Drżenie podczas postoju na hamulcu. Skrzynia AT.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2658
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Drżenie podczas postoju na hamulcu. Skrzynia AT.

Post autor: Jake »

A wiesz, ze ludzie jezdza samochodami terenowymi nie tylko w blocie po klanki i nie tylko 6km wokol komina obok domu? XD

pinc6x6
Posty: 679
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Drżenie podczas postoju na hamulcu. Skrzynia AT.

Post autor: pinc6x6 »

Jake pisze:
30 cze 2024, 10:12
A wiesz, ze ludzie jezdza samochodami terenowymi nie tylko w blocie po klanki i nie tylko 6km wokol komina obok domu? XD
Ciekawe jak masz zwolnić podjeżdżając na przełęcz 1000-ce km od domu w temperaturach 30+ ?

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2658
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Drżenie podczas postoju na hamulcu. Skrzynia AT.

Post autor: Jake »

Zdejmujac noge z gazu? Zwalniajac? Redukujac bieg? Zapinajac reduktor? Zjezdzajac na pobocze? Przeciez nie robiac fikolka. No normalna rzecz na swiecie. Piszesz tak jakby tego sie nie dalo zrobic i trzeba bylo ciagnac do konca za wszelka cene do zagotowania skrzyni.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8595
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Drżenie podczas postoju na hamulcu. Skrzynia AT.

Post autor: Rokfor32 »

No. O "grubość wskazówki" - na pewno jeszcze da radę ... :mrgreen:

Ten temat mógł producent rozwiązać ot tak. Jak pstryknięcie palcami. Czyli - parametry krytyczne - to odcinamy silnik.

No - ale jednak nie. I - nie tylko Toyota. I - w sumie to się nawet nie dziwię jakoś specjalnie - w końcu to oni z tego żyją, że klient przyjdzie kupić nowe - jak zarżnie stare ... :wink:

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2658
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Drżenie podczas postoju na hamulcu. Skrzynia AT.

Post autor: Jake »

Rokfor32 pisze:
30 cze 2024, 20:55
Ten temat mógł producent rozwiązać ot tak. Jak pstryknięcie palcami. Czyli - parametry krytyczne - to odcinamy silnik.
Tu zawsze jest debata... Czy lepiej zeby user decydowal do kiedy cisnie. Czy zeby algorytm decydowal za nas. Potem zawsze jest ryzyko, ze cos padnie, czujnik, kabel do czujnika i nagle amba - sterownik odcina silnik, i stoimy na srodku pustyni ;D

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8595
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Drżenie podczas postoju na hamulcu. Skrzynia AT.

Post autor: Rokfor32 »

Jak silnik zarżniesz - to i tak stoisz :wink:

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2658
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Drżenie podczas postoju na hamulcu. Skrzynia AT.

Post autor: Jake »

To i prawda.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8595
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Drżenie podczas postoju na hamulcu. Skrzynia AT.

Post autor: Rokfor32 »

Temu logiczne wydaje się rozwiązanie dwuetapowe: czerwone kontrolki hurtowo na desce - ale nadal zakres przekroczenia parametru jest jeszcze bezpieczny, i kierownik ma czas na zareagowanie. A jak jednak nie zareaguje, i odczyty pójdą dalej - to powinna iść odcinka silnika.

Nowsze auta mają coś w podobny deseń, czyli przełączanie w tryb awaryjny, i jazda 30km/h max. Acz zadziwiające, że taka automatyczna procedura nie dotyczy to np. ciśnienia oleju w silniku, czy właśnie temperatury oleju w skrzyni ... :wink:

Na marginesie - już np. lepsiejsza kosiarka ogrodowa nie pozwoli się odpalić, jak wyczuje za niski poziom oleju. Tymczasem dowolne auto nie ma z tym żadnego problemu (z odpaleniem bez oleju) ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2658
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Drżenie podczas postoju na hamulcu. Skrzynia AT.

Post autor: Jake »

Rokfor32 pisze:
02 lip 2024, 07:48
Na marginesie - już np. lepsiejsza kosiarka ogrodowa nie pozwoli się odpalić, jak wyczuje za niski poziom oleju. Tymczasem dowolne auto nie ma z tym żadnego problemu (z odpaleniem bez oleju) ... :mrgreen:
Powaznie? Myslalem ze w nowoczesnych autach to standard. Automatyczna odcinka przy braku cisnienia oleju to jedna z pierwszych strategii ktore zaprogramowalem sobie do EMU.

ODPOWIEDZ