Sprężyny King Springs KTPR-70
Moderator: luk4s7
Sprężyny King Springs KTPR-70
Witam serdecznie,
Czy ktoś z szanownych kolegów montował może sprężyny King Spring w miejsce oryginalnych tylnych sprężyn pod AHC i może się podzielić doświadczeniami.
Link przykładowy do wersji wzmocnionej: https://www.onlineautoparts.com.au/prod ... /ZPN-23234
Był kiedyś temat o AHC w wyprawówce ale linki już dawno wygasły. Wiele jest natomiast postów na zagranicznych forach (w szczególności USA) w temacie tych sprężyn + AHC. Zastanawiam się nad takją konfiguracją + wzmocnione drążki i chętnie poznam doświadczenia z rodzimego środowiska.
Może macie również jakąś alternatywę i pozytywne doświadczenia z zamiennikami oryginalnych sprężynach + AHC tak, żeby ciśnienie nie leciało w kosmos przy stalowym zderzaku i gratach wyprawowych?
Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Radzi0
Czy ktoś z szanownych kolegów montował może sprężyny King Spring w miejsce oryginalnych tylnych sprężyn pod AHC i może się podzielić doświadczeniami.
Link przykładowy do wersji wzmocnionej: https://www.onlineautoparts.com.au/prod ... /ZPN-23234
Był kiedyś temat o AHC w wyprawówce ale linki już dawno wygasły. Wiele jest natomiast postów na zagranicznych forach (w szczególności USA) w temacie tych sprężyn + AHC. Zastanawiam się nad takją konfiguracją + wzmocnione drążki i chętnie poznam doświadczenia z rodzimego środowiska.
Może macie również jakąś alternatywę i pozytywne doświadczenia z zamiennikami oryginalnych sprężynach + AHC tak, żeby ciśnienie nie leciało w kosmos przy stalowym zderzaku i gratach wyprawowych?
Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Radzi0
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Sprężyny King Springs KTPR-70
Ja miałem założone orginalne z 80-tki. Było ok a w razie awarii tył nie opadał do samej ziemi.
Re: Sprężyny King Springs KTPR-70
Właśnie jestem też na tym samym etapie - sprężyny wzmacniane do AHC. Istnieje również opcja zrobienia sprężyn pod konkretne obciążenie - próbuję ustalić konkrety z jednym użytkownikiem J10 który śmiga na nich już jakiś czas . Zrobiłem już wywiad w firmie produkującej która to robiła dokładnie ten temat do J10 - ok 1,5 tygodnia oczekiwania, ceny też przystępne.
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Sprężyny King Springs KTPR-70
Tylko po co. Obiektywnie. Robota dla roboty. Albo sprawne ahc i sprezyny z 80-tki jako awaryjne wyjscie np. urwania tylnego czujnika ( co mi sie przydarzyło) Albo zmiana ahc na normalny zestaw ( ja to wykonałem p0 10 latach jazdy w terenie z uwagi na uszkodzenie amortyzatora). Reszta to wg mnie szukanie zajęcia na siłę.
Re: Sprężyny King Springs KTPR-70
Zasadniczo w celu obniżenia ciśnienia układu z tyłu, z uwagi na dołożony stalowy zderzak i zabudowę, a w przyszłości mocowanie koła zapasowego i drugi zbiornik - przedłużenie żywotności AHC. Z przodu podkęcenia/zmiana drążków pomaga. Fajnie się jeździ na AHC, ale jego naprawa to straszne koszty. Wiem, że najłatiwej wymienić, ale chciałbym cieszyć się tym układem możliwie jak najdłużej, stąd pytam czy ktoś już to przerabiał czy wszyscy od razu wyrzucają AHC.
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Sprężyny King Springs KTPR-70
To po co kombinowac skoro spręzyna z hdj 80 jest dokładnie wymiaru jaki potrzeba. W dobrym stanie używke kupisz za 150 zł. Spojrzyjj jak wygląda orgunał z setki i porównaj z 80-tką. Ta spręzyna spełnia wszystkie twoje wymagania.
Re: Sprężyny King Springs KTPR-70
Testowałem z hdj 80 ale za twarde. Ja zwymiarowałem kingsprings i dałem dorobić w Polsce. Jest gdzieś mój wątek z wymiarami. Temat działa do dziś a mam uzj100 z dwiema butlami lpg zabudowa i stalowy tył.
Re: Sprężyny King Springs KTPR-70
Temat opisany AHC w wyprawówce.
Re: Sprężyny King Springs KTPR-70
Nie wiem czy pomogę ale: moja HDJ100 zapakowana wyprawowo po sufit opadała i nie wstawała , po zmianie na sprężyny Kayaba do Fiata Multipla (lub Doblo) temat zakończony i oryginalne zawieszenie pozostaje ze wszystkimi swoimi funkcjami.
Re: Sprężyny King Springs KTPR-70
odnośnie tych sprężyn z fiata, czy wymiar pasował w miejsce oryginalnej? a jak AHC zachowuje się na pusto?
Re: Sprężyny King Springs KTPR-70
Odgrzewam kotleta.
Sprężyny KTPR-70 nie są chyba dedykowane pod AHC? Mają przecież lift +50 mm.
Jak już to raczej KTRS-79 według katalogu ale...
Sprężyny OE do AHC mają przecież po 500 i 485 mm a KTRS-79 ma 430 mm
To jak to ma tam pasować
Sprężyny KTPR-70 nie są chyba dedykowane pod AHC? Mają przecież lift +50 mm.
Jak już to raczej KTRS-79 według katalogu ale...
Sprężyny OE do AHC mają przecież po 500 i 485 mm a KTRS-79 ma 430 mm
To jak to ma tam pasować