LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: konus »

Dokładnie Patry jak polecasz jakiegoś speca dawaj od razu namiar, większość to zainteresuje.

Patry
Posty: 465
Rejestracja: 01 lis 2008, 21:47
Auto: J73 V8, HDJ100, HJ61, FZJ80
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: Patry »

OK, już daję, ie wiedziałem czy można robić reklamę na forum :roll:

604-068-458

To jest numer do Szwagra (Paweł Przybyłowski)- Byłego pilota Wojtka Polowca, wie co robi :wink:

Awatar użytkownika
Pyrka
Posty: 3742
Rejestracja: 15 mar 2009, 12:59
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: Pyrka »

W okolicach Poznania polecam Teomotors http://www.teomotors.pl/pol/v/automatyc ... kinetyczne . Doświadczyłem kiedyś (bardzo pozytywnie) przy naprawie zaniedbanej przez poprzedniego właściciela skrzyni Toyoty Camry, jak mieszkałem w asfaltowych rewirach. Jedni mnie oszukali, Ci zrobili super po partaczach. Szefem jest Teodor Myszkowski - kiedyś mistrz w wyścigach motocyklowych na torze, teraz ściga się autami w Długotystansowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: konus »

Super chłopaki, oczywiście na forum jest dozwolona reklama dotycząca forum i własnych działalności. Jak zrobimy topic z polecanymi warsztatami to przeniosę tam wasze cenne posty.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

serek-hdj pisze:otoz moj automat zaczal kiepsko redukowac z 2 na pierwszy bieg (nie przerzuca biegu, efektem tego jest drganie a czasami nawet zaduszenie auta) absolutnie nie mam pojecia co jest tego przyczyna (olej w skrzyni wymieniony dwa miesiace temu w ASO Toyoty).
kruca fuks, odświeże temat - u mnie zaobserwowałem to samo - niby rzadko i raczej na zimnej skrzyni, ale jest :?

efekt taki, jakbym zatrzymujac sie na skrzyżowaniu w manualnej skrzyni nie wcisnal sprzegła - w ostatniej fazie zaczyna drgać i chce zdusić silnik :(

serek - co tam ten Twój fachowiec zaradził ?? u mnie tez niby olej wymieniony (choc poprzednim właścicielom z założenia jak psu nie wierze), wg. bagnetu jest go za duzo - ale to chyba nie stanowi :roll:

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: konus »

Stanowi, sprawdź na ciepłym i pracującym silniku.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

sprawdzałem - na ciepłym, ale nie pracującym :roll:
jaka jest procedura ?
z tego co pamietam z jeepa (akurat) - sprawdzało sie na N i zagrzanej skrzyni, ale raczej zgaszonym motorze... jak jest w tym wypadku (przepraszam za infantylne pytanie, ale nie mam maniuala jeszcze)

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: konus »

Nie szkodzi po to ty jesteśmy.

Odpalasz auto i jedziesz do pracy, pod robotą wrzucasz P ( zostawiasz pracujący silnik) i sprawdzasz poziom oleju, musi się zawierać w przedziałce, jak jest go za dużo to gorzej niż za mało.

Staraj się unikać jak tylko można pozycji N na pracującym silniku, tak dla własnego komfortu psychicznego. A pod żadnym pozorem nie wrzucaj N jak auto jedzie.

Na podforum j8 poszukaj postów LX450 oraz moich odnośnie AT, jest sporo informacji które mogą Ci pomóc.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

dzięki, przebadam

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: Maciek »

No jak to nie wrzucać na N? Przecież to zupełne odłączenie skrzyni, jedyna pozycja na której można włączyć reduktor! Ja często stojąc na czerwonym świetle przerzucam na N (zwłaszcza gdy klima podnosi obroty), a jak stoję trochę dłużej na włączonym silniku to wrzucam N i ręczny zamiast P , bo kiedyś czytałem, że to nie zdrowo :(

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: konus »

jak masz n skrzynia nie jest smarowana możesz ja zniszczyć. N wrzucamy tylko przy włączaniu redukuora. Nigdy na światłach i jak motor pracuje i zaraz będziesz wsadzal d nie wsadzaj n. Sorry za formę ale z komórki pisze.

Awatar użytkownika
Magnus
Klubowicz
Posty: 985
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:34
Auto: aktualnie bez auta, kiedyś HZJ73, HDJ80
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: Magnus »

jakakolwiek zmiana połozenia dżwigni automatu nie jest przez speców od automatów zalecana. Nigdy nie uzywam na postoju czy podczas jazdy N. Nie pytaj dlaczego tak ma być bo nie wiem :mrgreen:

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: LEX »

Oj chyba się pokłócę z Konusem i już mnie nie zaprosi na grill kempa :mrgreen:

Można śmiało wrzucać N podczas postoju i nawet podczas jazdy. Skrzynia jest smarowana od kręcącego się wału silnika, więc bez względu na pozycję skrzyni, zawsze jest ona smarowana podczas pracy. Jakbyście kiedyś wymienili olej jak ludzie (http://tlc80.com/?p=42) to byście widzieli, że przy włączonym silniku, pompa skrzyni pracuje na każdej pozycji.

A pozycja P jest identyczna jak N, tyle że w tryby skrzyni wchodzi bolec blokujący, który jest tak samo silny jak hamulec ręczny.

I na P i na N silnik może sobie chodzić godzinę, dwie czy pięć.

Nadmiar oleju w skrzyni też nie czyni szkody, przynajmniej w skrzyniach A442 i A343. Po prostu nadmiar zostanie wywalony przez odpowietrzenie. Jest tylko pośrednie zagrożenie, że jeśli odpowietrzenie jest po tej samej stronie co wydech, to olej może skapnąć na rozgrzane rury i się zadymić albo zapalić. A serii 80 wydech jest po drugiej stronie i w serii 100 chyba też.

Olej się sprawdza na nagrzanej i pracującej skrzyni. Nie chodzi tu o nagrzanie silnika (kilka minut) tylko nagrzanie skrzyni, czyli conajmniej kilkanaście minut jazdy. Nie jest to jednak konieczne, bo różnice nie są duże, więc zabawa w nagrzewanie skrzyni jest chyba tylko dla pedantów.

Olej ma być czerwono-różowy i nie ma śmierdzieć spalenizną. Jeśli jest brązowy czy żółty, to trzeba go wymienić. Zalecane jest zlewanie oleju w skrzyni co zmianę oleju silnikowego. W ten sposób zawsze wprowadzamy do systemu 1/3 świeżego oleju.

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: Maciek »

No to teraz pytanie do szpecjalistów :)
Jadę sobie po autostradzie moją HDJ100 (stary automat, przydałby się jeszcze jeden bieg :( )
Prędkość 120km/h. Droga idealna, równa. W momencie gdy włączam tempomat obroty silnika wzrastają o jakieś 150-200. Auto trzyma zadaną prędkość , ale obroty są wyższe. Przedziwne, bo nie jest to na pewno trzeci bieg. Ktoś ma na to jakieś wytłumaczenie?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

Post autor: seburaj »

u mnie nie ma takiego zjawiska jak opisywane powyżej...

natomiast podczas jazdy z rowna predkoscia, tak np 120 kmh (a zwlaszcza na tempomacie, choc nie tylko) da sie wyczuc takie lekkie "falowanie momentu", tzn tak jakby co parę sekund dodawac i ujmowac naprzemiennie gazu, ale tak minimalnie (nie widac tego na obrotomierzu, tylko czuc)... pierwszy podejrzany (ale jeszcze nie zweryfikowany): układ recylkulacji spalin (egr)

ODPOWIEDZ