LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: konus »

On będzie kablem czy linką ?

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: LEX »

kabel 'naczysie' linka taka stalowa w pancerzu. No tak jak Shaggy śpiewał: a mi stalowa lowa

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: konus »

Ale żeś mnie zakręcił :mrgreen:

Awatar użytkownika
nixon
Posty: 602
Rejestracja: 08 lut 2009, 09:05
Auto: hj61; fj80;
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: nixon »

bum bastik..tylko nie plastik :mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

LX450 pisze:kabel 'naczysie' linka taka stalowa w pancerzu. No tak jak Shaggy śpiewał: a mi stalowa lowa
znaczy sie linka Bowdena :mrgreen:
LX dzieki wielkie, legam pod auto :wink:

a tak btw - z ciekawosci - dowiedzialbym sie chetnie, czy mam skrzynie A343 czy A442... myślicie, ze mundre ASO bedzie mi w stanie po vinie to powiedzieć ?? 8)

edit
------------------------------------

po wrzuceniu vinu na www.toyodiy.com wychodzi cos takiego:

Vehicle characteristics
GRADE: VX: VX TYPE
DESTINATION: EUR: EUROPE
DRIVER'S POSITION: LHD: LEFT-HAND DRIVE
ENGINE: 1HDFTE: 4200CC DIESEL TURBO
TRANSMISSION: ATM: AUTOMATIC TRANSMISSION
GEAR SHIFT TYPE: 4FC: ATM, 4-SPEED FLOOR SHIFT
COLOR CODE: 6Q7
TRIM CODE: LD40

oznaczenie skrzyni 4FC ??
LX nie wiesz aby, jak to sie ma do podawanych przez Ciebie oznaczeń?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

wychodzi na to, ze 4FC to skrzynia A442F

a linke chyba widać tutaj:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199807 ... _3501.html

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

Panowie

spędziłem popołudnie pod i w aucie, i mam niedobre wiadomości - dla własciecieli/użytkowników J100 jak i dla kolegi LX450 :mrgreen:

mianowicie - skrzynia w HDJ (nie wiem, jak w UZJ) nie jest wspomagana/sterowana linkami :(
żadnych kick-down cable, żadnych throotle cable, nic z tych rzeczy... Ihmudy sie mylą - moze dlatego, ze nie maja dizli

jest tak - do skrzyni wchodzą dwie wiązki kabli złączkami - jedna gruba wiązka wchodzi to takiego urządzonka zamocowanego na dwóch śrubkach (zrobię zdjęcia to wkleję) które w sposób elektryczny czyni to, co w zwykłej skrzyni linkami (taki trójkątny moduł z ośka wchodzącą do skrzyni)... co ciekawe - moduł en jest zamontowany z możliwościa regulacji położenia, tj. w obudowie są otwory "łezkowe", umozliwiające jego przeuwanie po poluzowaniu śrub

w moim przypdaku regulacja nic nie poprawiła - skrajne polozenia nie wyeliminowały nieprawidłowości :(

w drugiej kolejności wziąłem się za cały zespół pedała (geja) gazu - wymontowawszy po prostu ten zespoł (trzy śruby i rozpiecie dwóch złączy, dostęp mało wygodny)

zdjecia powiesze jak zrzuce z komórki

co ciekawe, całe sterowanie: pedał gazu-pompa wtryskowa - skrzynia biegów w J100 to (niestety) "fly by wire" :evil: jak nie przymeirzając w SU-27 (ups, to moze nienajlepszy przyklad)

to jest zla wiadomosc...

czyli nawet ten fragment klasycznej linki w pancerzu, który widać przy pedale gazu (tak, jest cos takiego) to tylko 15 cm zapętlony fragment prowadzący do jednej ze spręzynek odbijajacych pedał

ruch pedała przekłada sie na potencjometr (pozycjometr) który sie suwa za pomoca tulejki po przedłużeniu tegoz pedała... do tego potencjometru zapięta jest wiązka która GDZIEŚ prowadzi (zapewne do pompy wtryskowej i skrzyni, w alternatywie tzw. kick-down cable)

co ciekawe - jest tam jeszcze jeden czujnik, bardzo podobny do tego, który na pedale hamulca włącza światła stopu - rowniez podłączony do wiązki... w mojej opinii to jest ten element, o którym pisał autor tego wątku (że mu niby garażowy elektryk usunał awarie wymieniajac przekaznik przy pedale gazu)... czujnik ten niewątpliwie ma za zadanie przesyłac sybnał, ze "noga jest z gazu" calkowicie - byc może własnie do skrzyni :?

tyle rewelacji, zdjęcia powklejam aby była korzyść z mojego śledztwa

czuwaj

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: konus »

Nie widziałeś mojego posta?
Przecie napisałem że elektryką jest w dieslu sterowane i to z czujnika z pompy wtryskowej.

Dobra wieść jest taka że skrzynia taka jak w 80.
Dorwij kogoś z automatem i zmień pozycjoner, jak będzie uszkodzony to wiesz co kupić jak będzie dobry to kabelki.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

widziałem Twojego posta
ale nadziei narobil mi LX450...
skrzynia chyba nie jest taka jak w serii 80, a przynajmniej nie jest tak sterowana

co konkretnie rozumiesz przez "pozycjoner" ?????

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: konus »

Takie elektroniczne pudełko przykręcone do skrzyni, zarządzające i uruchamiające ją.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

pytanie - czy to własnie to urządzenie, które opisałem w pierwszej kolejności ?? jako to z "łezkami" do regulacji, przykręcone z boku skrzyni po stronie kierowcy (w LHD) ???

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: konus »

Bardzo możliwe, nie masz manuala do swojej toyoty?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

jeżeli prze "manual" rozumiemy podręcznik dla uzytkowników, to mam :mrgreen:
nie mam serwisowego manuala do setki, wspomagam sie toyo Do It Yourself. com :mrgreen:

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: konus »

Zerknij http://www.lcool.org/technical/ popatrz też w razie co na 80.
Ja niestety mam manual w aucie więc nie pomogę.

Ale generalnie jest to "chyba" jedyne metalowe pudełko przyczepione do skrzyni.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

konus pisze:Zerknij http://www.lcool.org/technical/ .
eeee, nic tam nie ma z zagadnienia... to takie raczej FAQ uzytkowe, i to jeszcze w amerykańskim stylu :wink:

jednakowoż dziekuję oczywiście

ODPOWIEDZ