J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

Post autor: aadamuss »

Czekam na Dexron Motul i zobaczę co będzie.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

Post autor: aadamuss »

Olej uzupełniony ale poprawy raczej nie ma. Na szybko wyciągnąłem strzykawką ile się dało ze zbiornika i dolałem nowego płynu. Raz się zablokowało przy skręceniu na maksa w lewo i powrocie. Kilkukrotnie próbowałem kręcić na maks w prawo i lewo ale na zawołanie się nie blokuje. Ile oleju może wchodzić do całego układu wspomagania?
Chyba pora na korona wizytę u mechanika i wymiany płynów wszelakich :-)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Michu_1
Posty: 191
Rejestracja: 02 cze 2013, 21:58
Auto: J 95
Kontakt:

Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

Post autor: Michu_1 »

aadamuss pisze:
12 mar 2021, 20:01
Olej uzupełniony ale poprawy raczej nie ma. Na szybko wyciągnąłem strzykawką ile się dało ze zbiornika i dolałem nowego płynu. Raz się zablokowało przy skręceniu na maksa w lewo i powrocie. Kilkukrotnie próbowałem kręcić na maks w prawo i lewo ale na zawołanie się nie blokuje. Ile oleju może wchodzić do całego układu wspomagania?
Chyba pora na korona wizytę u mechanika i wymiany płynów wszelakich :-)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Takim sposobem to niewiele dała taka wymiana. Trzeba odczepić wężyk powrotu i z niego zlewać stary płyn, kręcąc kierownicą przy podniesionym chociaż jednym kole.

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

Post autor: aadamuss »

Wiem, że taka wymiana to nie wymiana. Czy pompując płyn w jeden wężyk z drugiego powinno wylatywać (przy pomocy ręcznej pompki do płynów) ?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

Post autor: Rokfor32 »

To się wysysa pompą próżniową. Czy nawet zwykłą wysysarką do olejów.

Pompa może być zużyta (i hałasuje) - ale niekoniecznie. Jeżeli nastąpiło przegrzanie oleju, to przyczyną hałasu może być zatkany zawór przelewowy. To jest konstrukcja w układzie różnicowym przepływów (ciężko to wytłumaczyć bez schematu) - tak czy siak grzybek sterujący zaworu ma w sobie takie małe, gęste sitko. I ono ulega zatkaniu - wówczas pompa stale pracuje na pełnym przelewie - i hałasuje. To sie da rozebrać, i wyczyścić.

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

Post autor: aadamuss »

U mnie to nie hałasuje tylko się lekko blokuje jak skręce kierownice max w lewo i chcę wrócić na wprost. Czy zużycie płynu może powodować jakieś blokowanie ? Bardziej mam wrażenie, że to coś mechanicznie się wyrobiło.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

Post autor: rembacz »

aadamuss pisze:
13 mar 2021, 07:54
U mnie to nie hałasuje tylko się lekko blokuje jak skręce kierownice max w lewo i chcę wrócić na wprost. Czy zużycie płynu może powodować jakieś blokowanie ? Bardziej mam wrażenie, że to coś mechanicznie się wyrobiło.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Blokuje czy jest chwilowy zanik wspomagania. ?

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

Post autor: aadamuss »

Blokuje, po pokonaniu lekkiego oporu wszystko wspomaga normalnie. Poźniej mogę kręcić w prawo i lewo, raz za razem i nie ma tego małego oporu w jednym miejscu.

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

Post autor: aadamuss »

Ostatnie płyny i oleje były wymieniane u Kylona, trudno mi określić czy akurat ten był wymieniany bo po nazwach nie rozpoznaję, dużo tego było. Dla spokoju wymieniłem wczoraj płyn wspomagania i zobaczę co się okaże.
Przy okazji leżałem pod autem i obejrzałem jak wygląda po zabezpieczeniu Krownem. Tam gdzie nie było rdzy trzyma się dobrze, tam gdzie była rdza to odpada piękna warstwa.
pozdr adam

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

Post autor: rembacz »

aadamuss pisze:
13 mar 2021, 09:40
Blokuje, po pokonaniu lekkiego oporu wszystko wspomaga normalnie. Poźniej mogę kręcić w prawo i lewo, raz za razem i nie ma tego małego oporu w jednym miejscu.
Wygląda na chwilowy brak wspomagania, a nie blokowanie. Chwilowy zanik daje odczucie oporu.

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

Post autor: aadamuss »

W sumie to możesz mieć rację :-) Tylko czy to wskazuje bardziej na coś ?

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

Post autor: rembacz »

Przekładnia a w szczególe problem z wałkiem zębnika listwy. Przyciera się i nie steruje ciśnienia na tłoczysko poprzez blok zaworowy.

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

Post autor: aadamuss »

Płyn wymieniony teraz czas pokaże co dalej. pozdr adam

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

Post autor: aadamuss »

Wracam do tematu :-( Przez jakiś czas było dobrze jednak to chyba bardziej przypadek. Ostatnie skręcanie w lewo na mocno pochylonym parkingu i znowu lekko przyblokowało. Co dalej? Naprawa, regeneracja. wymiana? Kto, gdzie? Czy mechanicy forumowi już ogarniają temat :-) ? pozdr adam

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

Post autor: kylon »

Można zregenerować. Ja zawsze jestem zwolennikiem wymiany na nową oryginalną. Wiem, że boli ale jest rozwiązany problem na naście kolejnych lat. Regeneracja to 2-3 lata moim zdaniem.

ODPOWIEDZ