Montaż koła zapasowego na zderzaku UZJ100

Moderator: luk4s7

BartTLC47V82004
Posty: 10
Rejestracja: 04 lis 2022, 16:13

Montaż koła zapasowego na zderzaku UZJ100

Post autor: BartTLC47V82004 »

Cześć!

z racji tego, iż montuję instalację lpg ze zbiornikiem na paliwo pod bagażnikiem, koło zapasowe wyląduje albo w bagażniku albo na zewnątrz.
Tu mam uprzejmą prośbę o podpowiedź: czy istnieją uchwyty mocowane do zderzaka, które pozwolą na zamocowanie koła zapasowego na tymże zderzaku (mam na myśli oryginalnie montowany zderzak)? Czy jednak trzeba kupić specjalny zderzak ze zintegrowanym uchwytem?
I druga sprawa przy okazji - czy w przypadku zamontowania koła zapasowego na zderzaku, będzie możliwość przewożenia rowerów na haku holowniczym?
Orientuje się ktoś może?
Z góry bardzo dziękuję za wszelkie podpowiedzi!
Bartek

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Montaż koła zapasowego na zderzaku UZJ100

Post autor: Jake »

Na fabrycznym zderzaku nie. Sa dwie opcje:
1)OEMowy uchwyt montowany w karoserie:
ObrazekObrazek
Albo aftermarketowy stalowy zderzak z wychylanym ramieniem:
Obrazek

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 231
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: Montaż koła zapasowego na zderzaku UZJ100

Post autor: andrzejrolnik »

Kolego Bartek,

Ja mam dokładnie odwrotną sytuację - w mojej była instalacja lpg i butla w miejsce koła zapasowego, ale już nie ma i auto wróciło do pierwotnego zasilania Pb, co mi akurat odpowiada problem w tym, że windy do koła też nie mam, a teraz by się przydała

Pytanie, co zrobiłeś lub masz zamiar, ze swoją windą od koła zapasowego?

Co do poruszonego wątku, ja jestem zwolennikiem pozostawienia fabrycznych zderzaków - te są duuużo lżejsze od tych niehomologowanych stalowych.
Moja UZJ waży zatankowana dokładnie 2500 kg, fajnie by było zachować jak najniższą masę auta (u mnie dojdzie tylko płyta z wyciągarką pod fabryczny zderzak i platforma aluminiowa pod namiot dachowy).
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Montaż koła zapasowego na zderzaku UZJ100

Post autor: Jake »

Ja dla odmiany ubostwiam stalowe zderzaki, fabryczne marszcza sie na sam widok krzakow. ;)

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 231
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: Montaż koła zapasowego na zderzaku UZJ100

Post autor: andrzejrolnik »

Moja Toya będzie turystyczno-softwyprawowa, przepraw nie lubię, a krzaków unikam, bo mam ich dość po sezonie zimowym w lesie

Myślę, że zderzaki stalowe będą miały uzasadnienie w parze z oponami MT i planowanymi odcinkami przeprawowymi.
Jak ktoś planuje jeździć na AT w lekkim terenie, to lift 2" i opony 33" powinny wystarczyć, a zderzaki można raz na jakiś czas polakierować jak z kogoś esteta

Do tego nasuwa się dylemat, co w przypadku kraksy na drodze i skasowania osobówki takim zderzakiem...



Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Montaż koła zapasowego na zderzaku UZJ100

Post autor: Jake »

Och, mam calkowicie przeciwne wrazenie. Jezdzilem na MTkach sporo... koniec koncow przesiadlem sie na ATki bo lepiej nadaja sie do moich potrzeb i sposobu wykorzystania aut terenowych. Calkowicie nie interesuja mnie przeprawy, tez jezdze glownie szosa, jak teren to zwykle realtywnie lekki i ewentualnie sporadyczne kawalki bardziej wymagajacego. Ale krzakow spotykam bardzo duzo, slupkow, kijkow, pacholkow, palikow, plotow i innego ciortostwa jeszcze wiecej - nawet w miescie, na drodze. Poki mialem Isuzu to nie inwestowalem w stal i przez 3 lata zebralem juz chyba z 6 czy 7 wgniotek z kazdej strony, a w jednym miejscu zderzak sie podwinal i wgniotl razem z karoseria :?
Stalowe zderzaki najlepsze rzecz na swiecie, ja bym montowale nawet do osobowki :)

Co do kolizji - mialem jedna w Isuzu, z winy innego uczestnika ruchu. Zagapil sie i nie zahamowal w pore przed swiatlami ladujac mi na tylnym zderzaku. U mnie uszkodzen zero, nic. U niego poszla lampa, maska, zderzak, grill i tablica rejestracyjna...

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 231
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: Montaż koła zapasowego na zderzaku UZJ100

Post autor: andrzejrolnik »

Ok.
A co z policją, nie czepiali się stalowego zderzaka?

Jeśli już zgłębiamy ten temat - to ile będzie ważył prosty przedni stalowy bez pullbarów i tylny z uchwytem na koło, takie dedykowane do 100, tak w przybliżeniu?
Rozważam teraz, czy opłaca mi się bardziej poddać renowacji stare fabryczne zderzaki plastikowe (powiedzmy że są w stanie niedoskonałym), czy zakupić gotowe nowe stalowe, w tym przedni z płytą pod wyciągarkę a tylny z uchwytem na koło ( wtedy pod podłogą bagażnika można zamontować fajny duży zbiornik na wodę)

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Montaż koła zapasowego na zderzaku UZJ100

Post autor: Jake »

Ech, nie moge juz edytowac posta, a teraz widze ze napisalem nieczytelenie. Mialem na mysli ze:
Poki mialem okute stala Isuzu, ktorym jezdzilem w teren to nie inwestowalem w stalowe zderzaki w Toyocie i przez 3 lata jazdy szosa/laka/lasek Toyota zebrala wspomniana kolekcje wgniotek na fabrycznych chromowanych zderzaczkach. Teraz po sprzedaniu Troopera, jak zostalo mi jedno auto to 4 Runner na pewno dostanie nowe stalowe zderzaki; tylko dopiero po nowym roku, bo czekam na termin w firmie co takowe wykonuje. ;)

Moje auta byly '97 i '91 wiec technicznie nie podlegaja pod przepisy dotyczace zakazu stalowych zderzakow. Na przegladach nikt sie nigdy nie czepial, na drodze przy wyrywkowej kontroli tez nie. Albo temat nie byl poruszany albo byly pytania typu "O, fajne ma Pan auto, a duzo Pan jezdzi w terenie? Ile ma lat? 30?! Naprawde? I tak dobrze utrzymane, no no no...." Zas przy kolizji pan wjezdzajacy uprzejmie podpisal oswiadczenie sprawcy wiec policji nie bylo.

Co do masy takiego zderzaka bez bullbara... ciezko mi powiedziec, moge strzelac ze jakies 20kg, ale prosciej jest zapytac u zrodla:
https://www.fabryka4x4.pl/produkt?id=20 ... 20FACELIFT

Wiesz, stal vs plastik to jest bardzo indywidualna kwestia moim zdaniem. Nie twierdze ze kazdy kto jedzi z fabrycznymi sie myli. To kwestia potrzeb. Ja moge pogodzic sie z tym ze zawieszenie dostanie te 40kg wiecej i szybciej beda umierac amortyzatory, w zamian za komfort ktory mi to daje. Odpornosc na uderzenia, wgniotki i porysowania to jedno, zupelny brak konsekwencji gdy oprzemy sie o mur/drzewo itp przy ciasnych manewrach to drugie, a trzecie to uzytkowosc - dla mnie mocowania szekli z obu stron sa bardzo praktyczne. Wyciaganie z blota to tylko jedno z mozliwych zastoswan - holowanie lub bycie holowanym to drugie, a jest sporo innych mniej oczywistych. Dla mnie terenowka jest pojazdem wszechstronnie uzytkowym - zdarzalo mi sie i holowac uszkodzony traktor i wyciagac z hangaru samolot (zapiety sztywnym holem do szekli na przednim zderzaku). Razu pewnego robilem sobie tez stanowisko wspinaczkowe w kamieniolomie ze zderzaka terenowki stojacej na gorze. Robilismy kiedys zadanie na grze terenowej polegajaca na zjechaniu do studni - delikwent byl asekurowany lina przewieszona przez kolowrot studni, a drugi koniec byl - a jakze, przywiazany do przedniego zderzaka mojej terenowki ;)

Przestrzen z tylu pod bagaznikiem zwolniona po przeniesieniu kola na gore jest praktyczna. U siebie mam tak butle LPG, lubie gaz, ale nie znioslbym butli wewnatrz kabiny. Jesli ktos nie ma gazu - to jest wiecej mozliwosci, drugi zbiornik paliwa, lub tak jak mowisz - zbiornik wody. I to naprawde spory. No i kolejna kwestia to dostep do kola. Wydlubanie go spod spodu niekoniecznie w ostrym ciezkim terenie, ale nawet na blotnistej lace, albo nierownej powierzchni lesnej - jest lekko mowiac klopotliwe. A jeszcze jak bylo chwile nie wyciagane i lancuszek sluzacy do opuszczania zardzewieje na betonowo to nagle nie mamy kola zapasowego wcale.

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 231
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: Montaż koła zapasowego na zderzaku UZJ100

Post autor: andrzejrolnik »

Spytałem o te masy, bo akurat w fabryce 4x4 poza wylewnym opisem nie ma konkretnych danych technicznych, w tym najważniejszej wagi To trzeba będzie do nich zadzwonić.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Montaż koła zapasowego na zderzaku UZJ100

Post autor: Jake »

Mialem od nich komplet (przod z bullbarem i tyl), ale nigdy ich nie warzylem. Wiem ze byly ciezkie ;) Zwlaszcza przod - bo na nim byla jeszcze wyciagarka.

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: Montaż koła zapasowego na zderzaku UZJ100

Post autor: aadamuss »

Kiedyś pytałem i tajemniczo odpowiadali 30-50 kg.

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ