LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
Moderator: luk4s7
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
elektronicznie w pełni.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
no to niestety najprostsze i najtansze rozwiazanie problemu odpada
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
Konus jesteś pewien? Nie to, że podważam co mówisz, bo sam nie mam pojęcia jak to jest w setce, ale może niech Sebu sprawdzi cz mu jakaś linka nie idzie do skrzyni. Z tego co wiem to najszybciej się rozwijają Toyoty benzynowe pod względem nowych rozwiązań, a wiele diesli z serii 100 jeździ na tch samych częściach co seria 80, czyli silnik i skrzynia mogą być takie same.
Najlepiej zajrzeć pod maskę i zrobić zdjęcie przepustnicy nad silnikiem a my popatrzymy na linki
No chyba, że faktycznie gadam głupoty...
Najlepiej zajrzeć pod maskę i zrobić zdjęcie przepustnicy nad silnikiem a my popatrzymy na linki
No chyba, że faktycznie gadam głupoty...
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
Jak u mnie padł pozycjimetr to spoko samochód sie poruszał...jedyne wady..Co do redukcji to jeszcze pozycjoner do sprawdzenia przy skrzyni jest, oprócz tego co LX napisał.
Po zgaszeniu już nie odpalił od kluczyka...bo komputer nie dostał sygnału w jakiej pozycji jest skrzynia.
Brak oznaczenia biegów na desce ...brak przejścia sztrumu....
Ale spoko...należy wyjąć taką małą wsówkę z rozrusznika (dwa kabelki) i podać plus małym cienkim kabelkiem do owego ...a silnik sam odpali...oczywiście kluczyk przekręcony w stacyjce do rozruchu......
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
Prawdę powiedziawszy było to dla mnie oczywiste nie sprawdziłem tego.
Ale jeśli mówimy o sterowaniu to co tam może być nie elektroniczne?
Chyba że ja coś źle zrozumiałem i nie chodzi o sterowanie skrzynią?
Ale jeśli mówimy o sterowaniu to co tam może być nie elektroniczne?
Chyba że ja coś źle zrozumiałem i nie chodzi o sterowanie skrzynią?
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
chodzi najprawdopodobniej o to, jak pedał (za przeproszeniem) gazu komunikuje sie ze skrzynią... czy to jest "fly by wire", czy moze jakoś częściowo mechanicznie (włącznie z rozpoznawaniem kick-down)
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
Sygnał elektryczny z czujnika położenia jakiegoś zaworu na pompie paliwa.
W benzynie steruje się przepustnicą jeśli już.
W benzynie steruje się przepustnicą jeśli już.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
sygnał elektryczny, OK
ale czy z czujnika na pompie wtryskowej ? (nie sądze, aby paliwa)
czy może raczej z "czujnika" przy pedale gazu ? (jeżeli taki w hdj 100 istnieje)
ale czy z czujnika na pompie wtryskowej ? (nie sądze, aby paliwa)
czy może raczej z "czujnika" przy pedale gazu ? (jeżeli taki w hdj 100 istnieje)
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
Musi z czujnika przy pompie wtryskowej ( sorry źle napisałem).
Tylko benzynowce pobierają z przepustnicy.
Tylko benzynowce pobierają z przepustnicy.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
czyli według tego co mówisz ewentualna dysfunkcja połączenia pedał-pompa wtryskowa (jezlei jest to połączenie elektryczne, a nie linkowe) skutkowałaby co najwyżej nieprawidłowym zwiększaniem/zmniejszaniem obrotów zależnie od wciśniecia pedału gazu, ale nie miałaby wpływu na sterowanie skrzynią ?
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
Zdecydowanie tak i nawet jak będzie to linka a nie elektryka. Nie powinno mieć to wg mnie zadnego znaczenia w tym przypadku.
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
Magiczna kula mi mówi, ze w serii 100 z silnikiem 1HD-FTE jest skrzynia A442F lub A343F.
Skrzynia A442F jest bardziej zmechanizowana i posiada kabel kick down.
Skrzynia A343F ma więcej elektroniki i też posiada kabel kick down.
Są to obydwa modele skrzyni obecne w serii 80. W tejże serii model A442F ma osobny komputer, a skrzynia A343F ma sterowanie zintegrowane z głównym ECU samochodu. Ale obydwie mają mechaniczny kick down, więc zanim bym zaczął panikować co do elektroniki i mechaniki, to poszukałbym gdzie ten kabel idzie od skrzyni i na drugim końcu bym go luzował lub naprężał. W 90% przypadków głupie zachowanie się skrzyni (nieoczekiwane zmiany biegów) to wynik zbyt luźnego lub naprężonego kabla kick down.
Luzujesz go i naprężasz tak jak linkę hamulca w rowerze, więc wskakuj pod samochód, sprawdź, gdzie idzie kabel i go sobie ustawiaj.
Skrzynia A442F jest bardziej zmechanizowana i posiada kabel kick down.
Skrzynia A343F ma więcej elektroniki i też posiada kabel kick down.
Są to obydwa modele skrzyni obecne w serii 80. W tejże serii model A442F ma osobny komputer, a skrzynia A343F ma sterowanie zintegrowane z głównym ECU samochodu. Ale obydwie mają mechaniczny kick down, więc zanim bym zaczął panikować co do elektroniki i mechaniki, to poszukałbym gdzie ten kabel idzie od skrzyni i na drugim końcu bym go luzował lub naprężał. W 90% przypadków głupie zachowanie się skrzyni (nieoczekiwane zmiany biegów) to wynik zbyt luźnego lub naprężonego kabla kick down.
Luzujesz go i naprężasz tak jak linkę hamulca w rowerze, więc wskakuj pod samochód, sprawdź, gdzie idzie kabel i go sobie ustawiaj.
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
A my o sterowaniu skrzynią mówimy? Bo ja z pytania wywnioskowałem że chodzi o sterownik skrzyni.
Linka kickdown powinna być chyba pod pedałem? LX nie znalazłeś jej u nas?
Linka kickdown powinna być chyba pod pedałem? LX nie znalazłeś jej u nas?
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
Z postów wiem dokładnie o objawach, a poza tym wszyscy piszą o 'sterowaniu skrzyni'. To bardzo ogólny termin gdyż skrzynia sterowana jest na trzy sposoby
1. Dźwignią w kabinie
2. Kablem kick down
3. Komputerem (osobnym lub zintegrowanym z ECU)
Postanowiłem więc nie interpretować tego co ludzie rozumieją poprzez 'sterowanie' tylko skupiłem się na procedurze eliminacji poszczególnych układów. Jak coś jest nie tak to zaczyna się od kick downa, potem sprawdza się solenoidy, potem komputer a potem się kupuje kolejną skrzynię. Mundry jestem co?
p.s. - u mnie kickdown idzie od skrzyni do przepustnicy. Przepustnica ma miejsce na 3 kable: jeden idzie do pedała, drugi do tempomatu a trzeci właśnie do skrzyni. Nie wiem jak jest w dieslach dlatego najlepiej szukać kabla po stronie skrzyni i niech on dalej prowadzi
1. Dźwignią w kabinie
2. Kablem kick down
3. Komputerem (osobnym lub zintegrowanym z ECU)
Postanowiłem więc nie interpretować tego co ludzie rozumieją poprzez 'sterowanie' tylko skupiłem się na procedurze eliminacji poszczególnych układów. Jak coś jest nie tak to zaczyna się od kick downa, potem sprawdza się solenoidy, potem komputer a potem się kupuje kolejną skrzynię. Mundry jestem co?
p.s. - u mnie kickdown idzie od skrzyni do przepustnicy. Przepustnica ma miejsce na 3 kable: jeden idzie do pedała, drugi do tempomatu a trzeci właśnie do skrzyni. Nie wiem jak jest w dieslach dlatego najlepiej szukać kabla po stronie skrzyni i niech on dalej prowadzi