LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
Moderator: luk4s7
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
Dokładnie Patry jak polecasz jakiegoś speca dawaj od razu namiar, większość to zainteresuje.
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
OK, już daję, ie wiedziałem czy można robić reklamę na forum
604-068-458
To jest numer do Szwagra (Paweł Przybyłowski)- Byłego pilota Wojtka Polowca, wie co robi
604-068-458
To jest numer do Szwagra (Paweł Przybyłowski)- Byłego pilota Wojtka Polowca, wie co robi
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
W okolicach Poznania polecam Teomotors http://www.teomotors.pl/pol/v/automatyc ... kinetyczne . Doświadczyłem kiedyś (bardzo pozytywnie) przy naprawie zaniedbanej przez poprzedniego właściciela skrzyni Toyoty Camry, jak mieszkałem w asfaltowych rewirach. Jedni mnie oszukali, Ci zrobili super po partaczach. Szefem jest Teodor Myszkowski - kiedyś mistrz w wyścigach motocyklowych na torze, teraz ściga się autami w Długotystansowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
Super chłopaki, oczywiście na forum jest dozwolona reklama dotycząca forum i własnych działalności. Jak zrobimy topic z polecanymi warsztatami to przeniosę tam wasze cenne posty.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
kruca fuks, odświeże temat - u mnie zaobserwowałem to samo - niby rzadko i raczej na zimnej skrzyni, ale jestserek-hdj pisze:otoz moj automat zaczal kiepsko redukowac z 2 na pierwszy bieg (nie przerzuca biegu, efektem tego jest drganie a czasami nawet zaduszenie auta) absolutnie nie mam pojecia co jest tego przyczyna (olej w skrzyni wymieniony dwa miesiace temu w ASO Toyoty).
efekt taki, jakbym zatrzymujac sie na skrzyżowaniu w manualnej skrzyni nie wcisnal sprzegła - w ostatniej fazie zaczyna drgać i chce zdusić silnik
serek - co tam ten Twój fachowiec zaradził ?? u mnie tez niby olej wymieniony (choc poprzednim właścicielom z założenia jak psu nie wierze), wg. bagnetu jest go za duzo - ale to chyba nie stanowi
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
Stanowi, sprawdź na ciepłym i pracującym silniku.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
sprawdzałem - na ciepłym, ale nie pracującym
jaka jest procedura ?
z tego co pamietam z jeepa (akurat) - sprawdzało sie na N i zagrzanej skrzyni, ale raczej zgaszonym motorze... jak jest w tym wypadku (przepraszam za infantylne pytanie, ale nie mam maniuala jeszcze)
jaka jest procedura ?
z tego co pamietam z jeepa (akurat) - sprawdzało sie na N i zagrzanej skrzyni, ale raczej zgaszonym motorze... jak jest w tym wypadku (przepraszam za infantylne pytanie, ale nie mam maniuala jeszcze)
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
Nie szkodzi po to ty jesteśmy.
Odpalasz auto i jedziesz do pracy, pod robotą wrzucasz P ( zostawiasz pracujący silnik) i sprawdzasz poziom oleju, musi się zawierać w przedziałce, jak jest go za dużo to gorzej niż za mało.
Staraj się unikać jak tylko można pozycji N na pracującym silniku, tak dla własnego komfortu psychicznego. A pod żadnym pozorem nie wrzucaj N jak auto jedzie.
Na podforum j8 poszukaj postów LX450 oraz moich odnośnie AT, jest sporo informacji które mogą Ci pomóc.
Odpalasz auto i jedziesz do pracy, pod robotą wrzucasz P ( zostawiasz pracujący silnik) i sprawdzasz poziom oleju, musi się zawierać w przedziałce, jak jest go za dużo to gorzej niż za mało.
Staraj się unikać jak tylko można pozycji N na pracującym silniku, tak dla własnego komfortu psychicznego. A pod żadnym pozorem nie wrzucaj N jak auto jedzie.
Na podforum j8 poszukaj postów LX450 oraz moich odnośnie AT, jest sporo informacji które mogą Ci pomóc.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
dzięki, przebadam
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
No jak to nie wrzucać na N? Przecież to zupełne odłączenie skrzyni, jedyna pozycja na której można włączyć reduktor! Ja często stojąc na czerwonym świetle przerzucam na N (zwłaszcza gdy klima podnosi obroty), a jak stoję trochę dłużej na włączonym silniku to wrzucam N i ręczny zamiast P , bo kiedyś czytałem, że to nie zdrowo
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
jak masz n skrzynia nie jest smarowana możesz ja zniszczyć. N wrzucamy tylko przy włączaniu redukuora. Nigdy na światłach i jak motor pracuje i zaraz będziesz wsadzal d nie wsadzaj n. Sorry za formę ale z komórki pisze.
- Magnus
- Klubowicz
- Posty: 985
- Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:34
- Auto: aktualnie bez auta, kiedyś HZJ73, HDJ80
- Kontakt:
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
jakakolwiek zmiana połozenia dżwigni automatu nie jest przez speców od automatów zalecana. Nigdy nie uzywam na postoju czy podczas jazdy N. Nie pytaj dlaczego tak ma być bo nie wiem
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
Oj chyba się pokłócę z Konusem i już mnie nie zaprosi na grill kempa
Można śmiało wrzucać N podczas postoju i nawet podczas jazdy. Skrzynia jest smarowana od kręcącego się wału silnika, więc bez względu na pozycję skrzyni, zawsze jest ona smarowana podczas pracy. Jakbyście kiedyś wymienili olej jak ludzie (http://tlc80.com/?p=42) to byście widzieli, że przy włączonym silniku, pompa skrzyni pracuje na każdej pozycji.
A pozycja P jest identyczna jak N, tyle że w tryby skrzyni wchodzi bolec blokujący, który jest tak samo silny jak hamulec ręczny.
I na P i na N silnik może sobie chodzić godzinę, dwie czy pięć.
Nadmiar oleju w skrzyni też nie czyni szkody, przynajmniej w skrzyniach A442 i A343. Po prostu nadmiar zostanie wywalony przez odpowietrzenie. Jest tylko pośrednie zagrożenie, że jeśli odpowietrzenie jest po tej samej stronie co wydech, to olej może skapnąć na rozgrzane rury i się zadymić albo zapalić. A serii 80 wydech jest po drugiej stronie i w serii 100 chyba też.
Olej się sprawdza na nagrzanej i pracującej skrzyni. Nie chodzi tu o nagrzanie silnika (kilka minut) tylko nagrzanie skrzyni, czyli conajmniej kilkanaście minut jazdy. Nie jest to jednak konieczne, bo różnice nie są duże, więc zabawa w nagrzewanie skrzyni jest chyba tylko dla pedantów.
Olej ma być czerwono-różowy i nie ma śmierdzieć spalenizną. Jeśli jest brązowy czy żółty, to trzeba go wymienić. Zalecane jest zlewanie oleju w skrzyni co zmianę oleju silnikowego. W ten sposób zawsze wprowadzamy do systemu 1/3 świeżego oleju.
Można śmiało wrzucać N podczas postoju i nawet podczas jazdy. Skrzynia jest smarowana od kręcącego się wału silnika, więc bez względu na pozycję skrzyni, zawsze jest ona smarowana podczas pracy. Jakbyście kiedyś wymienili olej jak ludzie (http://tlc80.com/?p=42) to byście widzieli, że przy włączonym silniku, pompa skrzyni pracuje na każdej pozycji.
A pozycja P jest identyczna jak N, tyle że w tryby skrzyni wchodzi bolec blokujący, który jest tak samo silny jak hamulec ręczny.
I na P i na N silnik może sobie chodzić godzinę, dwie czy pięć.
Nadmiar oleju w skrzyni też nie czyni szkody, przynajmniej w skrzyniach A442 i A343. Po prostu nadmiar zostanie wywalony przez odpowietrzenie. Jest tylko pośrednie zagrożenie, że jeśli odpowietrzenie jest po tej samej stronie co wydech, to olej może skapnąć na rozgrzane rury i się zadymić albo zapalić. A serii 80 wydech jest po drugiej stronie i w serii 100 chyba też.
Olej się sprawdza na nagrzanej i pracującej skrzyni. Nie chodzi tu o nagrzanie silnika (kilka minut) tylko nagrzanie skrzyni, czyli conajmniej kilkanaście minut jazdy. Nie jest to jednak konieczne, bo różnice nie są duże, więc zabawa w nagrzewanie skrzyni jest chyba tylko dla pedantów.
Olej ma być czerwono-różowy i nie ma śmierdzieć spalenizną. Jeśli jest brązowy czy żółty, to trzeba go wymienić. Zalecane jest zlewanie oleju w skrzyni co zmianę oleju silnikowego. W ten sposób zawsze wprowadzamy do systemu 1/3 świeżego oleju.
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
No to teraz pytanie do szpecjalistów
Jadę sobie po autostradzie moją HDJ100 (stary automat, przydałby się jeszcze jeden bieg )
Prędkość 120km/h. Droga idealna, równa. W momencie gdy włączam tempomat obroty silnika wzrastają o jakieś 150-200. Auto trzyma zadaną prędkość , ale obroty są wyższe. Przedziwne, bo nie jest to na pewno trzeci bieg. Ktoś ma na to jakieś wytłumaczenie?
Jadę sobie po autostradzie moją HDJ100 (stary automat, przydałby się jeszcze jeden bieg )
Prędkość 120km/h. Droga idealna, równa. W momencie gdy włączam tempomat obroty silnika wzrastają o jakieś 150-200. Auto trzyma zadaną prędkość , ale obroty są wyższe. Przedziwne, bo nie jest to na pewno trzeci bieg. Ktoś ma na to jakieś wytłumaczenie?
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
u mnie nie ma takiego zjawiska jak opisywane powyżej...
natomiast podczas jazdy z rowna predkoscia, tak np 120 kmh (a zwlaszcza na tempomacie, choc nie tylko) da sie wyczuc takie lekkie "falowanie momentu", tzn tak jakby co parę sekund dodawac i ujmowac naprzemiennie gazu, ale tak minimalnie (nie widac tego na obrotomierzu, tylko czuc)... pierwszy podejrzany (ale jeszcze nie zweryfikowany): układ recylkulacji spalin (egr)
natomiast podczas jazdy z rowna predkoscia, tak np 120 kmh (a zwlaszcza na tempomacie, choc nie tylko) da sie wyczuc takie lekkie "falowanie momentu", tzn tak jakby co parę sekund dodawac i ujmowac naprzemiennie gazu, ale tak minimalnie (nie widac tego na obrotomierzu, tylko czuc)... pierwszy podejrzany (ale jeszcze nie zweryfikowany): układ recylkulacji spalin (egr)