opadł.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

opadł.

Post autor: Zibi »

No dobra - sytuacja wyglada tak. Jako, że mnie kilka tygodni nie było auto stało w garazu i się lekko rozładowało. Po podładowaniu autko zabrałem do domu a że mam niski garaż to przy wjeździe musze go całkiem opuścić. Opuściłem i rano po odpaleniu zawias o dziwko pokazywał normalną wysokość (N) ale po uruchomieniu samochodu i wyjeżdzie z garazu podniósł się jedynie tył, przód "leży". Pompa nie reaguje na przyciski, dioda miga ale nic się nie dzieje. Po uruchomieniu testu nie pokazuje żadnych błędów, co dziwne - w zbiorniku mimo, że auto lezy na kołach poziom tylko maximum ( kiedys chyba było więcej). Uruchomiłem po zworce w obd awaryjne sterowanie pompą i auto podniosło się do pozycji prawidłowej, dolałem na wszelki wypadek płynu, przejechałem kilkaset metrów i niestety przód ponownie opadł, teraz sygnalizuje prawidłowo ( leży). Na kanale mam teraz 80-tkę więć setka pewnie postoi kilka dni zanim spojrzymy. Może ktoś ma jakieś sugestie czego szukać? Gdyby to był czujnik to może jednak jakiś kod by się zaświecił, czy to zapowietrzona pompa? a może drazki ze starości z przodu już nie trzymają i została przekroczona wartość cisnienia z przodu?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: opadł.

Post autor: Rokfor32 »

Najczęściej chyba czujniki, zaraz potem sflaczałe akumulatory ciśnienia.

Ale faktycznie też, jak dociążysz przód - to się nie podniesie. A dociążenie przodu to technicznie tyle samo, co przegięte/osłabione drążki skrętne, i zwiększenie się ciśnienia w układzie. Ale to akurat łatwo sprawdzić - o ile śruby regulatorów nie stoją na amen - zawsze możesz dociągnąć trochę napinacze. Jeżeli masz dociążenie auta na przodzie (zderzak, wyciągarka) - to powinieneś tak zrobić od razu

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: opadł.

Post autor: Zibi »

czujniki powinny chyba dać kod błędu 11 i 12. Poza tym wtedy by chyba kontrolki nie pokazywały poprawnie. Z przodu jest zderzak ( aluminiowy) i winch z syntetykiem, drazków nie podkręcałem. Tak własnie pobstawiam, ze może drazki za bardzo siadły i pompa po prostu nie ma siły i przekracza dopuszczalne wartosci.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: opadł.

Post autor: Rokfor32 »

W tym typie drążki nie sa specjalnie mocno obciążone - bardzo daleko im do granicy plastyczności (są bardzo cienkie, więc ich dopuszczalne skręcenie jest bliskie 360st - to ze dwa razy więcej niż wychodzi z ich warunków zabudowy), żeby mogły ulegać relaksacji. Mogą natomiast stracić parametry skutkiem rudej. Ale że mają daleko do granicy plastyczności - bez stresu możesz napiąć regulatory - krzywdy im nie zrobisz.

Układ jest natomiast mocno czuły na dodatkowe obciążenie - w Isla w takim aucie przestawała robić regulacja po jeździe w śniegu - no ileż auto mogło zbitego białego nabrać w zakamarki? A starczało - i po rozmarznięciu i stopieniu się balastu wszystko wracało do normy.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: opadł.

Post autor: Zibi »

no cieniutkie są, za kilka dni skończę 80 tkę to spróbuję i dam znać.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: opadł.

Post autor: kylon »

Większość testerów za 200 pln i nie Toyotowych nie ogarnia AHC zatem błędów nie pokazują. Również wypasiony Bosh to wyrzucona kasa do serwisowania Toyoty.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: opadł.

Post autor: Rokfor32 »

Ale J100 zdaje się ma jeszcze diagnostykę migową, w tym tego systemu. Pisałem o tym Zibiemu - a zakładam że potrafi odróżnić brak kodów błędów przy działającej diagnostyce - od braku diagnostyki :wink:

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: opadł.

Post autor: Zibi »

Mam na stałe podłączone urządzenie blut. plus program diagnostyczny toyoty ( płatny) pod androida. Odczytuje wszystkie błędy. Ale ponieważ nie ufam do końca takim programom zrobiłem zworkę i odczytałem kod na zasadzie błysków - pokazał tylko stary błąd który kasowałem po wakacjach - 21 czyli oxygen sensor ( podobno czesto wyskakuje podczas długich tras w ciepłych krajach). Innych błędów błyski nie pokazały a po skasowaniu ( 8 razy pedał hamulca) już żadnych błędów nie pokazuje. Ciągle mam 80-tkę na serwisie więc nie ma kiedy setki przejrzeć, czeka na swoją kolejkę do przyszłego tygodnia.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: opadł.

Post autor: kylon »

Chińskie testery też są płatne i nie ogarniają wielu funkcji. To nie są fabryczne programy ani oprogramowanie zgodne z oryginalnym. Nie mają aktualizacji itp. Diagnostyka migowa moim zdaniem jest diagnostyką uproszczoną.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: opadł.

Post autor: Rokfor32 »

Bo jest - i zawiera tylko podstawowe informacje. Np. nie pokarze w żaden sposób ciśnienia w układzie. Ale podstawowe dane jednak zasygnalizuje - głównie ewentualne problemy z obwodami sensorów (zwarcie lub przerwa kabli) i zaworów sterujących. Nie jest to aż tak dokładna diagnostyka jak fabrycznym testerem - ale pozwala jednak na wstępne zlokalizowanie problemu, i niegrzebanie w ciemno (czyli po naszemu wymienianie po kolei elementów, aż się w końcu trafi na uszkodzony ... :mrgreen: )

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: opadł.

Post autor: kylon »

No ale temat jest o AHC a nie o innych układach ;-) On jest też bardzo uproszczony.

62 - Fluid pressure malfunction (pump does not supply fluid)
61 - ECU malfunction
51 - Continuous electric current to the ahc pump motor
43 - AHC main relay malfunction
41 - Short circuit in AHC motor relay circuit
18 - Open or short circuit in pressure sensor circuit
or 11, 12, 13 for - Open or short circuit in the height sensors

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: opadł.

Post autor: kylon »

Każdy z czujników powinien w pozycji N być na środku swojego zakresu pracy. Często niestety padają w wyniku syfu w środku. Wielokrotnie o tym pisałem. Jak masz komputer to soboe możesz diagnozować i sprawdzać położenie każdego z nich. Czujniki to pierwszy podejrzany. Drugi to zazwyczaj problemy elektryczne z wiązką. Trzeci to czujnik ciśnienia w pompie a na końcu zawory. Padające sfery to raczej problem Citroena a nie Toyoty.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: opadł.

Post autor: Rokfor32 »

No - kilka tych sfer w Isla jeszcze wykręciłem ... :wink:

Pada zwyczajnie membrana (lub po prostu powoli gaz przez nią przenika) - i nie widzę w tym nic dziwnego, elementy elastomerowe wieczne nie są. A że problem nie robi się zero - jedynkowy, ino narasta powoli - to i dla usera staje sie słabo wyczuwalny.

Niemal za każdym razem jak te sfery wykręcałem - to z układu hydro szła piana - emulsja oleju i gazu. A gazu nie powinno tam byc wcale - nie po tej stronie membrany :wink:

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: opadł.

Post autor: Zibi »

No dobra, ale błędy powinno wymrugać. A nie mruga :) Co do sfer - na forum australijskim znalazłem system sprawdzenia poprzez określanie poziomu płynu, już nie pamietam bo robiłem to dawno ale na zbiorniczku jest podziałka, jesli płynu po podniesieniu schodzi więcej niż 8 kresek to sfery są dobre. U mnie o ile pamiętam było to 12 czyli podobno stan fabryczny. Ciągle nie mam dla niej czasu bo po dzwignięciu przoodu i sprawdzeniu czujników pewnie bym juz coś wiedział. A ze czujniczki zawodzą to wiem - spręzynki korodują i nie podają sygnału.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: opadł.

Post autor: Zibi »

No i jest rozwiązanie. Urwał się wichajster przy lewym przednim kole i pokazywał komputerowi, że przód jest max podniesiony. Prawy czujnik pokazywał coś innego i komputer widocznie nie wiedział co zrobić. W każdym razie usterka naprawiona. Przy okazji drazki trochę podkręciłem.

ODPOWIEDZ