Uzj 100 aluminiowa chłodnica cieczy
Moderator: luk4s7
Uzj 100 aluminiowa chłodnica cieczy
Przyszedł czas na wymianę zmęczonej już chłodnicy wody. Ktoś ma może doświadczenie z dorabianymi aluminiowymi chłodnicami do automatu? Czy wydajność większa? Czy lepiej iść w gotowy zamiennik?
Duża część grila przysłonięta przez stalowy zderzak, wyciągarkę , panel led. Stąd pomysł o większej wydajności.
Duża część grila przysłonięta przez stalowy zderzak, wyciągarkę , panel led. Stąd pomysł o większej wydajności.
Re: Uzj 100 aluminiowa chłodnica cieczy
Ja mam customową chłodnice w aucie z silnikiem 1UZ.
Dorobienie to nie problem, zawozisz do dedykowanego zakładu i robią kopie.
Zwróć uwagę na lamelki, bo u mnie rdzeń wsadzili z chłodnic powietrza, które mają większą średnicę. Zaleta - nie zapycha się tak blotem, wada - borygo szybciej przepływa, wiec i nie chłodzi tak jak powinno. U mnie dopiero w upały 35stopni dało to o sobie znać.
Jak chcesz wydajniejszą, to chyba są tylko 2 sposoby. Zmienić materiał z którego jest zrobiona chłodnica, lub zwiększyć jej pojemność. To drugie to zależy już od miejsca pod maską. Pierwsze trudne do zrobienia bo wszyscy teraz robią z aluminium. Oryginał w moim aucie był z mosiądzu chyba.
Co do zamienników nie wypowiadam się, zapytaj Pana co robi chłodnie, to ci powie co głownie naprawia.
Paweł
Dorobienie to nie problem, zawozisz do dedykowanego zakładu i robią kopie.
Zwróć uwagę na lamelki, bo u mnie rdzeń wsadzili z chłodnic powietrza, które mają większą średnicę. Zaleta - nie zapycha się tak blotem, wada - borygo szybciej przepływa, wiec i nie chłodzi tak jak powinno. U mnie dopiero w upały 35stopni dało to o sobie znać.
Jak chcesz wydajniejszą, to chyba są tylko 2 sposoby. Zmienić materiał z którego jest zrobiona chłodnica, lub zwiększyć jej pojemność. To drugie to zależy już od miejsca pod maską. Pierwsze trudne do zrobienia bo wszyscy teraz robią z aluminium. Oryginał w moim aucie był z mosiądzu chyba.
Co do zamienników nie wypowiadam się, zapytaj Pana co robi chłodnie, to ci powie co głownie naprawia.
Paweł
Re: Uzj 100 aluminiowa chłodnica cieczy
Jak się auto nie przegrzewało to nowy zamiennik załatwi sprawę. Przy okazji wymiana wiskozy i pompy wody. Miesiąc temu zmieniałem chłodnicę po małym leśnym zdarzeniu na zamiennik firmy: Nissens, są tańsze zamienniki ... ale jakoś mnie nie przekonują. Trzy dni i chłodnica siedziała już w aucie, przy robionych na zamówienie termin może być nieznany.
Re: Uzj 100 aluminiowa chłodnica cieczy
Przez 13 lat nie było problemu z temperaturą do ostatniego jesiennego wypadu. Długi podjazd pod Borżawe i temperatura na czerwono. Co prawda chłodnica trochę podbita ale była już bardziej i dawała radę. A te Ali.......pres coś warte?
- szulbor
- Posty: 392
- Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
- Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
- Kontakt:
Re: Uzj 100 aluminiowa chłodnica cieczy
Od lat używam customowej chłodnicy od rosolaniec z cyprysowej. A teraz do projektu dorobili 3 chłodnice wody oleju i klimy w jednej kanapce na wymiar. Zdecydowanie polecam.
Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Uzj 100 aluminiowa chłodnica cieczy
Jakaś wyższość takiej chłodnicy od zamiennika?
Re: Uzj 100 aluminiowa chłodnica cieczy
A jak z trwałością OEM vs dorabiana? U mnie leci już 2ga "nieoryginalna" na wymianę, bo od środka mam rozcięcie. I zastanawiam się, czy OEM byłaby żywotniejsza czy tak samo podatna na uszkodzenia (od strony wisko).
- szulbor
- Posty: 392
- Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
- Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
- Kontakt:
Re: Uzj 100 aluminiowa chłodnica cieczy
Jeśli chodzi o trwałość, to na moim przykładzie 6 lat bez problemu.
Nie znam jakości innych dorabianych czy zamienników, ale rosolaniec zajmuje się tylko tym od prawie 30 lat,
Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka
Nie znam jakości innych dorabianych czy zamienników, ale rosolaniec zajmuje się tylko tym od prawie 30 lat,
Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka