TLC różnice w instrukcji i rzeczywistości

Moderator: luk4s7

goncik
Posty: 4
Rejestracja: 27 wrz 2019, 19:44

TLC różnice w instrukcji i rzeczywistości

Post autor: goncik »

Cześć Wszystkim,
mój pierwszy post na forum TLC, mam nadzieje, że nie ostatni. Otóż przymierzam się do zakupu TLC HDJ100 1HD-FTE.
W tym celu zbieram wszelkie info jak co ma w tym aucie działać. Posiadam Owners Manual dla J10 od 2002 do 2007, jakieś instrukcje serwisowe -> wszystko na rynek USA.
Jakiś czas temu oglądałem J10-tkę z 1HD-FTE z 2003 roku i mam pewne rozbieżności między instrukcją użytkownika a oglądanym autem.
Niestety "w okolicy" nie znalazłem drugiej sztuki tego auta by sobie porównać stąd pytanie do Was.

Oto te różnice jakie znalazłem i nie wiem czy wynikają z rozbieżności wersji USA vs Europa:
1) Szyby
Instrukcja: po naciśnięciu do końca przycisku szyb szyba ma opuścić się do połowy a dopiero następne wciśnięcie opuszcza ją do końca
Rzeczywistość: Naciśnięcie do końca powoduje opuszczenie szyby do końca

2) Praca na biegu jałowym
Odpalanie auta z zimnengo silnika było od strzału. Silnik parę razy gasiliśmy i zapalaliśmy od nowa, troszkę pojeździliśmy, także pogazowaliśmy, ale jak auto pracowało na biegu jałowym (pracowało równo) to tak raz na 10 minut obroty silnika wzrastały z 800 do 1000 a po 20-30 sekundach spadały do 800 i auto ponownie pracowało równo. W tym czasie nie włączaliśmy klimy, działało radio, światła wyłączone a nie słyszałem by wentylator się uruchomił. I taki wzrost obrotów silnika zauważyłem 3 razy na jakieś 40 minut stania auta
Czy w innych macie może podobnie?

3) Kontrolki:
MAINT REQD - od okresowej wymiany oleju. Instrukcja mówi, że po przejechaniu 8tyś km powinna mrugać na zapłonie (ON) i palić się po 12 tyś km. Właściciel twierdził, że ostatnio wymieniał olej jakieś 14 tyś km a ta kontrola nie świeci się wcale. Ale w rozmowie z nim nie podejrzewam go by przeprowadzał procedurę restartu tego licznika dla wymiany oleju :)
SRS i ABS - SRS działała poprawnie a ABS nie zapalała się wcale
A/T P - nie zapalała się wcale
A/T OIL TEMP - nie zapalała się wcale
VSC TRAC - nie zapalała się wcale
VSC OFF - nie zapalała się wcale (powinna po zapięciu centralnego mechanizmu różnicowego)
Zapięcie pasów bezpieczeństwa - zapalało się poprawnie, ale nie było brzęczyka co 8 sekund
Podświetlenie stacyjki - po otworzeniu drzwi i przed przekręceniu kluczyka w pozycję ACC powinna być podświetlona na około - nie paliła się

Jak doczytałem to na kluczyki w pozycji ON powinny mrugać/świecić po czym po odpaleniu silnika powinny gasnąć.
Reszta kontrolek w tym Check Engine była OK, ogólny stan auta, środka czy komory silnika nie wykazywał na amatora-grzebacza.

Także jeżeli coś wiecie na temat różnic w instrukcji USA a Polskie LC lub coś o tych kontrolkach lub zmianie obrotów na biegu jałowym to byłbym wdzięczny :)

Z góry podziękował za każde konkretne info.

Awatar użytkownika
Alban
Posty: 591
Rejestracja: 17 cze 2010, 21:58
Auto: HDJ 100

BJ 40
Kontakt:

Re: TLC różnice w instrukcji i rzeczywistości

Post autor: Alban »

Która z tych nieścisłości jest dla Ciebie dyskwalifikujaca to auto z opcji jeżdżenia nim?

:?

everybike
Posty: 183
Rejestracja: 28 paź 2015, 17:13
Auto: UZJ 100
Kontakt:

Re: TLC różnice w instrukcji i rzeczywistości

Post autor: everybike »

ad1.
U mnie też co jakiś czas szyba opuszcza się do połowy i trzeba drugi raz nacisnąć . Ale nie zawsze. Szyby się programuje trzymając przycisk w skrajnej pozycji szyby przez kilka sekund.
ad 2.
w każdym samochodzie tak może być, że co pewien czas podwyższa obroty na biegu jałowym. Przede wszystkim nie powinno się tak długo ( 40 min ) zostawiać auta na biegu jałowym . W instrukcjach zresztą podają ,że odpalasz i jeśli mróz to po chwili ale ruszasz delikatnie - silnik w taki sposób najszybciej osiągnie odpowiednią temperaturę pracy. Nie rozgrzewamy na biegu jałowym bo w efekcie dłużej pracuje zimny.
ad 3.
Część podświetlenia ( np. stacyjka ) może się przelaiła. ABS u mnie zapala się tylko jak włączę blokadę tylnego mostu.

goncik
Posty: 4
Rejestracja: 27 wrz 2019, 19:44

Re: TLC różnice w instrukcji i rzeczywistości

Post autor: goncik »

@ Alban: nie odpowiada się pytaniem na pytanie :). To co napisałeś kompletnie nic nie wnosi do mojego zapytania więc daruj... Może TRAC OFF lub ABS nie zapala się ponieważ ktoś poodpinał kontrolki? W takim wypadku nie wiadomo co tam jeszcze jest odpięte lub pomostkowane - nie wiadomo co działa a co nie. Może olej faktycznie nie był nigdy zmieniany a kontrolka MAINT REQD po prostu jest wyłączona bezpiecznikiem? Auto za 60-70k to nie furmanka.

@ everybike: Na wstępie dzięki za informacje!! Auto 40 minut nie pracowało na biegu jałowym. Ogólnie pracowało ze 40 minut. W tym czasie było jeżdżone, zatrzymywane, gaszone itp. Na biegu jałowym auto pracowało jednostajnie max 5-8 minut i w tym czasie te obroty wzrastały. Obecnie mam Audi z 1996 i praca na biegu jałowym jest "jak od linijki" - 800 obrotów a w zimie na jakiś czas jest 1000 RPM po czym opada do 800.
Dzięki za informację. Jeszcze zerknę sobie to auto na komputerze i pomyślę co dalej.

Awatar użytkownika
Alban
Posty: 591
Rejestracja: 17 cze 2010, 21:58
Auto: HDJ 100

BJ 40
Kontakt:

Re: TLC różnice w instrukcji i rzeczywistości

Post autor: Alban »

Twoje problemy są wręcz banalne jak u pięciolatka...
Jak masz wątpliwości to pojedź do odpowiedniego warsztatu i zrób przegląd auta przed zakupem.
Nie sprawdzisz auta przez forum Facebook'a czy WiFi.
Nie Januszuj tylko wydaj kilka groszy i porządnie sprawdź samochód u kogoś kto ma pojęcie - jak sam powiedziałeś to nie furmanka.

Co do Twoich uwag odnośnie odpowiadania pytaniem na pytanie to za smarkaty jesteś synku zeby mnie pouczać.

Zamiast grzecznie poprosić tu obecnych o radę to się sadzisz a to nie tedy droga bo szybciej stąd pójdziesz niż przyszedłeś.

Sądząc po Twoich pytaniach to wiele musisz jeszcze internetów poczytać żebyś miał blade pojęcie o tym o czym piszesz. Gdyby tak nie było nie zadawał byś tak banalnych pytań.

Miłego dnia.

goncik
Posty: 4
Rejestracja: 27 wrz 2019, 19:44

Re: TLC różnice w instrukcji i rzeczywistości

Post autor: goncik »

Wiesz @ Alban to jest forum i poza / przed sprawdzeniem auta i wydaniem kasy podpytuję osób, które mają większe doświadczenie przy TLC. Weryfikacja w warsztacie to swoją droga ale nie będę opisywał wszystkiego bo szkoda Waszego czasu.

Temat do zamknięcia.

PS. Różnice instrukcja vs rzeczywistość - dowiedziałem się. Nie od Ciebie. Czytając fora i weryfikując samodzielnie. Koszt 0 zł, tylko troszkę czasu i kilka e-maili.

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: TLC różnice w instrukcji i rzeczywistości

Post autor: gwt »

To jak już dokopałeś się do tych wiadomości (co by nie mówić dość szczegółowych) to miło by było, gdybyś napisał co i jak dla potomności.

ODPOWIEDZ