LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Moderator: luk4s7

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: Maciek »

A ja u siebie walczę z takim problemem, którgo nie jestem w stanie przeskoczyć, a niesamowicie mnie wkurza, mianowicie konwerter działa w tak dziwny sposób, że od samego dołu(wolne obroty) ciągnie normalnie. Następnie pmiędzy 1100 a 2000 obrotów nie ma różnicy w przyspieszeniu. Dopiero od około 2200 rpm auto zaczyna ładnie przyspieszać. Nie jest absolutnie kwestia braku mocy, bo obroty swobodnie wzrastają a samochód bardzo wolno przyspiesza. Wina jest to prawdopodobnie w sterowaniu, a tutaj jest to całkowicie elektroniczne :-( Dodatkowo padł mi czujnik tylnego zawieszenia. Próbowałem go regenerować ale z miernym efektem :-(

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

Maciek pisze: Następnie pmiędzy 1100 a 2000 obrotów nie ma różnicy w przyspieszeniu. Dopiero od około 2200 rpm auto zaczyna ładnie przyspieszać
pytanie - na którym biegu :?:
pamietaj, ze lock-up`a ta skrzynia dopina tylko do trzeciego i czwartego biegu.... na jedynce i dwojce naped nie jest zatem na sztywno spiety z silnikiem, wszystko idzie przez konwerter, czyli obroty na obrotomierzu praktycznie nie rosna, a predkosc tak - strumien oleju rozpedza konwerter

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: Maciek »

No tak oczywiście (na trójce lockup u mnie włącza się tylko na OD off) ale chodzi mi o to, że praktycznie auto przyspiesza prawie tak samo niezależnie od tego czy ma 1100 czy 2000 rpm.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

Maciek, ja nie bardzo ogarniam o co Ci chodzi :roll:

porównywałes z innym egzemplarzem auta ?

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: Maciek »

No, nie jeździłem nigdy takim jak mój, czyli po lifcie, ale jeszcze ze starym automatem. Te starsze którymi jeździłem - '99 ; '01 ciągnęły z dołu o wiele lepiej

seta
Posty: 7
Rejestracja: 10 sie 2012, 10:55
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seta »

seburaj pisze:u mnie nie ma takiego zjawiska jak opisywane powyżej...

natomiast podczas jazdy z rowna predkoscia, tak np 120 kmh (a zwlaszcza na tempomacie, choc nie tylko) da sie wyczuc takie lekkie "falowanie momentu", tzn tak jakby co parę sekund dodawac i ujmowac naprzemiennie gazu, ale tak minimalnie (nie widac tego na obrotomierzu, tylko czuc)... (egr)
Seburaj, czy problem z "falowaniem momentu" rozwiązałeś? Mam podobne objawy.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

tak
to był EGR... wystarczyło go zaślepić kulka z łożyska :mrgreen:
falownie i dymienie przeszło jak ręka odjął

Kaziu
Posty: 61
Rejestracja: 05 wrz 2010, 07:09
Auto: j10
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: Kaziu »

Za pomocą niewielkiej kulki poprawiłem działanie w mojej setce, co opisywałem niedawno. Znany bankier, onegdaj polecał mi takie rozwiązanie i od tej pory samochodem tym nie poruszam się tylko dla przyjemności lecz wszędzie. Seburaj, ach Seburaj ...ileż ja, moja żona , syn a nawet moja LCsetka Tobie zawdzięcza !!! :wink:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

zaczynam się lękać :mrgreen:

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: lucjan »

seburaj pisze:tak
to był EGR... wystarczyło go zaślepić kulka z łożyska :mrgreen:
falownie i dymienie przeszło jak ręka odjął
ale tak ordynarnie wepchnąć? i tylko kulka? i nie ma błędów na kompie czy coś takiego?

Kaziu
Posty: 61
Rejestracja: 05 wrz 2010, 07:09
Auto: j10
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: Kaziu »

Odpowiem pytaniem na pytanie: ..a co jest złego w ordynarnym wpychaniu kulki??? Komp całą tę kulkę ma za przeproszeniem w...D....ysku.
A tak poważnie, oczuwalna poprawa działania silnika jest NATYCHMIASTOWA .

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: lucjan »

@Kaziu, a jaką masz setkę? po lifcie?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

Ty się nie kryguj jak szesnastolatka tylko pakuj tę kulkę :mrgreen:
najwyżej wyjmiesz...

arekg25
Posty: 30
Rejestracja: 29 kwie 2009, 15:51
Auto: hdj100
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: arekg25 »

po lifcie nie ma problemów także , także ładuj śmiało komp nie widzi , jeżdżę tak juz dwa lata

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: lucjan »

OK, powiem co i jak po tym proktologicznym zabiegu z kulkami

ODPOWIEDZ