Witam
Przejrzalem wpisy apropos problemow z klima i nigdzie nie ma mojego
Walcze z tematem juz z rok lub dluzej. Wymieniona chlodnica na nowa, nowe wisko, nowy termostat(wszystko oryginalne toyoty) i dalej nie uporalem sie z problemem.
Klima po prostu podczas jazdy sie wylacza, szczegolnie jak jest powyzej 30 stopni. Noca gdy jedziemy i jest tez dajmy na to okolo 30-32 stopni klima dziala, po czym np podczas podjazdu pod gorke idzie redukcja biegu, wieksza moc i klima sie wylacza, zjezdzam w dol, po chwili klima sie wlacza. W ciagu dnia praktycznie wogole nie dziala, wlacza sie po starcie silnika normalnie po czym wylacza sie i albo sie wlaczy albo nie, zazwyczaj sie zalaczy co jakis czas.
Stalismy ostatnio na granicy w kolejce, upal 40 stopni, klima sie wylaczyla i wlaczyla sie po kilkunastu minutach i za chwile znowu sie wylaczyla. Nie wiem gdzie szukac problemu. Jakby jakis czujnik temperatury rozlaczal klime czy co, czujnik tez byl wymieniony, ten ktory jest kolo chlodnicy. Mial ktos moze podobny przypadek i moze pomoc gdzie szukac problemu?
Problem z klimatyzacja w LC120
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 11 gru 2022, 21:37
Re: Problem z klimatyzacja w LC120
A jak się wyłączy to mruga ci kontrolka w klawiszu ac?
Re: Problem z klimatyzacja w LC120
Skoro wyłącza się przy wysokich temperaturach zewnętrznych, to jest problem ze zbyt wysokim ciśnieniem skraplania.
Czyli np:
- skraplacz (ciepły wymiennik z przodu samochodu) nie jest wystarczająco dobrze schładzany,
- zbyt duża ilość czynnika (układ przepełniony),
- presostat wysokiego ciśnienia wyłącza układ ale naprawdę ciśnienie jest ok (zły presostat)
Trzeba odpalić klimę, zasymulować jej duże obciążenie (np zasłonić skraplacz - samochód stoi więc chłodzenie już będzie gorsze) i wówczas mierzyć ciśnienia pracy. Ciśnienia już dużo powiedzą - dopiero mając ich wartości można zawęzić poszukiwania.
Czyli np:
- skraplacz (ciepły wymiennik z przodu samochodu) nie jest wystarczająco dobrze schładzany,
- zbyt duża ilość czynnika (układ przepełniony),
- presostat wysokiego ciśnienia wyłącza układ ale naprawdę ciśnienie jest ok (zły presostat)
Trzeba odpalić klimę, zasymulować jej duże obciążenie (np zasłonić skraplacz - samochód stoi więc chłodzenie już będzie gorsze) i wówczas mierzyć ciśnienia pracy. Ciśnienia już dużo powiedzą - dopiero mając ich wartości można zawęzić poszukiwania.
Re: Problem z klimatyzacja w LC120
Miałem to samo. Okazało się, że w LC jest mechanizm który wyłącza klimę kiedy w układzie chłodzenia temperatura płynu jest powyżej 102 C (jeżeli pamięć mnie nie myli), a następnie włącza ją na powrót kiedy spadnie poniżej 98 C. Wymieniłeś niby wszystkie elementy, które wymieniłem ja, ale sprawdzić zawsze można. U mnie po wymianie termostatu, chłodnicy i wisko działa wszystko jak trzeba.
Teraz jak to sprawdzić czy to to. Podłącz sobie jakąś kostkę do OBD2 (polecam icar) zainstaluj na telefonie apkę jakąkolwiek, która pokazuje temperaturę płynu chłodzącego. Tam zaobserwujesz czy to jest to czy trzeba szukać w innym miejscu.
Jeszcze błędy klimy widać jak przy wciśnięciu przycisków auto i obieg zamknięty, a następnie przekręceniu kluczyka na ekranie klimy pojawią się kody błędów może tam coś się wyświetli.
Teraz jak to sprawdzić czy to to. Podłącz sobie jakąś kostkę do OBD2 (polecam icar) zainstaluj na telefonie apkę jakąkolwiek, która pokazuje temperaturę płynu chłodzącego. Tam zaobserwujesz czy to jest to czy trzeba szukać w innym miejscu.
Jeszcze błędy klimy widać jak przy wciśnięciu przycisków auto i obieg zamknięty, a następnie przekręceniu kluczyka na ekranie klimy pojawią się kody błędów może tam coś się wyświetli.