LC 100 problem z jedynką i dwójką

Moderator: luk4s7

Szartosz
Posty: 1
Rejestracja: 25 sty 2023, 22:27

LC 100 problem z jedynką i dwójką

Post autor: Szartosz »

LC 100 4,2 diesel z 2001 manual , przebieg 420000 Km . Świeżo kupiony egzemplarz z Dani , biegi trudno wchodziły , wymieniłem pompę sprzęgła ( stan agonalny ) i było lepiej , teraz wymieniłem olej na AAVENOL VSG FULLSYNTH 75W-90 i mam problem z jedynką i dwójką , tak jakby synchronizatory nie spinały . Na postoju takie łupnięcie jak z dwójki na jedynkę próbuję przełączyć . Czy to może być kwestia złego oleju , czy wypracowanych synchronizatorów czy łożyska zatartego w kole zamachowym , czy sprzęgło / docisk ? Może ten przebieg wymusza remont skrzyni ? Czy mogę prosić o pomoc ?

Darek_LC_J95
Posty: 296
Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
Kontakt:

Re: LC 100 problem z jedynką i dwójką

Post autor: Darek_LC_J95 »

Jaki płyn hamulcowy został zalany do pompy sprzęgła przy wymianie?
Ja w J90 muszę wciąż używać DOT3. Zalanie DOT4, czy DOT5 zmienia charakterystykę pracy układu, mógł się zmienić skok sprzęgła.
Czy przy wymianie oleju były jakieś opiłki na korku wylewu oleju ze skrzyni?
Zużyty olej był czarny, czy metaliczny?
Czy dźwignia zmiany biegów lata podczas jazdy? Może jest mocno zużyty wybierak, niestety wajcha jest w skrzyni więc raczej remont.
A to łupnięcie to w skrzyni, czy na wale? Tylko przy zmianie 1-2, czy też podobne przy 4-5.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LC 100 problem z jedynką i dwójką

Post autor: kylon »

A może poszli to lasu ;-)
Przecież przyczyn może być zylion. Nawet nieprawidłowy luz pod tulejkami w skrzyni może to powodować. Pompa sprzęgła, wysprzęglik i sprzęgło powinno być idealne aby takie rzeczy diagnozować. Mogą być też wytarte widełki przesuwki itp. Skrzynię biegów powinno się robić na raz a nie na raty bo potem generuje kolejne wydatki. W przypadku drogich części czasem opłaca się ją kupić nową. Zakupu kół zębatych idą w tysiące. Podstawa to wymiana wszystkich łożysk i synchronizatorów ale przy okazji bardzo dokładna diagnostyka. Taka nie na oko a z pomiarami.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LC 100 problem z jedynką i dwójką

Post autor: Rokfor32 »

Na postoju wszystkie biegi powinny wchodzić jednakowo łatwo, bez względu na stan synchronizatorów. Jeżeli tak nie jest - to oznacza że sprzęgło delikatnie ciągnie/nie rozsprzęgla się prawidłowo. Może to być spowodowane krzywa tarczą, krzywym kołem zamachowym lub krzywym dociskiem - albo ptrzeciekającym siłownikiem sprzęgła (za mały finalnie skok).

Oraz - może też być źle dobrana pompa sprzęgła - J100 powinien mieć bardzo dużą (jak na te pompki) śrrednicę tłoczka. Większą niż typowo w innych LC/hilach - a pompka z wierzchu wygląda tak samo.

Darek_LC_J95
Posty: 296
Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
Kontakt:

Re: LC 100 problem z jedynką i dwójką

Post autor: Darek_LC_J95 »

Z tym płynem DOT3 to powoli robi się problem :). Znalazłem jeszcze produkcji Orlenu.
Nowa skrzynia do 100, to chyba tanio nie będzie.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: LC 100 problem z jedynką i dwójką

Post autor: Zibi »

MOże byc tysiąc powodów. Jednym z nich jest np. praca głownych łożysk "przód tył" w obudowie.

ODPOWIEDZ