Blokada mechanizmu różnicowego

Moderator: luk4s7

krata
Posty: 5
Rejestracja: 10 cze 2011, 14:03
Auto: 100
Kontakt:

Blokada mechanizmu różnicowego

Post autor: krata »

Witam
Taki problem
Ostatnio sie zakopalem i potrzebowałem włączyć blokade mechanizmu.
Reduktor włączony a czerwona lampka miga ale sie nie załącza.
Wczesniej tez migała ale po ruszeniu zapalała sie na stałe i tyle.
Dodatkowo zapala sie lampka abs ale nie pamietam czy było to wczesniej.
Macie jakis pomysł?
dzieki

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Blokada mechanizmu roznicowego

Post autor: jezus »

Przy włączonym reduktorze powinna zapalic sie lampka ABS...znakiem że sie odpina ABS...tak ma byc..
Zapewne zasniedziała blokada na skrzyni i nie trybi.....zdemontować... wyczyścić...zmontowac i smigać w teren....wedle specyfikacji...bo przy ciagłej jezdzie po asfalcie wszystko śniedzieje , rdzewieje i zanika...a w razie W....nima..... :mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Blokada mechanizmu roznicowego

Post autor: seburaj »

krata pisze: włączyć blokade mechanizmu.
centralnego mechanizmu rówznicowego ? czy piszesz o tylnym moście ?

blokada centralnego zapina sie w dwoch przypadkach:
1. guzik (bez dotykania reduktora)
2. przesuniecie reduktora w pozycje low

zapiecie blokady jest realizowane elektrycznie, znaczy elektrycznym sygnałem i elektrycznym siłownikiem (to nawet slychac, bo wydaje on charakterystyczny dzwiek przez chwile, jak samochodzik na baterie :)

a skoro Ci sie nie zapina miedzyosiówka, to nie zapnie Ci sie tez blokada tylnego mostu (nawet jak jest sprawna)

musisz dostac sie do siłownika blokady, jest on od gory na reduktorze - najpierw sprawdz wtyczke do niego wchodzącą... ciężko bedzie bez demontażu reduktora - ale do wtyczki dojdziesz od dołu ( z kanału albo na leżąco)

krata
Posty: 5
Rejestracja: 10 cze 2011, 14:03
Auto: 100
Kontakt:

Re: Blokada mechanizmu roznicowego

Post autor: krata »

miedzyosiowka sie zapina i wszystko działa ok.
Jak chce dolaczyc tylny most to tylko mruga i tyle. nie chce sie na stałe dopinac i wtym problem.

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Blokada mechanizmu roznicowego

Post autor: jezus »

Rozebrać , przeczyscić , zamontować i używać najczęściej jak się da.... :mrgreen:

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Blokada mechanizmu roznicowego

Post autor: Jerzy23 »

seburaj pisze:
...

zapiecie blokady jest realizowane elektrycznie, znaczy elektrycznym sygnałem i elektrycznym siłownikiem (to nawet slychac, bo wydaje on charakterystyczny dzwiek przez chwile, jak samochodzik na baterie :)

..

umnie jest "cyk-cyk" z okolic schowka i cisdza, a blokada dziala.. :mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Blokada mechanizmu roznicowego

Post autor: seburaj »

krata pisze:miedzyosiowka sie zapina i wszystko działa ok.
Jak chce dolaczyc tylny most to tylko mruga i tyle. nie chce sie na stałe dopinac i wtym problem.
no to teraz wiadomo, o co chodzi...

ale najpierw uwaga - byc moze oczywista - ale jednak: nie zapnie Ci się diff-lock (most) jezeli nie masz reduktora w położeniu "zredukowane"... komputer od 4x4 (jest taki cos) zbiera sygnal z czujnika na reduktorze i nie dopusci do zapięcia jeżeli ni e dostanie info o redukcji i zapiętej międzyosiówce :wink:

rozczaruję Cię, jeżeli myślisz że to banalna sprawa typu bezpiecznik - blokada tylnego moztu nie ma osobnego bezpiecznika, jest tylko bezpiecznik od międzyosiówki :roll:

jezeli wiec wyeliminujesz rzeczy typu:
- czujnik polożenia zredukowanego, ew. wtyczka na tym czujniku
- przewody elektryki w pobliżu ww czyjnika lub wiązka przy tylnym moście (ew wtyczka przy tylnym moście)

to zostaje tylko demontaż blokady (odkręcenie i rozebranie)... stawiam na odklejone magnesy :mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Blokada mechanizmu roznicowego

Post autor: seburaj »

Jerzy23 pisze:
umnie jest "cyk-cyk" z okolic schowka i cisdza, a blokada dziala.. :mrgreen:
uszyo masz zapiaszczone po prostu :mrgreen:
legnij sie pod autem wyciągnij rękę i poloz ja na reduktorze od góry... a w tym czasie niech ktoś zapnie międzyosiówkę... jak nie usłyszysz to poczujesz :lol:

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Blokada mechanizmu roznicowego

Post autor: Jerzy23 »

Tylko tyle? :(

Myslalem, ze kazesz mi wlozyc jezyk miedzy skrzynie a reduktor zeby "poczuc" moment blokady dyfra.. :lol:

Mnie wystarczy, ze dziala :mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Blokada mechanizmu roznicowego

Post autor: seburaj »

Jerzy23 pisze: kazesz mi wlozyc jezyk
ja tam w Twoich perwersjach udziału brać nie zamierzam :mrgreen:

krata
Posty: 5
Rejestracja: 10 cze 2011, 14:03
Auto: 100
Kontakt:

Re: Blokada mechanizmu roznicowego

Post autor: krata »

dzieki za info
dzisiaj klade sie pod autem i dzialam
Dzieki za pomoc

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: Blokada mechanizmu roznicowego

Post autor: Maciek »

No właśnie , w którym miejscu jest ten czujnik reduktora? U mnie komputer "nie widzi" że ma położenie na L i nie zapina automatycznie centralnego dyfra ( co mnie nie martwi, bo mogę sam go włączyć) ale taż nie włączy tylnego, bo myśli, że jest na H ... :(

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Blokada mechanizmu roznicowego

Post autor: seburaj »

to tylną blokadę zmotaj sobie na guzik i masz już zestaw idealny, bo i skrzynia automatyczna jak nie widzi L to pracuje na innej mapie :mrgreen:

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: Blokada mechanizmu roznicowego

Post autor: Maciek »

Ogarnia ktoś może te czujniki położenia reduktora? Wykręciłem ten który jest najłatwiej dostępny (ten wkręcany pionowo w dół) , sprawdziłem go miernikiem i wydaje się popsuty, ale jak zwarłem styki na krótko, to komputer nadal nie widział, że reduktor jest w pozycji LOW. Co dziwne po podłączeniu czujnika komputer czasem widzi , a czasem nie widzi, że przerzucam na L. Jest tam przynajmniej jeszcze jeden czujnik - wkręcany skośnie ( a może i więcej) W Toyocie kolega mi sprawdzał i wszystkie nazywają się "sensor" i tyle...Jest ich 6 ale chyba tylko 2 są w reduktorze.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Blokada mechanizmu roznicowego

Post autor: seburaj »

już nie pamiętam jak to było - jeden jest od położenia zredukowanego, a drugi bodajże od zapięcia centralnego mechanizmu różnicowego :roll:

w toydiy oglądałeś to ?

ODPOWIEDZ