Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
Wiesz - tak sobie myślę - że gdybym ja wymyślił jakiś taki szpej tunningowy - to wykres z hamowni to byłaby jedna z pierwszych rzeczy jaką bym walnął na stronę główną - bo to jedna z najlepszych form reklamy - trafiająca do ludzi którzy się cokolwiek w temacie orientują.
Tymczasem podawane są enigmatyczne dane, albo w stylu "up ileś tam", albo sucha wartość mocy czy momentu. A bez wiedzy, przy jakich obrotach ta wartość występuje to tak na prawdę ciężko coś więcej powiedzieć ...
Efekt na aucie jest zawsze subiektywny. Ja już parę turbin założyłem do aut - i wiem jak się to odczuwa. Ale wiem też, że jakby porównać wykresy z hamowni - to wyjdzie ... no tak se Ale za pomocą wykresów można porównać różne rozwiązania, robione przez różnych ludzi. Porównać miarodajnie - bo - wybacz - ale opinia w stylu "jedzie fajnie" miarodajna jest słabo
W tym konkretnym wypadku ja wiem - że cudów żadnych się uzyskać nie da, bo bez zmiany ciśnienia turbo cudów nie będzie. Ale trochę - jednak się da. I jestem ciekaw - ile może z silnika wykrzesać optymalizując nastawy pompy. Więc jśli ktoś by miał dane z hamowni dla takiego chipa - to się chętnie nad nimi pochylę
Tymczasem podawane są enigmatyczne dane, albo w stylu "up ileś tam", albo sucha wartość mocy czy momentu. A bez wiedzy, przy jakich obrotach ta wartość występuje to tak na prawdę ciężko coś więcej powiedzieć ...
Efekt na aucie jest zawsze subiektywny. Ja już parę turbin założyłem do aut - i wiem jak się to odczuwa. Ale wiem też, że jakby porównać wykresy z hamowni - to wyjdzie ... no tak se Ale za pomocą wykresów można porównać różne rozwiązania, robione przez różnych ludzi. Porównać miarodajnie - bo - wybacz - ale opinia w stylu "jedzie fajnie" miarodajna jest słabo
W tym konkretnym wypadku ja wiem - że cudów żadnych się uzyskać nie da, bo bez zmiany ciśnienia turbo cudów nie będzie. Ale trochę - jednak się da. I jestem ciekaw - ile może z silnika wykrzesać optymalizując nastawy pompy. Więc jśli ktoś by miał dane z hamowni dla takiego chipa - to się chętnie nad nimi pochylę
- yallayalla
- Posty: 68
- Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
- Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
- Kontakt:
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
Reasumując: Dimensione Sport s.r.l. to oszuści a ich klienci to frajerzy dający się nabrać na fałszywe parametry kupowanych produktów.
- yallayalla
- Posty: 68
- Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
- Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
- Kontakt:
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
A wszystko zostało zdemaskowane dzięki czujnej przenikliwości Rokfor32
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
To Twój wniosek - nic takiego nie napisałem
Ale - jest sporo przypadków "chiptunningu" gdzie tak właśnie jest.
Tak trochę inny przykład.
Jak ktoś liznął trochę głębiej temat tunningu silników - to wie, że zmieniając ustawienie wałka rozrządu można zmodyfikować krzywą momentu obrotowego. Zrobić silnik"żywszy" na dole - lub górze obrotów.
Skusiłem się kiedyś, żeby se zobaczyć jak to realnie będzie wyglądało - 5VZ-E jest bezkolizyjny, więc problem żadem. No i se przestawiłem pasek o jeden ząbek - raz w górę - raz w dół.
Efekt - owszem jest. Ale minimalny, na granicy percepcji. hamownia by pewnie coś pokazała - i wtedy by można coś więcej powiedzieć - ale zmysłami - niewiele.
W moto natomiast dorobiłem sobie nowy wałek, ustalając geometrię z fachowcami w dziedzinie. I tu już nie ma o czym dyskutować - skoro silnik z 5 tysi max kręci się do 8 tysi ...
A wracając do tematu - jest po prostu wiele mitologii w temacie chiptunningu. Temu pytałem o krzywe z hamowni - bo taki odczyt tego typu wątpliwości rozwiewa. Temat stał się popularny w momencie wejścia na rynek turbin vnt i wtrysku CR - bo tą metodą dało się bardzo łatwo przesterować ciśnienie turbo, i skorygować dawkę paliwa. I przyrosty mocy były (i są) naprawdę spektakularne. Ale - część firm poszła w oszustwo, rozciągając temat na starsze silniki, ale mamiąc klienta danymi z tunningu silników CR. A czasem jest jeszcze większa ściema - bo widzę reklamy "chipów" do diesli z mechanicznie sterowaną pompą, gdzie jedyna elektronika to układ EGR ...
Ale - jest sporo przypadków "chiptunningu" gdzie tak właśnie jest.
Tak trochę inny przykład.
Jak ktoś liznął trochę głębiej temat tunningu silników - to wie, że zmieniając ustawienie wałka rozrządu można zmodyfikować krzywą momentu obrotowego. Zrobić silnik"żywszy" na dole - lub górze obrotów.
Skusiłem się kiedyś, żeby se zobaczyć jak to realnie będzie wyglądało - 5VZ-E jest bezkolizyjny, więc problem żadem. No i se przestawiłem pasek o jeden ząbek - raz w górę - raz w dół.
Efekt - owszem jest. Ale minimalny, na granicy percepcji. hamownia by pewnie coś pokazała - i wtedy by można coś więcej powiedzieć - ale zmysłami - niewiele.
W moto natomiast dorobiłem sobie nowy wałek, ustalając geometrię z fachowcami w dziedzinie. I tu już nie ma o czym dyskutować - skoro silnik z 5 tysi max kręci się do 8 tysi ...
A wracając do tematu - jest po prostu wiele mitologii w temacie chiptunningu. Temu pytałem o krzywe z hamowni - bo taki odczyt tego typu wątpliwości rozwiewa. Temat stał się popularny w momencie wejścia na rynek turbin vnt i wtrysku CR - bo tą metodą dało się bardzo łatwo przesterować ciśnienie turbo, i skorygować dawkę paliwa. I przyrosty mocy były (i są) naprawdę spektakularne. Ale - część firm poszła w oszustwo, rozciągając temat na starsze silniki, ale mamiąc klienta danymi z tunningu silników CR. A czasem jest jeszcze większa ściema - bo widzę reklamy "chipów" do diesli z mechanicznie sterowaną pompą, gdzie jedyna elektronika to układ EGR ...
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
Ja swojej jeszcze nie tuningowałem ale w australii dośc dużo tych czipów zakłądają i chwalą. Rozmawiałem też z gruzinem w czechach, które ma własnie australijski chip i był mega zachwycony.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
Zaintrygował mnie nieco ten chip Dimsport. Więc poszukałem trochę ...
Na ich stronie podają że jest do J100, 204HP.
Od 02 na rynku europejskim szły równolegle te modele z dwoma turbinami - klasyczną CT 26, i Garretta GT 2359V ze zmienną geometrią. Oba auta miały tę samą moc nominalną - 204HP. Nie muszę chyba pisać, że ta druga wersja jest zdecydowanie podatniejsza na podkręcenie
Ale tego, do której wersji ten chip Dimsprt już nie podaje ...
Na ich stronie podają że jest do J100, 204HP.
Od 02 na rynku europejskim szły równolegle te modele z dwoma turbinami - klasyczną CT 26, i Garretta GT 2359V ze zmienną geometrią. Oba auta miały tę samą moc nominalną - 204HP. Nie muszę chyba pisać, że ta druga wersja jest zdecydowanie podatniejsza na podkręcenie
Ale tego, do której wersji ten chip Dimsprt już nie podaje ...
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
Koledze Ahmedowi udało się uzyskać w 1FZ-FE (chyba) całkiem niezły wynik.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
czoła właścicieli niezmącone myślą...
a co by się stało jakby mu się z tych śnurków seta urwała ?
a co by się stało jakby mu się z tych śnurków seta urwała ?
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 03 paź 2013, 21:02
- Auto: LR DEF 100" V8 4,0 :) HDJ 100 ju? jest :) a misiek szuka pana ;)
- Kontakt:
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
daleko nie pojedzieseburaj pisze:czoła właścicieli niezmącone myślą...
a co by się stało jakby mu się z tych śnurków seta urwała ?
- yallayalla
- Posty: 68
- Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
- Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
- Kontakt:
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
Przyznam, że twoja (konstruktywna) wypowiedź zaintrygowała mnie.Rokfor32 pisze:[...]Od 02 na rynku europejskim szły równolegle te modele z dwoma turbinami - klasyczną CT 26, i Garretta GT 2359V ze zmienną geometrią. Oba auta miały tę samą moc nominalną - 204HP. Nie muszę chyba pisać, że ta druga wersja jest zdecydowanie podatniejsza na podkręcenie
Ale tego, do której wersji ten chip Dimsprt już nie podaje ...
Faktycznie, od 2003r. montowano trurbiny GTV Garrett 2359v
http://www.toyodiy.com/parts/xref?v=E_2 ... 1720117070
i ja takiej w mojej GNPEZW nie mam.
Interesujące i pokuszę się chyba o bliższe zbadanie tematu.
Jednak nawet bez wyobraźni Seburaja mam przed oczami to, czego wolałbym uniknąć ; P :
- yallayalla
- Posty: 68
- Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
- Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
- Kontakt:
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
Miało być VNT oczywiście
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
Możliwy jest też pomiar drogowy. Nie mierzy co prawda mocy na wale silnika - ale do pomiaru porównawczego wystarcza aż nadto.
Się mi coś obiło u uszy o takich aplikacjach na smartfony z androidem - pomiar odbywa się z wykorzystaniem wewnętrznych akcelerometrów telefonu.
Się mi coś obiło u uszy o takich aplikacjach na smartfony z androidem - pomiar odbywa się z wykorzystaniem wewnętrznych akcelerometrów telefonu.
- yallayalla
- Posty: 68
- Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
- Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
- Kontakt:
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
A jednak jeszcze coś:Rokfor32 pisze:[...] klasyczną CT 26, i Garretta GT 2359V ze zmienną geometrią. [...]
Doszukałem się, że CT26 występuje w wersji VNT!
Bez demontażu nie można raczej stwierdzić co też Pan Toyoda mi wpakował i w tym problem.
Tak naprawdę mam to w [wiadomo gdzie] ale włączyłeś mi myślenie : ) Czip mam z 2005 roku i trudno spekulować jakie auto Dimsport miał do opracowania.
Wyraźna różnica w autku jest i jest naprawdę dobrze ale zasiałeś wątpliwość i zacząłem jednak pożądać cyferek : D
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
Albo jest CT26 albo VNT GT2359V. Nie ma takiego czegoś jak VNT CT26yallayalla pisze:A jednak jeszcze coś:Rokfor32 pisze:[...] klasyczną CT 26, i Garretta GT 2359V ze zmienną geometrią. [...]
Doszukałem się, że CT26 występuje w wersji VNT!
Bez demontażu nie można raczej stwierdzić co też Pan Toyoda mi wpakował i w tym problem.
Nawet zwykłe turbo w 1HD-FTE to też Garrett a nie CT26 i też ma spory tuningowy potencjał który można wykorzystać.
Bardzo łatwo można rozpoznać jaką masz tubinę bez demontażu
Jeśli spojrzysz na turbo i od razu wpadnie ci w oczy duży podciśnieniowy sterownik od VNT to już wiesz wszystko...
Turbo diesel pracuje z naddatkiem powietrza , moduł Dimsport zwiększa ilość podawanego paliwa na tyle żeby ten nadmiar powietrza wykorzystać do spalenia dodatkowego paliwa. Odczuwamy lepsze przyśpieszenie i moment obrotowy oraz większe spalanie bo moc się bierze z paliwa a nie z powietrza.
Druga sprawa to ta zwany boost cut. Można założyć MBC,regulowany "bączek" lub pobrać ciśnienie sterujące "bączkiem" z kolektora dolotowego i za ich pomocą podnieść doładowanie do granicy akceptowalnej przez ecu ale jeszcze nie wywołującej :check engine" lub "odlotu" turbo i jeszcze zwiększyć osiągi
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
Każdy diesel pracuje z naddatkiem powietrza - pod warunkiem że nie pracuje akurat na max obciążeniu
Zwiększenie mocy polega na zwiększeniu dawki w granicę dymienia (nie krematorium - ale po prostu zlewa się euro3, na które jest nastawiony HDJ100), i koryguje się kąt wtrysku (silnik pracuje bardziej "twardo", klekot jest jakby głośniejszy).
Tyle - i aż tyle. Nawet nie tunning - a po prostu optymalizacja w ramach fabrycznego zakresu.
Temu jestem ciekaw, ile realnie można taką metodą wykrzesać.
ps. Jak się wstuka numer oem turbiny vnt w google - to wychodzą bzdety. Ludziska pod jednym szyldem wrzucają i garretta, i ct26.
Zwiększenie mocy polega na zwiększeniu dawki w granicę dymienia (nie krematorium - ale po prostu zlewa się euro3, na które jest nastawiony HDJ100), i koryguje się kąt wtrysku (silnik pracuje bardziej "twardo", klekot jest jakby głośniejszy).
Tyle - i aż tyle. Nawet nie tunning - a po prostu optymalizacja w ramach fabrycznego zakresu.
Temu jestem ciekaw, ile realnie można taką metodą wykrzesać.
ps. Jak się wstuka numer oem turbiny vnt w google - to wychodzą bzdety. Ludziska pod jednym szyldem wrzucają i garretta, i ct26.