2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 245
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: andrzejrolnik »

Oto link do ogłoszenia
https://allegro.pl/oferta/silnik-2uz-fe ... 3675693397

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
kawapower
Klubowicz
Posty: 271
Rejestracja: 28 sie 2013, 13:13
Auto: UZJ80 :-D 1993
Kontakt:

2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: kawapower »

Wg Vin prawdopodobnie nie ma VVTi, ale musisz uważać bo sprzedający ma w ogłoszeniach też wersje z vvti i plastikowym kolektorem.
Najlepiej poprosić o zdjęcie góry silnika ale bez osłony. Będzie widać przy osłonach wałków aktuatory VVTi.
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2023, 17:14 przez kawapower, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 245
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: andrzejrolnik »

Tylko ta moc z raportu 200kW jest zagadkowa, bo to 268 hp

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: kylon »

:shock: Wygląda jak nówka

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 245
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: andrzejrolnik »

kylon pisze:Najnowsze fotki z dziś.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Piękny projekt KylonObrazekObrazek
80 z 2uz-fe + kompresorObrazekObrazekObrazek
To będzie niesamowite zestawienie, auto marzenieObrazek
Pod twoją ręką napewno wszystko zagraObrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
kawapower
Klubowicz
Posty: 271
Rejestracja: 28 sie 2013, 13:13
Auto: UZJ80 :-D 1993
Kontakt:

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: kawapower »

Rura dolotowa sugeruje pochodzenie z dubajowa. Bliski Wschód ma filtr powietrza cyklonowy jak w 80tkach

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 245
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: andrzejrolnik »

Żaden ze mnie fachowiec, ale trochę się już tych sprzętów terenowych naoglądałem i ten po dokładnym obejrzeniu z bliska sprawia wrażenie, jakby był po góra rocznej eksploatacji tylko po drogach.
U mnie luz na wale przednim to jakieś 1,5 cm od oporu do oporu (w skrzyni rozdzielczej),
a tu 0,5 cm! Ten zestaw nie mógł nakręcić wielu tyś km...

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: Rokfor32 »

VVTi oczywiście jest elementem, który sie zużywa i może się zepsuć - ale jednak robi konkretną robotę. Ewidentnie czuć działanie tego systemu przy wyższych obrotach - odczucie jest takie, jak by się turbo włączyło (tak przynajmniej to odbieram w 1UZ, który ostatnio składałem).

Zrobienie sterowania silnika i skrzyni (na ori kompie) tak na prawdę nie jest jakoś specjalnie wyczynowe (acz dosyć czasochłonne) - bo po prostu trzeba spiąć kable zgodnie ze schematami, i tyle. problemem może się okazać komunikacja z pozostałymi elementami auta - to samo co mi wyszło przy opisywanym w sąsiednim wątku swapie: brak komunikacji MPX (bo 4R mk3 nie ma czegoś takiego) powoduje, że nie można poprawnie spiąć kompa silnika z auto klimą, kontrolą trakcji, tempomatem, czy podobnymi dodatkami.

W tym wypadku obie wersje LC powinny mieć ten system (MPX) - ale nie jest takie pewne, czy to dokładnie ten sam protokół, i sie urządzenia wzajemnie zdołają "porozumieć". I to właśnie może być największymi schodami w takim projekcie - bo ma wyjść z tego auto praktycznie jak oryginał (poliftowy). A nie zmota do rajdów, gdzie starcza że silnik i skrzynia działają - reszta nie musi.

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 245
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: andrzejrolnik »

Rokforze, przekazujesz nam bardzo dużo wiedzy toyotowej, za co ja i zapewne pozostali forumowicze jesteśmy wdzięczni

Tylko ja chciałbym teraz, byś podpowiedział mi, czy mogę zdjąć okablowanie i przepustnicę ze starego silnika, i zamontować go do nowego poliftowego? Osprzęt silnika poliftowego typu sprężarki klimy, rozrusznika i alternatora chyba raczej nie ma tu wpływu?

Taki zestaw ma pracować ze starą skrzynią A343F, komputer oczywiście zostaje ze starego


Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: Jake »

Jesli nowy motor ma VVti to stare ECU tej funkcji nie ogarnie, jesli nie ma, a podstawowe sygnaly triggerow z walu korbowego i walka rozrzadu sa takie same (ten sam typ czujnika i ten sam typ enkodera np 36/2) to powinno byc to moim zdaniem wykonalne. Czy takie same sa nie wiem, ale Rokfor moze wiedziec, mozna tez zaplacic pare $ za 48h dostepu do TISa i pobrac FSMa i schematy do obu rocznikow a potem porownac.

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 245
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: andrzejrolnik »

Był taki oto wątek na przełomie 2018/2019 roku

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app

Tam stary silnik @BlaserR8 włożył do poliftowej 100 ze skrzynią A750F i według niego to zadziałało. Podejrzewam, że zrobił właśnie to o czym ja myślę - wziął słupek ze starego i przełożył osprzęt z nowego (ja chcę na odwrót). A skrzynia mechanicznie przecież pasuje bolt on.

Rokfor Ty brałeś udział w tamtej dyskusji, może wiesz coś więcej Obrazek?



Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


marlu
Posty: 132
Rejestracja: 05 cze 2016, 09:26
Auto: VZJ95
UZJ100
Fzj 80
Kontakt:

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: marlu »

Czyli w którą stronę się nie obrócisz to i tak dupa z przodu . Sam studiowałem temat swapa 2uz z A750 i całą resztą zamiast 1fz w 80 mając do dyspozycji całego kompletnego poliftowego dawcę i odpuściłem z uwagi na powyższe . Druga rzecz to wychodzi na to że w przypadku benzyny nie ma specjalnych korzyści pomiędzy przedliftem z A 343 a pięciobiegowym poliftem w przeciwieństwie do gnojówki gdzie dodatkowy bieg robi robotę . Oczywiście mowa o LC czyli be vvti .
Jeżeli jednak dalej rozważasz temat przekładki to może Cię zainteresuję temat poliftowego dawcy z nalotem 126k mil z kompem i całą resztą . Tyle że tutaj komplikacją będzie wersja RHD .Miałem dokończyć tego uzj tyle że temat doprowadzenia mojego fzj całkowicie mnie pochłonął i z braku czasu rozważam sprzedaż na części .

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 245
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: andrzejrolnik »

Hm...przemyślę sprawę napisz mi proszę tylko na priv gdzie jest auto do obejrzenia.

Co z nim nie tak przy tak małym nalocie, zgnił już od angielskiej wilgoci?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 245
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: andrzejrolnik »

Tylko sęk też w tym, że nie podoba mi się wcale deska rozdzielcza i zegary z poliftowej J100, wolę stary design z 98r
I tu pytanie, czy da się podpiąć stare zegary do nowego kompa na zdjęciach gniazda są takie same

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: Jake »

Nie dziwie sie - przedliftowa 100 jest duzo ladniejsza, a zegary ma naprawde doskonale.

ODPOWIEDZ