AHC w wyprawówce.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

AHC w wyprawówce.

Post autor: rembacz »

Montaż stalowych zderzaków czy zabudowy wyprawowej i innego szpeju powoduje przekroczenie wartości ciśnień AHC. W moim przypadku dwa zbiorniki LPG i trzech pasażerów powodował problem zawieszenia. Po wielu testach dopasowałem sprężyny pod AHC. Toyota wyposażona w dwa stalowe zderzaki , zabudowa wyprawowa, dwa zbiorniki LPG (110 l gazu) wyciągarka, dwa aku, bagażnik wyprawowy, koło zapasowe. Przy takim obciążeniu ciś. spoczynkowe na poziomie 6,2 mpa tył i 7,2mpa przód ( zalecane przód 6,9 +/- 0,5 mpa , tył 5,6-6,7 mpa)
Post dla osób które chcą zachować AHC jak najdłużej z wiadomych powodów.
Z przednim zawieszeniem jest najmniej problemu wystarczy podkręcić drążki do żądanej wartości ciśnienia.
Do kontroli ciśnień stosuje Techstream w wersji z odczytem "LIVE DATA" ze znanego portalu aukcyjnego.
Sprężyny tył o wym: wys. 505 cm, drut 14 mm, 6,5 zwojów na wzór standardowej sprężyny pod AHC.

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: rembacz »

Dziś wymiana płynu AHC ( od Kylona) procedura prosta. Opuściłem zawiechę na "L" wyssałem stary płyn AHC ze zbiornika. Nalałem świeży i i na poz "N".
Teraz odpowietrznik z gruchy od pasażera spuściłem płyn zawieszenie opadło. Z powrotem pozycja "N" i odpowietrznik gruch od strony kierowcy. Zawiecha w dół dolewka płynu AHC do zbiornika i pozycja "N" Teraz odpowietrznik z akumulatora ciśnień tu zawiecha stoi. Dalej tył prawa i lewa strona. Drugi etap tylko połówkowy bo płyn już leci czysty. Suma nie całe 5L. Na koniec test sprawności i różnica pomiędzy "L" a "H" to 10 kresek.

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: gwt »

Super, że opisałeś oba tematy. Też zamierzam utrzymać AHC najdłużej jak się da.
Jak Ci się sprawdza ten komputer. Możesz podesłać info, który to dokładnie model. Bo na alle są przynajmniej 3 różne.

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: rembacz »

Z tymi programami trochę problem. Dopiero trzeci zamówiony miał podgląd "LIVE DATA". Ale nie widzę gościa już na portalu kupiłem już jakiś czas temu za jakąś stówkę ;) . Za pomocą takiego testera można bez problemu utrzymać AHC w dobrej kondycji. Czujniki wysokości zamontowałem z chińskiego portalu o dziwo wyglądają i działają b.dobrze. Z gruchami AHC też można sobie poradzić w niewielkich pieniądzach gdyby ktoś miał już wypracowane. najważniejsze dla AHC to utrzymanie nominalnych ciśnień, świeży płyn AHC i konserwacja instalacji. U mnie po wymianie płynu sprawność AHC podskoczyła z 8 do 10 kresek.

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: rembacz »

Dodam że instalacja też trochę pogmatwana bo większość programów pod Windows XP ale do ogarnięcia. Szukaj pod "MINI VCI" jest tego więcej.
Z moich poszukiwań nterfejsy które ogarniają AHC to:
KTS Boscha
Autel
Ale to już inna kasa.

cezarys
Posty: 15
Rejestracja: 17 cze 2020, 21:27
Auto: HDJ100L
Kontakt:

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: cezarys »

Witam.
Która wersja Techstream ma ten model TLC 100 z odczytem AHC ?

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: czobi »

zalezy dokad sie wyprawiacie Panowie, ale jak sie zesra to po wyprawie.
ale to pewnie wiecie.

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: gwt »

Faktycznie na fabrycznych sprężynach tył siądzie na odbojach. Ale opisywane są konwersje ze sprężynami od 80 i przynajmniej można dokulać się na kołach.

marlu
Posty: 130
Rejestracja: 05 cze 2016, 09:26
Auto: VZJ95
UZJ100
Fzj 80
Kontakt:

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: marlu »

Do niedawna byłem zwolenikiem ahc , znam wady i zalety . Doświadczenie jednak uczy że w aucie wyprawowym jest to system zawodny w skrajnych wypadkach uniemożliwiający dalszą jazdę . Mody ahc polegające na min. konwersji sprężyn czy air lift wg. mnie też niewiele pomogą . Zauważyłem również że moja setka bez hydrauliki lepiej sie krzyżuje .Teren który udało nam się samotnie przejechać na zwykłym zawiasie przy 2" lifcie bez blokady tyłu (uzj ) walka trwała 7 h na 6 km . Na ahc sobie tego nie wyobrażam .Takie moje osobiste spostrzeżenia .

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: czobi »

my ciagnelismy z polowy rosji jakies 3000 km dyskoteke na sznurku,
rowniez trudno opisac nasz entuzjazm i szacunek dla pomyslodawcow ahc...

marlu
Posty: 130
Rejestracja: 05 cze 2016, 09:26
Auto: VZJ95
UZJ100
Fzj 80
Kontakt:

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: marlu »

Uważam że ahc w J100 czy 200 to świetny system pod warunkiem że nie czochra się auta zbyt mocno z dala od cywilizacji.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: kylon »

Można targać tylko trzeba mieć ogarnięte serwisowo a zawsze to co pada zajmuje 10 cm kwadratowych miejsca.

pawel4osi
Posty: 33
Rejestracja: 08 maja 2011, 16:37
Auto: Rav4, LC200
Kontakt:

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: pawel4osi »

Witam,
czy układ AHC w J100 jest taki sam jak w J200? Jak często należy wymieniać płyn?

Awatar użytkownika
Man With Camera
Posty: 125
Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: Man With Camera »

kylon pisze:
10 kwie 2021, 12:57
Można targać tylko trzeba mieć ogarnięte serwisowo a zawsze to co pada zajmuje 10 cm kwadratowych miejsca.
A co głównie pada w AHC - jaką część warto mieć ze sobą na dłuższą podróż?

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: rembacz »

Czujnik zawieszenia. Jeden pasuje do wszystkich trzech.

ODPOWIEDZ