Hdj100 przedlift problem z automatyczną skrzynią biegów
: 25 lis 2019, 19:51
Witam,
Czy ktoś spotkał z podobnym problemem?
Podczas jazdy na ostatnim biegu po przekroczeniu 70km/h skrzynia biegów zachowuje się jakby przechodziła w tryb O/D off.
Z tym że nie redukuje biegu (jeden w dół) tak jak po przełączeniu przyciskiem na lewarku wyboru biegów. Czuć wyraźnie podczas jazdy że ostatni bieg jest zablokowany jak baz O/D. Dodatkowym objawem jest to że dojeżdżając np do świateł skrzynia nie redukuje biegu w dół. Zdarza się, że silnik zgaśnie bo skrzynia zostaje spięta na ostatnim biegu.
Co dziwne kiedy podczas jazdy wrzuci się na chwilę na Neutral i przegazuje nawet delikatnie tak żeby tylko podniosły się obroty po przełączeniu z powrotem na D skrzynia pracuje prawidłowo jak z nie wyłączonym O/D i redukuje biegi podczas zwalniania aż do zatrzymania samochodu i problemu z gaśnięciem silnika nie ma. Kolejnym objawem jest to że jak skrzynia "zablokuje się" na ostatnim biegu i podczas jazdy włączy się Neutral to po zatrzymaniu słychać głośna pracę w skrzyni która ustaje przy przegazowaniu. A jeśli się nie przegazuje i włączy się z powrotem D to skrzynia znów jest na zablokowanym najwyższym biegu i samochód próbuje ruszyć sam z najwyższego biegu co w efekcie powoduje zdławienie silnika. W przypadku kiedy skrzynia jest zablokowana na najwyższym biegu podczas jazdy po gwałtownym wciśnięciu pedału przyspieszenia skrzynia zredukuje bieg i znów zaczyna działać prawidłowo do momentu przekroczenia 70km/h.
Problem występuje niereguralnie bez znaczenia czy na ciepłym czy zimnym oleju w skrzyni. Olej w skrzyni jasny klarowny i nie śmierdzi spalenizną. Nie ma też znaczenia sposób jazdy - dynamiczny czy spokojny.
Dziwny to problem dla mnie i pierwszy raz się z tym spotkałem.
Będę wdzięczny za jakieś sugestie.
Czy ktoś spotkał z podobnym problemem?
Podczas jazdy na ostatnim biegu po przekroczeniu 70km/h skrzynia biegów zachowuje się jakby przechodziła w tryb O/D off.
Z tym że nie redukuje biegu (jeden w dół) tak jak po przełączeniu przyciskiem na lewarku wyboru biegów. Czuć wyraźnie podczas jazdy że ostatni bieg jest zablokowany jak baz O/D. Dodatkowym objawem jest to że dojeżdżając np do świateł skrzynia nie redukuje biegu w dół. Zdarza się, że silnik zgaśnie bo skrzynia zostaje spięta na ostatnim biegu.
Co dziwne kiedy podczas jazdy wrzuci się na chwilę na Neutral i przegazuje nawet delikatnie tak żeby tylko podniosły się obroty po przełączeniu z powrotem na D skrzynia pracuje prawidłowo jak z nie wyłączonym O/D i redukuje biegi podczas zwalniania aż do zatrzymania samochodu i problemu z gaśnięciem silnika nie ma. Kolejnym objawem jest to że jak skrzynia "zablokuje się" na ostatnim biegu i podczas jazdy włączy się Neutral to po zatrzymaniu słychać głośna pracę w skrzyni która ustaje przy przegazowaniu. A jeśli się nie przegazuje i włączy się z powrotem D to skrzynia znów jest na zablokowanym najwyższym biegu i samochód próbuje ruszyć sam z najwyższego biegu co w efekcie powoduje zdławienie silnika. W przypadku kiedy skrzynia jest zablokowana na najwyższym biegu podczas jazdy po gwałtownym wciśnięciu pedału przyspieszenia skrzynia zredukuje bieg i znów zaczyna działać prawidłowo do momentu przekroczenia 70km/h.
Problem występuje niereguralnie bez znaczenia czy na ciepłym czy zimnym oleju w skrzyni. Olej w skrzyni jasny klarowny i nie śmierdzi spalenizną. Nie ma też znaczenia sposób jazdy - dynamiczny czy spokojny.
Dziwny to problem dla mnie i pierwszy raz się z tym spotkałem.
Będę wdzięczny za jakieś sugestie.