LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: konus »

elektronicznie w pełni.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

no to niestety najprostsze i najtansze rozwiazanie problemu odpada

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: LEX »

Konus jesteś pewien? Nie to, że podważam co mówisz, bo sam nie mam pojęcia jak to jest w setce, ale może niech Sebu sprawdzi cz mu jakaś linka nie idzie do skrzyni. Z tego co wiem to najszybciej się rozwijają Toyoty benzynowe pod względem nowych rozwiązań, a wiele diesli z serii 100 jeździ na tch samych częściach co seria 80, czyli silnik i skrzynia mogą być takie same.

Najlepiej zajrzeć pod maskę i zrobić zdjęcie przepustnicy nad silnikiem a my popatrzymy na linki :-)

No chyba, że faktycznie gadam głupoty...

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: jezus »

Co do redukcji to jeszcze pozycjoner do sprawdzenia przy skrzyni jest, oprócz tego co LX napisał.
Jak u mnie padł pozycjimetr to spoko samochód sie poruszał...jedyne wady..
Po zgaszeniu już nie odpalił od kluczyka...bo komputer nie dostał sygnału w jakiej pozycji jest skrzynia.
Brak oznaczenia biegów na desce ...brak przejścia sztrumu.... :mrgreen:
Ale spoko...należy wyjąć taką małą wsówkę z rozrusznika (dwa kabelki) i podać plus małym cienkim kabelkiem do owego ...a silnik sam odpali...oczywiście kluczyk przekręcony w stacyjce do rozruchu......

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: konus »

Prawdę powiedziawszy było to dla mnie oczywiste nie sprawdziłem tego.
Ale jeśli mówimy o sterowaniu to co tam może być nie elektroniczne?
Chyba że ja coś źle zrozumiałem i nie chodzi o sterowanie skrzynią?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

chodzi najprawdopodobniej o to, jak pedał (za przeproszeniem) gazu komunikuje sie ze skrzynią... czy to jest "fly by wire", czy moze jakoś częściowo mechanicznie (włącznie z rozpoznawaniem kick-down) :?

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: konus »

Sygnał elektryczny z czujnika położenia jakiegoś zaworu na pompie paliwa.
W benzynie steruje się przepustnicą jeśli już.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

sygnał elektryczny, OK
ale czy z czujnika na pompie wtryskowej ? (nie sądze, aby paliwa)
czy może raczej z "czujnika" przy pedale gazu ? (jeżeli taki w hdj 100 istnieje)

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: konus »

Musi z czujnika przy pompie wtryskowej ( sorry źle napisałem).
Tylko benzynowce pobierają z przepustnicy.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

czyli według tego co mówisz ewentualna dysfunkcja połączenia pedał-pompa wtryskowa (jezlei jest to połączenie elektryczne, a nie linkowe) skutkowałaby co najwyżej nieprawidłowym zwiększaniem/zmniejszaniem obrotów zależnie od wciśniecia pedału gazu, ale nie miałaby wpływu na sterowanie skrzynią ?

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: konus »

Zdecydowanie tak i nawet jak będzie to linka a nie elektryka. Nie powinno mieć to wg mnie zadnego znaczenia w tym przypadku.

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: LEX »

Magiczna kula mi mówi, ze w serii 100 z silnikiem 1HD-FTE jest skrzynia A442F lub A343F.

Skrzynia A442F jest bardziej zmechanizowana i posiada kabel kick down.
Skrzynia A343F ma więcej elektroniki i też posiada kabel kick down.

Są to obydwa modele skrzyni obecne w serii 80. W tejże serii model A442F ma osobny komputer, a skrzynia A343F ma sterowanie zintegrowane z głównym ECU samochodu. Ale obydwie mają mechaniczny kick down, więc zanim bym zaczął panikować co do elektroniki i mechaniki, to poszukałbym gdzie ten kabel idzie od skrzyni i na drugim końcu bym go luzował lub naprężał. W 90% przypadków głupie zachowanie się skrzyni (nieoczekiwane zmiany biegów) to wynik zbyt luźnego lub naprężonego kabla kick down.

Luzujesz go i naprężasz tak jak linkę hamulca w rowerze, więc wskakuj pod samochód, sprawdź, gdzie idzie kabel i go sobie ustawiaj.

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: konus »

A my o sterowaniu skrzynią mówimy? Bo ja z pytania wywnioskowałem że chodzi o sterownik skrzyni.
Linka kickdown powinna być chyba pod pedałem? LX nie znalazłeś jej u nas?


Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: LEX »

Z postów wiem dokładnie o objawach, a poza tym wszyscy piszą o 'sterowaniu skrzyni'. To bardzo ogólny termin gdyż skrzynia sterowana jest na trzy sposoby

1. Dźwignią w kabinie :mrgreen:
2. Kablem kick down
3. Komputerem (osobnym lub zintegrowanym z ECU)

Postanowiłem więc nie interpretować tego co ludzie rozumieją poprzez 'sterowanie' tylko skupiłem się na procedurze eliminacji poszczególnych układów. Jak coś jest nie tak to zaczyna się od kick downa, potem sprawdza się solenoidy, potem komputer a potem się kupuje kolejną skrzynię. Mundry jestem co?

p.s. - u mnie kickdown idzie od skrzyni do przepustnicy. Przepustnica ma miejsce na 3 kable: jeden idzie do pedała, drugi do tempomatu a trzeci właśnie do skrzyni. Nie wiem jak jest w dieslach dlatego najlepiej szukać kabla po stronie skrzyni i niech on dalej prowadzi :-)

ODPOWIEDZ