LC 100 vs 105

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LC 100 vs 105

Post autor: kylon »

Ja z part time na full time ciągle to robię. I mam plana to zrobić w nowym Hilu. Chyba że jednak kupię nowego 4Runnera bo też mi to chodzi po głowie.

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: LC 100 vs 105

Post autor: oradek »

Toyota Land Cruiser waży 2600 kg
Toyota Hilux waży 1450 kg
Suzuki Jimny od 1000 do 1200 kg

Także znaczenie ma chyba waga.
W lżejszym aucie 2WD ma pewnie większy sens niż w ciężkim, albo może to tylko kwestia ceny :) Chociaż Łada Niva ma 4WD a waży tylko 1200kg :) i nie jest jakoś makabrycznie kosztowna.

W Jeep ZJ występowały 2 rodzaje reduktorów. Jeden tylko 4WD a drugi 2WD + 4WD.
Ludzie często zmieniają w nich reduktor żeby mieć part time.

Do wielu aut występują konwertery z 4wd na 2WD. Więc jakiś sens wiele osób w tym widzi.

Czy wszystkie nowości są naprawdę dobre?
W teren nie sprawdzają się skomplikowane systemy, więc i nowości nie są dobre.

Wtryski po 1500 zł za sztukę są lepsze od takich po 100?

Na pewno auto na nich mniej pali, ok.
Tylko czemu niewielka oszczędność paliwa raz nie jest ok (bo nie ma sensu przerabiać na part time) a czasem jest ok (jeśli chodzi o drogie wtryski)? :)


Nie mądrzę się, bo się nie znam.
To tylko moje luźne wnioski.



Oradek lj73 2LT-II

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: LC 100 vs 105

Post autor: luk4s7 »

Hil 1400? To chyba ze 4 generacje wstecz. Masa własna obecnie generacji to 2100-2170kg.

A Land Cruiser to może masz na myśli J200 bo J150 waży 2280kg.

Z Jimny byłeś najbliżej: 1090 - 1130kg

Chyba więc jednak masa to niejedyny wyznacznik.

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: LC 100 vs 105

Post autor: gwt »

czytając z dowodu rejestracyjnego J100 wersja polifotowa: pole G: 2660kg

can
Posty: 49
Rejestracja: 15 wrz 2015, 20:58
Auto: HZJ105
Kontakt:

Re: LC 100 vs 105

Post autor: can »

gwt pisze:czytając z dowodu rejestracyjnego J100 wersja polifotowa: pole G: 2660kg
Niezla różnica vs. 105: waga 2270 i max 3260.

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: LC 100 vs 105

Post autor: oradek »

Ok, chodzi mi o zasadę, że lc zwykle był cięższy a pickup lżejszy. Nie znam najnowszych danych.

http://www.encyklopedia.moto.pl/toyota/ ... r/wymiary/

WYMIARY TOYOTY LAND CRUISER 150 (III) (2017 - OBECNIE)

Długość od 4565 mm do 4840 mm
Szerokość od 1830 mm do 1845 mm
Rozstaw osi od 2450 mm do 2790 mm
Wysokość 1855 mm
Masa własna 2270 kg
Masa całkowita 2930 kg

WYMIARY TOYOTY LAND CRUISER V8 (III) (2016 - 2017)

Długość 4950 mm
Szerokość 1970 mm
Rozstaw osi 2850 mm
Wysokość 1910 mm
Masa własna 2510 kg
Masa całkowita 3350 kg

WYMIARY TOYOTY LAND CRUISER 150 (II) (2013 - 2017)

Długość od 4505 mm do 4780 mm
Szerokość 1885 mm
Rozstaw osi od 2450 mm do 2790 mm
Wysokość od 1875 mm do 1890 mm
Masa własna od 2050 kg do 2270 kg
Masa całkowita od 2600 kg do 2990 kg

WYMIARY TOYOTY LAND CRUISER V8 (II) (2012 - 2015)

Długość 4950 mm
Szerokość 1970 mm
Rozstaw osi 2850 mm
Wysokość 1910 mm
Masa własna 2510 kg
Masa całkowita 3350 kg

WYMIARY TOYOTY LAND CRUISER 150 (I) (2010 - 2014)

Długość od 4315 mm do 4760 mm
Szerokość 1885 mm
Rozstaw osi od 2455 mm do 2790 mm
Wysokość od 1880 mm do 1890 mm
Masa własna od 2045 kg do 2080 kg
Masa całkowita od 2600 kg do 2990 kg

WYMIARY TOYOTY LAND CRUISER V8 (I) (2008 - 2012)

Długość 4950 mm
Szerokość 1970 mm
Rozstaw osi 2850 mm
Wysokość 1910 mm
Masa własna od 2510 kg do 2580 kg
Masa całkowita 3300 kg

WYMIARY TOYOTY LAND CRUISER 120 (2003 - 2010)

Długość od 4365 mm do 4850 mm
Szerokość od 1790 mm do 1875 mm
Rozstaw osi od 2455 mm do 2790 mm
Wysokość od 1895 mm do 1905 mm
Masa własna od 1750 kg do 2140 kg
Masa całkowita od 2600 kg do 2850 kg

WYMIARY TOYOTY LAND CRUISER 100 (II) (2002 - 2007)

Długość 4890 mm
Szerokość 1940 mm
Rozstaw osi 2850 mm
Wysokość od 1850 mm do 1880 mm
Masa własna od 2260 kg do 2695 kg
Masa całkowita 3260 kg

WYMIARY TOYOTY LAND CRUISER 100 (I) (1998 - 2003)

Długość 4890 mm
Szerokość 1940 mm
Rozstaw osi 2675 mm
Wysokość od 1880 mm do 1920 mm
Masa własna od 1830 kg do 2495 kg
Masa całkowita od 2680 kg do 3260 kg

WYMIARY TOYOTY LAND CRUISER (III) (1996 - 2003)

Długość od 3945 mm do 4770 mm
Szerokość od 1690 mm do 1820 mm
Rozstaw osi od 2370 mm do 2675 mm
Wysokość od 1855 mm do 1915 mm
Masa własna od 1775 kg do 1945 kg
Masa całkowita od 2510 kg do 2810 kg

WYMIARY TOYOTY LAND CRUISER 80 (II) (1995 - 1998)

Długość brak informacji
Szerokość od 1830 mm do 1930 mm
Rozstaw osi 2850 mm
Wysokość brak informacji
Masa własna od 2210 kg do 2355 kg
Masa całkowita 3060 kg

WYMIARY TOYOTY LAND CRUISER 80 (I) (1990 - 1995)

Długość 4820 mm
Szerokość od 1830 mm do 1930 mm
Rozstaw osi 2850 mm
Wysokość 1875 mm
Masa własna od 2210 kg do 2260 kg
Masa całkowita od 2960 kg do 3060 kg

WYMIARY TOYOTY LAND CRUISER (II) (1990 - 1996)

Długość 4040 mm
Szerokość 1690 mm
Rozstaw osi 2310 mm
Wysokość 1890 mm
Masa własna od 1740 kg do 1885 kg
Masa całkowita 2510 kg

WYMIARY TOYOTY LAND CRUISER (I) (1986 - 1990)

Długość brak informacji
Szerokość brak informacji
Rozstaw osi 2600 mm
Wysokość 1930 mm
Masa własna od 1740 kg do 1900 kg
Masa całkowita 2210 kg

Oradek lj73 2LT-II

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: LC 100 vs 105

Post autor: PblO »

kylon pisze:Ja z part time na full time ciągle to robię...
Byłem dzisiaj pojeździć siódemką i tak sobie pomyślałem... po co przeróbka w tę stronę, skoro można załączyć 4WD i nie rozłączać?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LC 100 vs 105

Post autor: kylon »

A od kiedy siódemka ma międzyosiówkę?

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: LC 100 vs 105

Post autor: PblO »

To nie rozumiem o co chodzi

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LC 100 vs 105

Post autor: kylon »

Samochód który nie posiada mechanizmu różnicowego międzyosiowego nie może poruszać się po twardej nawierzchni gdzie nie jest możliwy uślizg kół z załączonym napędem 4x4.

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: LC 100 vs 105

Post autor: PblO »

Teraz rozumiem :)
Ale czy te które robisz z part na full, są właśnie takie jak J7, np. hil i 4R?
Może ja po prostu nazwy popitoliłem - czy to, co mam w Pajero, to się nazywa full czy part, czy może full z możliwością odłączenia przodu?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LC 100 vs 105

Post autor: kylon »

Full time to cały czas napęd na 4 koła. Part time to dołączany napęd.

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: LC 100 vs 105

Post autor: PblO »

Czyli auta, które mogą po asfalcie 2 lub 4WD, to one też part time?

Ani jeden z tych, nie pasuje do Super Select
https://ricksfreeautorepairadvice.com/w ... l-time.jpg

A czy 105 z dołączanym przodem, może jeździć 4WD na twardym?

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

LC 100 vs 105

Post autor: luk4s7 »

Full Time 4x4 można jeździć jak sama nazwa wskazuje cały czas. Part Time 4x4 - nazwa wyjaśnia że tylko czasem co oznacza że nie po twardym.

SuperSelect od Mitsu jest bez sensu. Wspomniał o tym ASPW w filmie dlaczego przeróbka na Part Time jest bez sensu.

Chodzi o to że SS łączy w sobie obie wersje napędów. Popatrz dobrze na to co Ci się na desce wyświetla jak machasz wajchą od reduktora (przynajmniej w Pajero z SS jest taka wizualna rozkraczona „żaba” której świecą się kończyny i bebechy obrazując co załączamy). Można ustawić 4x4 z międzyosiowym mechanizmem różnicowym (MMR) zablokowanym lub nie. Można ustawić 4x2 tylko z napędem na tył.
Jak już ustaliliśmy 4x4 na stałe (z MMR odblokowanym) nie podnosi spalania a daje aspekt bezpieczeństwa. Więc jazda na samym tyle jest bez sensu bo tracisz na bezpieczeństwie nie zyskując nic w zamian.

W autach Full Time 4x4 (czy tam 4WD) można MMR zablokować. Tylko trzeba pamiętać żaby tak nie wyjechać na czarne (=twarde).

W Mitsu bywał też Easy Select który miał uproszczoną wersje napędów ale nie pamietam czy to było full czy part. Raczej stawiam na part.

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: LC 100 vs 105

Post autor: PblO »

No to chyba już mi się w głowie rozjaśniło.
Ja po prostu z part na full wajchą gratis sobie przerabiam, a nowy Hilux musi być za grubą kasę przerobiony.
Przez myśl mi nie przeszło, że nowe Toyoty, nie mogą stale 4WD jeździć - całe życie się człowiek uczy.

Wracając do 105, ona wajchą, czy Kylonem na full przerabiana?

ODPOWIEDZ