LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

LX450 pisze: Olej ma być czerwono-różowy i nie ma śmierdzieć spalenizną. Jeśli jest brązowy czy żółty, to trzeba go wymienić. Zalecane jest zlewanie oleju w skrzyni co zmianę oleju silnikowego. W ten sposób zawsze wprowadzamy do systemu 1/3 świeżego oleju.
zadanie zwlaszcza dla daltonistow :mrgreen:
a ktory atf tam jest zalecany (one leca jakos tak z numeraturą od dolu, az do 4+ czy nawet wiecej) ?

a tak btw - jutro szykuje sie do wymiany oliw, moze ktos podrzuci co producent zaleca (jakie gestosci i przy okazji objetosci) do przedniego i tylnego dyfra i reduktora ?

misiekG
Klubowicz
Posty: 702
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:38
Auto: HDJ100, LC200 V8
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: misiekG »

czekaj zrobie foto z ksiazki to puszce ci na maila

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

seburaj pisze: efekt taki, jakbym zatrzymujac sie na skrzyżowaniu w manualnej skrzyni nie wcisnal sprzegła - w ostatniej fazie zaczyna drgać i chce zdusić silnik :(
dzisiaj pojezdziłem celem diagnozy - dzieje sie to co opisałem powyżej, ale tylko w dośc specyficznych warunkach, tj. jeżeli jade z wyższą prędkością, a skrzynia jest na 3 lub 4 biegu i nagle musze awaryjnie hamowac do zera (np. czerwone swiatło) - to zaczynaja się jaja :roll:

jeżeli zdejmuję nogę z gazu i hamuję normalnie (planowo) to jest ok... Kolega serek sie nie odzywa, chyba rzadko gości na forum :(

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: lucjan »

Magnus pisze:jakakolwiek zmiana połozenia dżwigni automatu nie jest przez speców od automatów zalecana. [...]
a w instrukcji mojej 100-tki jest napisane, że "wachlowanie" :wink: jest wskazane do hamowania silnikiem, bo bardzo oszczędza się klocki m.in.

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: LEX »

machanie biegami raczej niewiele daje w automacie. Tak czy inaczej silnik pracuje w inny sposób niż przy manualu i ręczna redukcja da dokładnie to samo co robi automat. Najlepiej wrzucić na D i po prostu się tego trzymać cały czas.

W specyficznych przypadkach jednak hamowanie silnikiem się przydaje i nawet jest bardzo skuteczne. Moje podejście do samochodu jest takie, że 'się naprawi jak coś odpadnie'. No i już jakiś czas mi piszczały i chrobotały tylne hamulce aż pewnego dnia klocki (właściwie same blaszki) wypadły mi na ziemię. Nie mogłem pozwolić na to, aby pedałem hamulca wypchnąć tłoczki z zacisków więc postanowiłem wrócić do domu z centrum Wawy. Miałem kilkanaście kilometrów i nie tknąłem hamulca ani razu, wszystko silnikiem. Ręcznego też nie miałem. Było wesoło i faktycznie biegi L i 2 się przydały :-)

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: konus »

Lx450 nie zgadzasz się a potem piszesz to co ja. :mrgreen:
Info o smarowaniu jest z ASO (aż tak źle z nimi?), podobno pompa nie pracuje w pozycji N.

Konkluzja wsadzać D i nie ruszać, chyba że lecimy z górki i w kilku innych przypadkach ( czysto terenowych).

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: LEX »

Wygląda na to, że z ASO jest aż tak źle.

Gdyby ASO płaciło dychę za miesiąc to pracowałbym ja, czytał dokumentację techniczną, grzebał po internecie i podawał wiarygodne informacje. Domyślam się jednak, że ASO nie płaci pracownikom dychy, więc pracują 'wymieniacze oleju'. Widziałem kiedyś taką sytuację w ASO: tuzin pracowników, którzy kręcą się przy samochodach i jeden bardzo miły inżynier. Gość cierpi strasznie bo wszyscy pracownicy przychodzą do niego co minutę i o każdą śrubkę pytają. Facet próbuje coś załatwić a za nim, gęsiego, reszta załogi z jakimiś częściami w ręku i z pytającymi minami. Niestety...

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: Rafi »

LX450 pisze: Można śmiało wrzucać N podczas postoju i nawet podczas jazdy. Skrzynia jest smarowana od kręcącego się wału silnika, więc bez względu na pozycję skrzyni, zawsze jest ona smarowana podczas pracy. Jakbyście kiedyś wymienili olej jak ludzie (http://tlc80.com/?p=42) to byście widzieli, że przy włączonym silniku, pompa skrzyni pracuje na każdej pozycji.
Nie jestem fanem automatów, ale często w pracy się takowymi poruszam i nigdy nie wbijam N w czasie jazdy. Zresztą pamiętam jak ziomal mojego mechanika ( gość naprawiający automaty) mówił kiedyś, że nigdy w czasie jazdy nie wrzucać N, bo ciśnienie oleju spada wtedy o 40 do 50%. Więc jak to jest? (sam się też postaram dowiedzieć) :wink:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

dyskusja - zdaje sie - nie jest o tym, aby w"czasie jazdy" nie wrzucać N, bo to jest naganne i szkodliwe i może boleć

ale o tym, aby skrzyni nie przetrzymywac na "N", na przykąld w czasie postoju :roll:

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: Rafi »

Dyskusja jest dokładnie o tym, że skrzynia nie chce redukować z 2 na 1 bieg, a że temat popłynął w różne strony to chyba nic dziwnego. Rozmowa jest cały czas o A/T, a nie o gołych babach więc tak źle chyba nie jest.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

właśnie
a propos bab, to... :mrgreen:

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: LEX »

ODnosnie redukowania wszystko zostało wcześniej powiedziane. Albo kabel kickdown albo potencjometr przy pedalach czy jakoś tak. W każdym razie skrzynia nie wydaje się zepsuta. A co do golych bab to może zaczniemy jakieś zdjęcia wklejac.

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: konus »

Baby nie w tym temacie.

Co do redukcji to jeszcze pozycjoner do sprawdzenia przy skrzyni jest, oprócz tego co LX napisał.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

udam sie do wyspecjalizowanego skrzyniarza, dam znać co finalnie było
a co do bab, to... :mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

jak na razie pierwszy skrzyniarz nie ogarnął problemu
drugi spekuluje, ze moze to być:

a) linka sterująca jakaśtam (jezeli takowa jest)
b) sterownik skrzyni
c) sprzęgło hydrokinetyczne

ogarnia ktoś, czy automat w HDJ 100 z 1998 r (czterobiegowy) jest sterowany linką, czy w pełni elektrycznie/elektronicznie ??

ODPOWIEDZ