera
Posty: 129
Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: Man With Camera »

Jeszcze jedno pytanie odnośnie filtra powietrza przed kompresorem: czy przy wymianie kompresora, który wyzionął ducha, wymieniacie też ten filtr? Nic się z niego nie wysypuje, przy potrząsaniu nim nic nie słychać, ale czy jest wystarczająco czysty, żeby go użyć ponownie, to nie wiem jak ustalić, bo jest niestety nierozbieralny.

Rozsądek nakazuje wymianę, a co mówią praktycy z doświadczeniem większym niż moje? Może można ten filtr jakoś oczyścić (płukanie?), może go rozciąć, wymienić wkład filtracyjny na nowy a następnie skleić i używać dalej?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18225
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: kylon »

Przy okazji prac na warsztacie podrzucam zdjęcia typowego wyglądu kompresora i jego mocowania w TEMS.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Luksky
Posty: 96
Rejestracja: 20 sty 2016, 07:31
Auto: J95, 3.0 D4D KDJ FTV
Kontakt:

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: Luksky »

Panowie, czy ktoś jest chętny na wytargany TEMS z J120? Kompresor umarł i wszystko powędruje na złom.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18225
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: kylon »

Dział giełdowy.

Awatar użytkownika
021CLT
Posty: 218
Rejestracja: 15 cze 2012, 21:34
Auto: Toyota LC120
Kontakt:

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: 021CLT »

kylon pisze:
27 lut 2024, 14:28
Przy okazji prac na warsztacie podrzucam zdjęcia typowego wyglądu kompresora i jego mocowania
Moje mocowanie wyglądało o wiele lepiej, ale sam kompresor to była kula aluminium :D
Kupiłem używany kompresor i dałem do regeneracji, wyszło po taniości i wszystko pięknie działało.
Swoją drogą, fatalne miejsce w którym umieszczono ten kompresor. A może miejsce ok, tylko zabezpieczenie mało IP67. Wiadomo amelinium będzie się z czasem utleniać, ale wodą, błoto, sól i wszystko co trafia z drogi wspomaga to wielokrotnie.

Awatar użytkownika
Man With Camera
Posty: 129
Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: Man With Camera »

Oryginalne mocowanie prawie w ogóle nie jest zabezpieczone antykorozyjnie, bo lakieru, który jest niechlujnie nałożony (bąble na spawach, lakier odchodzi pod paznokciem), nie nazwałbym zabezpieczeniem. Dlatego też przy zmianie kompresora i montażu nowego mocowania, warto samodzielnie zdjąć ten nieszczęsny lakier, oddać mocowanie do ocynkownia a potem porządnie pomalować odpowiednią farbą.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 3047
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: Jake »

kylon pisze:
27 lut 2024, 14:28
Przy okazji prac na warsztacie podrzucam zdjęcia typowego wyglądu kompresora i jego mocowania w TEMS.
Takie dosc archeologiczne ;)

ODPOWIEDZ