Zawieszenie hydro - co i jak

Moderator: luk4s7

Mateuszex37
Posty: 29
Rejestracja: 03 maja 2021, 11:58

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Mateuszex37 »

Witam wszystkich. Kupiłem LX470 z uszkodzonym zawieszeniem. Był to czyn świadomy, Poprzedni właściciel wstawił gruszki od cytrynki. Nie mam pojęcia jak. W efekcie auto się podnosi i opada, natomiast nie działa regulacja twardości. Jest twarde jak taczka. Będę wymieniał wszystkie gruszki. W całkiem dobrej cenie około 350$ znalazłem na https://partsouq.com Czy ktoś tam kupował te części?
Do części która jest przed gruszką ( zakładam że jest tam cewka z zaworkiem) idzie kilka kabli. Wiecie jakie napięcia tam są podawane?

Drugim tematem jest fakt, że nie działa przycisk blokady pozycji wysokości i auto za każdym razem wraca do pozycji neutralnej.

Trzeci temat czy podłączenie komputera odbywa się przez OBD2 czy trzeba podłączyć coś specjalnego?

Mam nadzieję, że poniższy wpis nie dotyczy tym razem mnie.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2021, 18:50 przez Mateuszex37, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: kylon »

Wczoraj nowy pacjent i nowy temat o AHC. Dziś to samo. Czy naprawdę nie możecie choć troszkę się wysilić i pisać w istniejącym temacie o AHC w J100. Czy to takie trudne? Dla nas moderatorów i osób które pomagają jest to wręcz zniechęcające do odpowiadania setny raz na te same pytania.
Over.

Mateuszex37
Posty: 29
Rejestracja: 03 maja 2021, 11:58

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Mateuszex37 »

Panowie czy znowu zadałem pytanie w złym dziale czy zwyczajnie dałem trudne pytanie na które nie znacie odpowiedzi? Ja jak rozwiążę temat samodzielnie to podzielę się wiedzą bo inaczej dalej byśmy w jaskini siedzieli. Ale gdyby ktoś coś podpowiedział było by łatwiej.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8343
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Rokfor32 »

Zadałeś pytanie, które do prawidłowej odpowiedzi wymaga przepisania kilu stron serwisówki. Więc może po prostu od tego zacznij - od ściągnięcia manuala serwisowego, i diagnozy systemu punkt po punkcie. Akumulatory ciśnienia (sfery) masz do wymiany - bo są po prostu puste (gaz uleciał). Temu auto twarde jest jak taczka - sam olej (bez gazu) jest raczej mało ściśliwy. Regulacja wysokości zależy od wagi auta, i od nastaw czujników wysokości zawieszenia. Jak auto jest za ciężkie -to się nie podniesie. Poza tym - opcje niska i wysoka są zależne od prędkości. Nie da się ustawić dowolnie - w czasie jazdy powyżej określonej prędkości auto samo wraca do pozycji środkowej. Diagnoza idzie przez złącze diagnostyczne OBD2 - ale potrzebny jest tester ogarniający odpowiedni protokół. 90% tego co na rynku się do tego systemu nie nadaje.

Mateuszex37
Posty: 29
Rejestracja: 03 maja 2021, 11:58

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Mateuszex37 »

Naprawa zawieszenia dzień pierwszy. Udało się naprawić przycisk Off. Przycisk okazał się membranowy. Oczyściłem i ku memu wielkiemu zdziwieniu działa. Miałem w telefonie Aplikacje MotorData i OBD2 ( takie amatorskie z allegro za 50zł) Co ciekawe wykrywa ECU Air suspension. Natomiast nie wykazuje żądnych błędów. Zatem podjechałem do zaprzyjaźnionego warsztatu gdzie mają lepszy sprzęt. Także wykrywa ECU Air suspension i też nie wykazuje błędów. Zatem w celu wyhodowania błędu odłączyłem wtyczkę od Zaworu przy gruszce. Nadal brak błędów.
I teraz pytanie. Czy fakt, że nie wykazuje błędów jest tym o czym piszecie ze to musi być porządny interfeis, ogarniający AHC ( nie mówię już o odczycie ciśnienia. ) Chodzi o sam odczyt błędów.
Czy może ktoś zrobił jakąś rzeźbę w oprogramowaniu? Jakieś podejrzenia, domysły?

stachu_l
Posty: 417
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Auto: KDJ120 AT
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: stachu_l »

Mateuszex37 pisze:
01 cze 2021, 15:54
Zatem w celu wyhodowania błędu odłączyłem wtyczkę od Zaworu przy gruszce
Masz pewność (jest taka informacja w service manual czy repair manual - RM), że takie działanie spowoduje błąd?
Czy po zdjęciu wtyczki wyłączyłeś zapłon i włączyłeś ponownie.
Istnieje taka możliwość, że obwód zaworu jest testowany tylko na starcie zasilania albo dodatkowo gdy zawór powinien zostać uruchomiony (ECU mierzy prąd pobierany). Jak nie wymusisz takiej sytuacji to ECU może nie wiedzieć o błędzie. Co to tego ECU to nie wiem czy tak jest.
Bez instrukcji serwisowej nie wiesz także czy taki błąd jest przewidziany na liście błędów.
Także to troche kroczenie po omacku.

Z punktu widzenia komunikacji z ECU to wydaje się, że jak interface znajduje ECU Air Suspension to powinien się z nim dogadać. Reszta zależy od oprogramowania. Pytanie czy MotorData jest gotowe na współprace z innymi ECU niż silnikowe czy tylko potrafi je identyfikować.
Przy zabawie z zawieszeniem pneumatycznym w LC120 używałem też jakiegoś klona ELM na BT i aplikacji ELMScan Toyota w wersji płatnej (Pro) i widziałem różne parametry zawieszenia jak np wysokość odczytywaną z czujników przez ECU. Dzięki temu łatwiej się je stroiło bo pod samochodem na bieżąco mogłem sprawdzać pomiar regulując ich łączniki. Z tego programu można było wykonać także testy przewidziane w ECU - np otwierać zawory czy uruchomić kompresor. Nie pamiętam parametru czy testu opisanego w RM którego by ELMScan nie obsługiwał natomiast co do błędów to nie wszystkie miały opis (albo miały inny jeżeli ten sam kod przez inną wersje ECU był używany do opisu innej awarii). Jednak poprawnie zawsze wyświetlał kody błędów i po weryfikacji w tabelce znajdującej się w RM było wiadomo o jaki błąd chodzi.
Nie wiem czy równie dobrze ELNScan zadziała z zawieszeniem hydraulicznym ale wydaje się, że dość dobrze radzi sobie z ECU Toyoty.

Mateuszex37
Posty: 29
Rejestracja: 03 maja 2021, 11:58

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Mateuszex37 »

Dzięki Stanisław za odpowiedź.
Nie mam pewności czy odpięcie wtyczki w na zaworze wyhoduje błąd ale czytałem o przypadku, że kabel był ukruszony w samej gumce a więc nie było komunikacji. Po odłączeniu włączałem i wyłączałem auto kilka razy. Nawet odbyłem jazdę próbną. Natomiast błędu brak. Pewnie się skończy na kimś kto to ogarnia ale zawsze nasze auta z bratem ogarnialiśmy w domu to i tym razem powalczymy. Nawet tak dla zabawy. Jutro też jest dzień więc spróbuję z innym interfejsem i innym programem.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8343
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Rokfor32 »

Zacznij od ściągnięcia manuala serwisowego. Niewykluczone, że w Twoim roczniku jest jeszcze diagnoza kodami migowymi.

Mateuszex37
Posty: 29
Rejestracja: 03 maja 2021, 11:58

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Mateuszex37 »

Pobrałem jakiegoś manuala dla Land Cruisera 100 ( ja mam Lexusa lx470) Z grubsza to samo. Natomiast nic tam nie ma. Jak naprawiłem skrzynie w moim infiniti to w manualu było krok po kroku co odkręcić z jakim momentem i tak dalej.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8343
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Rokfor32 »

Nie jakiegoś tylko fabryczną serwisówkę.

Mateuszex37
Posty: 29
Rejestracja: 03 maja 2021, 11:58

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Mateuszex37 »

A możesz wskazać linka do takowej?

stachu_l
Posty: 417
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Auto: KDJ120 AT
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: stachu_l »

Fabryczne instrukcje oferuje Toyota na swoich stronach tylko trzeba się rejestrować i dostęp do RM jest płatny.
Europejska strona:
https://www.toyota-tech.eu/default.aspx
USA (chyba bardziej odpowiednia dla LX470):
https://techinfo.toyota.com/techInfoPor ... _home_page

Wersja EU ma subskrypcje od 4Euro z godzinę, przy 4-rech godzinach 15EU, 1 dzień 20 EU.
W USA nie otwierałem konta ale cennik pokazuje, ze minimum to stawka za 2 dni 20 USD.

Nie wiem dokładnie jak w USA wygląda to RM ale myślę, że podobnie jak w EU.
W EU jest to taka strona z menu/spisem treści rozwijanym aż do konkretnego opisu. Sam opis jest dokumentem PDF który do tej pory dało się ściągnąć na swój komputer. Jednak "konkretne opisy" to nie jest rozdział np o zawieszeniu tylko jego fragmenty - np jak uzyskać kody diagnostyczne (przez analizator/komputer/tester, albo migającą lampką). Często są to fragmenty po jednej czy dwie strony więc jak chcesz mieć całość to jest dużo ściągania.
Szczególnie przy dostępie na godziny (EU) radzę nie czytać RM on-line tylko ściągnąć ile się da tych PDF a potem czytać.

Mateuszex37
Posty: 29
Rejestracja: 03 maja 2021, 11:58

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Mateuszex37 »

Dzięki Stanisławie. Jutro się tym zajmę. :-)

Mateuszex37
Posty: 29
Rejestracja: 03 maja 2021, 11:58

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Mateuszex37 »

Panowie naprawy zawieszenia ciąg dalszy. Cały dzień spędziłem na regulowaniu czujników. To że są one do wymiany to wiem. Cięgła też. Natomiast zastanawia mnie fakt, że nawet jak ustawię czujniki idealnie na 0 ( poziom Neutral) I dam podnoszenie w górę to to auto ( np. przód) Nie jedzie 40mm w górę tylko 38. Innym razem potrafi pojechać 52mm. I jest to odczyt z komputera. Jak do tej pory w servisówce nie znalazłem na to odpowiedzi.

Mateuszex37
Posty: 29
Rejestracja: 03 maja 2021, 11:58

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Mateuszex37 »

Dodatkowo zamieszczam Zrzut z ekranu. Może nasuną wam się jakieś konkluzje.
20210605_184406.jpg
20210605_184406.jpg (55,12 KiB) Przejrzano 2292 razy

ODPOWIEDZ