Zawieszenie IronMan

Moderator: luk4s7

MIKOLAJTLC100
Posty: 14
Rejestracja: 24 lis 2020, 14:23

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: MIKOLAJTLC100 »

bez liftu zahacza o tylne chlapacze. A odległość pomiędzy oponą a osłoną zbiorniczka płynu do spryskiwacza jest ok 10 mm

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: Zibi »

Ironman ma katalogowo lift 20 mm.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2080
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: Jake »

Mrm pisze:
02 gru 2020, 19:35
Koła 285/75R16, czyli niecałe 33 cale, powinny wejść bez żadnych modyfikacji (w tym bez liftu).
Wedlug przeliczenia ten rozmiar to 32.8", ale jak mierzyłem swoje STT Coopery w tym rozmiarze na feldze 8" to wyszło mi 33.2". ;)

MIKOLAJTLC100
Posty: 14
Rejestracja: 24 lis 2020, 14:23

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: MIKOLAJTLC100 »

możecie przesłać fotki ile macie miejsca z taką oponą - przednie koła przy zbiorniczku płynu do spryskiwacza i przy chlapaczach?

Awatar użytkownika
Mrm
Posty: 30
Rejestracja: 08 wrz 2018, 13:48
Auto: LX470
Kontakt:

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: Mrm »

Jake pisze:
03 gru 2020, 01:45
Mrm pisze:
02 gru 2020, 19:35
Koła 285/75R16, czyli niecałe 33 cale, powinny wejść bez żadnych modyfikacji (w tym bez liftu).
Wedlug przeliczenia ten rozmiar to 32.8", ale jak mierzyłem swoje STT Coopery w tym rozmiarze na feldze 8" to wyszło mi 33.2". ;)
Za bardzo napompowane;)

Awatar użytkownika
Mrm
Posty: 30
Rejestracja: 08 wrz 2018, 13:48
Auto: LX470
Kontakt:

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: Mrm »

MIKOLAJTLC100 pisze:
03 gru 2020, 22:43
możecie przesłać fotki ile macie miejsca z taką oponą - przednie koła przy zbiorniczku płynu do spryskiwacza i przy chlapaczach?
Kilka zdjęć znajdziesz tu (setki bez liftu z kołami nawet większymi):
https://forum.ih8mud.com/threads/larges ... 00.683910/

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2080
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: Jake »

Mrm pisze:
04 gru 2020, 00:01
Jake pisze:
03 gru 2020, 01:45
Mrm pisze:
02 gru 2020, 19:35
Koła 285/75R16, czyli niecałe 33 cale, powinny wejść bez żadnych modyfikacji (w tym bez liftu).
Wedlug przeliczenia ten rozmiar to 32.8", ale jak mierzyłem swoje STT Coopery w tym rozmiarze na feldze 8" to wyszło mi 33.2". ;)
Za bardzo napompowane;)
2.0bar ;) Szosowe cisnienie do 3 tonowego auta.

Awatar użytkownika
Kabal
Posty: 78
Rejestracja: 11 mar 2020, 10:45
Auto: HDJ100

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: Kabal »

Masz coś popsute. Bfg ko2 wchodziły i nie ocierały w serii (AHC). Tymbardziej nie ocierają na Dobinsonie, a on ma chyba +1 cal.

MIKOLAJTLC100
Posty: 14
Rejestracja: 24 lis 2020, 14:23

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: MIKOLAJTLC100 »

Do piątku się okaże jak wygląda sytuacja. Na razie okazało się ze felgi stalowe ET 30 nie wchodzą na zaciski. Trzeba było zamówić ET 10 i poszerzenia nadkoli. Lift teoretycznie 2 cale na Dobinsonie

camino
Posty: 25
Rejestracja: 06 gru 2017, 08:33
Auto: UZJ100

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: camino »

Mam 285/75R16 BFG KO2 na oryginalnych alufelgach z ET60. Montowałem jeszcze przy AHC i mieściły się bez problemu nawet na skręconych kołach czy wykrzyżach. Teraz mam OME i miejsca jest pod dostatkiem. Pomiędzy oponą a plastikową osłoną po stronie kierowcy jest ponad 10cm, nie wiem jakim cudem miałoby tam być 10mm...

Awatar użytkownika
Mrm
Posty: 30
Rejestracja: 08 wrz 2018, 13:48
Auto: LX470
Kontakt:

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: Mrm »

camino pisze:
10 gru 2020, 10:54
Mam 285/75R16 BFG KO2 na oryginalnych alufelgach z ET60. Montowałem jeszcze przy AHC i mieściły się bez problemu nawet na skręconych kołach czy wykrzyżach. Teraz mam OME i miejsca jest pod dostatkiem. Pomiędzy oponą a plastikową osłoną po stronie kierowcy jest ponad 10cm, nie wiem jakim cudem miałoby tam być 10mm...
@camino, widzisz dużą różnicę w jeździe (teren i asfalt) pomiędzy AHC i OME?

camino
Posty: 25
Rejestracja: 06 gru 2017, 08:33
Auto: UZJ100

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: camino »

OME jest zdecydowanie sztywniejszcze i dużo lepiej prowadzi się na asfalcie. Bałem się, że po podniesieniu auta trzeba się będzie pilnowac na zakrętach, a tu niespodzianka. Mimo, że środek ciężkości jest wyżej, to autem mniej buja i w te same zakręty wchodzi się dużo pewniej. Na autostradzie można spokojnie sypać jak normalną osobówką. Niestety gorzej jest na dziurach, szczególnie przy pustym aucie. Jest po prostu twardo. Dużo lepiej jeździ się z pełnym bagażnikiem i 4 osobami na pokładzie, wtedy powiedziałbym, że komfort jest porównywalny do AHC. Wygląda na to, że OME przewidziane jest raczej do jazdy z dodatkowym obciążeniem. Mi to akurat odpowiada, bo auto mam głównie na wyjazdy. Jeśli chodzi o teren, to w AHC najbardziej nie pasowało mi to, że zawieszenie bez przerwy żyło swoim życiem. Ciągłe dążenie do wypoziomowania auta może ma sens na asfalcie, ale w terenie? Zacząłem używać przycisku OFF. Poza tym przycisk H nie działa na podjazdach. Auto podnosi się dopiero po wyjechaniu na płaskie, czyli zazwyczaj kiedy jest już po trudnościach. Da się z tym żyć i klikać przyciski wcześniej, ale po co? Lepiej założyć normalne zawieszenie i problem z głowy. Od kiedy mam OME, ani razu nie zatęskniłem za hydraulicznym. Jedynie co mi chodzi po głowie, to wymiana amorków na regulowane ;)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: kylon »

Należy pamiętać że drążków nie należy podkręcać w kosmos bo zaczynają się problemy z przegubami. Nawet występuje w przyrodzie zestaw do obniżenia mostu. Z tyłu faktycznie jest twardo na pusto bo z kolei sprężyny z małym obciążeniem OME klękają na wyprawie z załadowanym towarem. Warto wtedy rozważyć sprężyny progresywne.

Awatar użytkownika
Mrm
Posty: 30
Rejestracja: 08 wrz 2018, 13:48
Auto: LX470
Kontakt:

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: Mrm »

@camino, dzięki za opinię.

@kylon, czy dobrze rozumiem, że AHC można nieznacznie zliftować przez:
- podkręcenie drążka,
- podkładkę pod sprężyny lub nowe sprężyny?
Ew. jakie poleciłbyś zawieszenie alternatywne do OME, ale bardziej komfortowe przy aucie bez szpeju i kompletu pasażerów?

Miłego weekendu wszystkim!

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: kylon »

Ja piszę o aucie bez AHC już z wymienionym zawieszeniem. Nieznacznie takie z AHC można oszukać z kompem w ręku ale to nie ma za dużego sensu. Podkładkę to sobie możesz położyć na biurku pod myszką ale ja jestem z tych ortodoksów co takich rozwiązań nie akceptują w samochodach.

ODPOWIEDZ