Witam,
mój pierwszy post na forum, więc proszę o wybaczenie jeśli nie wszystko będzie jasne. szukałem czy temat był już poruszany, ale nie znalazłem. Chciałbym zamontować na bagażniku dodatkowe oświetlenie i tak się zastanawiam czy w hdj100 z 2006 roku są jakieś kostki prądowe i w kabinie i w komorze silnika, które można by wykorzystać do tego? czy trzeba całkiem nową instalację robić a jeśli tak, to którędy puścić kable z wnętrza auta do komory silnika? Bo jak z komory silnika na dach to już wykminiłem.
Pozdro
Piotr
Dodatkowe oświetlenie - montaż
Moderator: luk4s7
Re: Dodatkowe oświetlenie - montaż
Z wnetrza do komory to najprostsze - sa farbryczne przepusty z gumowmi dlawicami po obu stronach komory. A z ciekawosci jak chcesz to dalej pociagnac z komory na dach? Bo to zwykle jest bardziej klopotliwe?
Re: Dodatkowe oświetlenie - montaż
Na dach to już bez problemu z prawej i lewej strony przy szybie przedniej jest dużo miejsca, kabel 7 żyłowy ładnie tam się chowa, ale myślę o tych dławicach - tak widziałem je, ale tam coś wcisnąć dodatkowo to będzie wyzwanie, bo fabrycznie one są proizolowane porządnie, chyba, że zrobi się w nich dodatkowy otwór, ale może to jedyny trop, jeśli nie można skorzystać z jakiś istniejących wiązek.
Re: Dodatkowe oświetlenie - montaż
Hmmm, ale ktoredy chcsz wyprowadzic przewody spod maski? Zwykle nie ma tam zadnych otworow ktore mozna byloby uzyc.
Z przepustami w scianie grodziowej jak zawsze sa dwa patenty.
Partacki - dziurawienie fabrycznej dlawicy -wiekszosc swiata tak robi, ale nie polecam, bo sciana przestaje byc szczelna.
Poprawny - rozwiniecie tasmy izolacyjnej na waskiej stronie, dolozenia naszej czesci instalacj i ponowne owiniecie tasma. Zajmuje to jakas godzine poltorej, ale imho warto. Robilem to w Trooperze, w 4R, w J80, w Samuraju, w Y60 - w kazdym aucie ciut inaczej ale zawsze sie sposob znajdzie. Zawsze sie udawalo i wygladalo jak fabryka bez sladow dlubania.
Alternatywnie oczywiscie mozna znalezc dodatkowy otwor zaslepiony fabrycznie i tamtedy przeciagnac nasza porcje - ale tez trzeba bedzie jakos go uszczelnic dookola.
Z przepustami w scianie grodziowej jak zawsze sa dwa patenty.
Partacki - dziurawienie fabrycznej dlawicy -wiekszosc swiata tak robi, ale nie polecam, bo sciana przestaje byc szczelna.
Poprawny - rozwiniecie tasmy izolacyjnej na waskiej stronie, dolozenia naszej czesci instalacj i ponowne owiniecie tasma. Zajmuje to jakas godzine poltorej, ale imho warto. Robilem to w Trooperze, w 4R, w J80, w Samuraju, w Y60 - w kazdym aucie ciut inaczej ale zawsze sie sposob znajdzie. Zawsze sie udawalo i wygladalo jak fabryka bez sladow dlubania.
Alternatywnie oczywiscie mozna znalezc dodatkowy otwor zaslepiony fabrycznie i tamtedy przeciagnac nasza porcje - ale tez trzeba bedzie jakos go uszczelnic dookola.
Re: Dodatkowe oświetlenie - montaż
W 100 jest plastik przy szybie, tam można zrobić otwór przy narożniku na przewod i używając gumowego dławika wydaje mi się zachować szczelność. Innymi słowy z komory silnika na dach wydaje mi się być to prostsze niż z kabiny do komory, ale.oczywiscie mogę się mocno mylić.
Re: Dodatkowe oświetlenie - montaż
Ach, no to wszystko wyjasnia. Jesli dopuszczasz robienie dodatkowych otworow to wiadomo ze jest latwiej