LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Moderator: luk4s7

seta
Posty: 7
Rejestracja: 10 sie 2012, 10:55
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seta »

seburaj pisze:tak
to był EGR... wystarczyło go zaślepić kulka z łożyska :mrgreen:
falownie i dymienie przeszło jak ręka odjął
Mam zaślepiony EGR od ponad roku.
Skrzynia zaczęła ślizgać (falować) przy zmianie z 1 na 2 bieg (najbardziej odczuwalne)
Zmieniłem olej i filter w skrzyni, ale dalej mam podobne objawy.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

skrzynia - i objawy jej zużycia - nie są w ŻADEN sposób powiązane z EGR

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

@seta

z krakowa jesteś, jedź ze skrzynią do Szwagra (Szczyglice)

seta
Posty: 7
Rejestracja: 10 sie 2012, 10:55
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seta »

Tak zrobię, dzięki

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 453
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: Meris »

mozno wiencej instrukcji o tej "to był EGR... wystarczyło go zaślepić kulka z łożyska " ?
ciekawo jak to robisie... chcem sprubowac jaka ruznica bedzi...

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

zaslepiasz (wkładasz) kulkę z łożyska do przewodu gumowego sterującego (podciśnieniowo) zaworem EGR

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: lucjan »

No i kulka wciśnięta na swoje miejsce. Zrobiłem z kulką "wciśniętą" ponad 3tyś km i jak na razie check engine z poprzedzającym zapalenie kontrolki na desce wyraźnym przeładowaniem (niezdecydowanie setki z biegiem i z obrotami przy tempomacie włączonym) pod górkę miałem tylko raz i tu jest znaczna poprawa. Mocy odczuwalnie jest więcej, ale nie powala (zresztą nie o to tutaj chodziło). Spalanie jest takie jak było.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

no i pomyśl o tym, ze te kilogramy nagaru w dolocie nie będą się już odkładać :mrgreen:

a tak btw - taką operację odcięcia egr-u powinno się połączyć ze zrzuceniem kolektora i czyszczeniem :roll:

Kaziu
Posty: 61
Rejestracja: 05 wrz 2010, 07:09
Auto: j10
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: Kaziu »

Może i nie masz oszczędności na paliwie lecz mógłbyś być miłym i skłamać że jednak masz.... Seburaj byłby wniebowzięty.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

seburaj ma to gdzieś :)

maciejwjk1
Posty: 21
Rejestracja: 08 maja 2013, 16:24
Auto: HDJ100, KZJ95

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: maciejwjk1 »

tak wracając do EGR

Ostatnio zmieniony 29 sie 2013, 22:18 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Dodałem tagi YT.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

język bezbożny
ale działania słuszne - całkowita, mechaniczna resekcja EGRa

nie mniej jednak już odcięcie sterowania potrafi uczynić cuda

maciejwjk1
Posty: 21
Rejestracja: 08 maja 2013, 16:24
Auto: HDJ100, KZJ95

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: maciejwjk1 »

napisy włączyć i tłumaczenie i idzie coś zrozumieć, widać ile w dolocie syfu jest z tego co tam mówił to chyba po ~30tys km

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: Zibi »

seburaj pisze:
27 sty 2010, 14:32
poszperałem troche w tzw. źródłach :mrgreen:
i juz więcej wiem na temat A442F i A343F...
postaram się to jakoś klarownie przybliżyć

na początek jak to było montowane w osiemdziesiątkach:
1991-1992 - A440F (sterowana całkowicie hydraulicznie, duze pole do popisu tuningowego - możliwośc ustawiania poszczególnych ciśnień i regulacji skrzyni "pod siebie" przez w miarę sprytnego serwisowca)
1993-1994 - A442F (sterowana całkowicie elektronicznie, praktycznie zerowa możliwość ingerencji)
1995-1997 - A343F (znacznie mniejszych rozmiarów niż skrzynie serii A44xF, znacznie lżejsza (!), jednocześnie bardziej miękko zmieniająca przełożenia - równiez sterowana w pełni elektronicznie)

Obrazek

co istotne - sterownik (elektroniki, nie mam tu na myśli "sterowania" hydraulicznego) w przypadku posiadania J100 z A442F jest osobny, natomiast przy A343F jest zintegrowany z ECU pojazdu - co jest istotne przy ewentualnej jego awarii (ale one sie raczej nie psują) oraz przy próbie "przekładki" skrzynik A343F do auta gdzie fabrycznie mieszkała A442F - należy o tym pamiętać!

powyżej przytoczyłem lata stosowania obydwu typów skrzyń w J80 - tak jak pisałem, w J100 wyglądało to nieco inaczej, choć nie do końca wiadomo precyzyjnie jak :mrgreen:

jedno jest pewne - wbrew logice typologii numer niższy (A34xF) jest konstrukcją późniejszą niż A44xF), dodatkowo w J100 na rynek europejski było ) prawie na pewno) tak:
A442F do diesla (1HDFTE)
A343F do benzyny (1UZFE)

czy w dieslach (HDJ100) były równiez stosowane A343F :?: szczerze mówiąc nie wiem, nie natknąłem się na taki przypadek ani w realu, ani w źródłach :roll:

dodatkowo natknąłem się na zdecydowane opinie mówiące, ze A442F jest mocniejsza od A343F, a jej montaż (343) był podyktowany raczej mniejszymi rozmiarami i masą własną
442 była (i jest) na rynkach amerykańskich (północno i południowo) stosowana dość często do małych autobusów (ładne mi małe, nawet do 30 osób :shock: )

co bardzo istotne, A442F ma większy konwerter (czyli zespoł sprzęgła hydrokinetycznego lub tzw. przetwornika momentu obrotowego) niż swoja poprzedniczka A440 a także większy niż A343F - szczerze mówiąc konwerter jest wielkości małej miednicy, oglądałem go porównując równiez do innych konwerterów ze znacznie większych benzynowych silników innych marek i... nie ma porównania :mrgreen:

tyle
skrzynia A442F jest bardzo masywną, praktycznie niezniszczalną konstrukcją - co ciekawe (ale również niepokojące) pomimo tego, ze nie ma typowego filtra oleju - tylko siatkowy, który filtruje tylko co większe muchy... :?
duze przebiegi nie robią na niej wrazenia, odezwac sie moze (tak jak u mnie) wada związana z lock-up`em, mogąca prowadzic praktycznie do jego zniszczenia - ale tu pomoże porządna regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego (robią praktycznie w dwóch lub trzech miejscach w polsce, Warszawy unikać)

dziękuję za uwagę :wink:
Pozwole sobie odgrzebac temat. Gdzie konkretnie polecasz regenerację konwertera w Polsce?

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: Maciek »

Mam taki konwerter, sprawdzony w firmie Midparts i nigdy nie założony (nawet nie rozpakowany) do sprzedania. Auto sprzedałem i do dzisiaj nie mogę sobie darować....

ODPOWIEDZ