33" opony na J125 mozliwe ?

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 456
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

33" opony na J125 mozliwe ?

Post autor: Meris »

witam, moze kto uzywal 33" albo wieksze opony na TLC125 ? Ile wycynali blotniki czy inne problemyy s tym byli ?
Planujiemi z krutkej J12 wyprawuwka po gurach i na Zmota czasami zrobic :) ciekawo jaka praktika u innych s tym byla.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: 33" opony na J125 mozliwe ?

Post autor: rolkos »

285/75/16 (czyli 33") wchodzi bez wycinania nadkola, trzeba minimalnie podciąć zderzak z przodu (obciera przy skręcie). Sprężyny lift 2" + podkładki (nie pamiętam jakie tam były).

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 456
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: 33" opony na J125 mozliwe ?

Post autor: Meris »

ale R16 problem z felgami zalozyc... czytalem ze tyko jakis rodzaj zelaza R16 pasujie i to czeba pilowac chamulce...

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1430
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: 33" opony na J125 mozliwe ?

Post autor: tadeo »

Meris pisze:ale R16 problem z felgami zalozyc... czytalem ze tyko jakis rodzaj zelaza R16 pasujie i to czeba pilowac chamulce...
Absolutnie chory pomysł. Spiłowanie obudowy klocków może spowodować rozsadzenie przez płyn hamulcowy obudowy. Należy szukać takiej felgi, która ma miejsce na obudowę, z porządnym ET albo stalówek.
33 cale nic nie dają, oprócz odczuwalnego spadku mocy.
Lepiej założyć osłony pod spodem, aby łatwiej się ślizgać niż kusić się na te 2 cm więcej prześwitu kosztem spadku poweru o jakieś 20%.

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 456
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: 33" opony na J125 mozliwe ?

Post autor: Meris »

tadeo pisze:
Meris pisze:ale R16 problem z felgami zalozyc... czytalem ze tyko jakis rodzaj zelaza R16 pasujie i to czeba pilowac chamulce...
Absolutnie chory pomysł. Spiłowanie obudowy klocków może spowodować rozsadzenie przez płyn hamulcowy obudowy. Należy szukać takiej felgi, która ma miejsce na obudowę, z porządnym ET albo stalówek.
33 cale nic nie dają, oprócz odczuwalnego spadku mocy.
Lepiej założyć osłony pod spodem, aby łatwiej się ślizgać niż kusić się na te 2 cm więcej prześwitu kosztem spadku poweru o jakieś 20%.
ja to tak samo myslia, ale mam kolege ktury o 33" mazy :) dla tego i pytam...

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1430
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: 33" opony na J125 mozliwe ?

Post autor: tadeo »

Wszystko jest możliwe:
Obrazek

Pogadaj z tym człowiekm, może zdradzi tajemnicę:

https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-la ... yCvyp.html

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: 33" opony na J125 mozliwe ?

Post autor: rolkos »

W samochodzie o którym pisałem nic nie było piłowane, odpowiednia felga stalowa i wszystko weszło. Samochód to j125 z silnikiem 1GR-FE (236 hp) więc mocy było pod dostatkiem.

Jedna wada, raz ukręciła się półoś z przodu (podczas bobrowania w błocie), było to wynikiem połączenia dużej mocy z dużym kołem + tego systemu ze j12 co hamuje koło jak dostaję poślizgu (nie pamiętam jak to się nazywa).

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 456
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: 33" opony na J125 mozliwe ?

Post autor: Meris »


Awatar użytkownika
Meris
Posty: 456
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: 33" opony na J125 mozliwe ?

Post autor: Meris »

takie felgi R16 8" ET-25 pasujo ;)
IMG_20170720_112902.jpg
(201,25 KiB) Pobrany 18 razy

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: 33" opony na J125 mozliwe ?

Post autor: rolkos »

Jakie dasz poszerzenia, gumowe?

Paweł

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 456
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: 33" opony na J125 mozliwe ?

Post autor: Meris »

gumowe na 10cm nieladnie bedzi :D beda plastiki tez malowal Cobra, pszykrecac (nie na fiksatory), i wtedy +5cm poszerzenia. Jest alternatywa 900,euro arctikTrack poszerzenia z wlokna szkla (u nas produkujo tez), ale nie warto.

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 456
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: 33" opony na J125 mozliwe ?

Post autor: Meris »

i na temat R16 zauwazylem informacje, ze starego Hilux chamulce pasujo z dyskiem, w takim razie i felgi aluminium mozno zamontowac.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18058
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 33" opony na J125 mozliwe ?

Post autor: kylon »

W zasadzie to można zmienić też tarcze i zaciski od LJ70 i 15 wejdą. Tylko średnica tarcz hamulcowych chyba dobrana jest do masy i prędkości pojazdu. Nie rozumiem tego rodzaju przeróbek. W celu założenia tańszych opon ludzie zrobią wszystko włącznie z drutowaniem aby tego dokonać.

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 456
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: 33" opony na J125 mozliwe ?

Post autor: Meris »

nie dla tanszych a do tego samego wymiaru :) jak mam 4 TLC i dwie na R16 felgach, to wygodniej jeden rozmair miec, zawsze opony wymienic moga.
Gdzies czytalem na forum ze do 2003 roku TLC120 mieli i mniesze zaciski i tarczy. U nas zmieniajo od J9 modelu - waga auta ta sama bedzi co i J12

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18058
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 33" opony na J125 mozliwe ?

Post autor: kylon »

Ale wytłumacz mi Meris po co zmieniają od J9? Tylko po to aby aby szesnastki założyc? Wystarczy dystanse zamontować. Przecież mniejsza tarcza to mniejsza skuteczność hamowania, wolniejsze odprowadzanie ciepła. Jakaś mega niezrozumiała dla mnie logika. Zatrzyma się i owszem ale że ileś metrów dalej to nikogo nie interesuje. A przy awaryjnym hamowaniu każdy centymetr ma znaczenie.

ODPOWIEDZ