Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8424
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: Rokfor32 »

Wiesz - tak sobie myślę - że gdybym ja wymyślił jakiś taki szpej tunningowy - to wykres z hamowni to byłaby jedna z pierwszych rzeczy jaką bym walnął na stronę główną - bo to jedna z najlepszych form reklamy - trafiająca do ludzi którzy się cokolwiek w temacie orientują.

Tymczasem podawane są enigmatyczne dane, albo w stylu "up ileś tam", albo sucha wartość mocy czy momentu. A bez wiedzy, przy jakich obrotach ta wartość występuje to tak na prawdę ciężko coś więcej powiedzieć ...

Efekt na aucie jest zawsze subiektywny. Ja już parę turbin założyłem do aut - i wiem jak się to odczuwa. Ale wiem też, że jakby porównać wykresy z hamowni - to wyjdzie ... no tak se :wink: Ale za pomocą wykresów można porównać różne rozwiązania, robione przez różnych ludzi. Porównać miarodajnie - bo - wybacz - ale opinia w stylu "jedzie fajnie" miarodajna jest słabo :wink:

W tym konkretnym wypadku ja wiem - że cudów żadnych się uzyskać nie da, bo bez zmiany ciśnienia turbo cudów nie będzie. Ale trochę - jednak się da. I jestem ciekaw - ile może z silnika wykrzesać optymalizując nastawy pompy. Więc jśli ktoś by miał dane z hamowni dla takiego chipa - to się chętnie nad nimi pochylę :wink:

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: yallayalla »

Reasumując: Dimensione Sport s.r.l. to oszuści a ich klienci to frajerzy dający się nabrać na fałszywe parametry kupowanych produktów.

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: yallayalla »

A wszystko zostało zdemaskowane dzięki czujnej przenikliwości Rokfor32

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8424
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: Rokfor32 »

To Twój wniosek - nic takiego nie napisałem :wink:

Ale - jest sporo przypadków "chiptunningu" gdzie tak właśnie jest.

Tak trochę inny przykład.

Jak ktoś liznął trochę głębiej temat tunningu silników - to wie, że zmieniając ustawienie wałka rozrządu można zmodyfikować krzywą momentu obrotowego. Zrobić silnik"żywszy" na dole - lub górze obrotów.

Skusiłem się kiedyś, żeby se zobaczyć jak to realnie będzie wyglądało - 5VZ-E jest bezkolizyjny, więc problem żadem. No i se przestawiłem pasek o jeden ząbek - raz w górę - raz w dół.

Efekt - owszem jest. Ale minimalny, na granicy percepcji. hamownia by pewnie coś pokazała - i wtedy by można coś więcej powiedzieć - ale zmysłami - niewiele.

W moto natomiast dorobiłem sobie nowy wałek, ustalając geometrię z fachowcami w dziedzinie. I tu już nie ma o czym dyskutować - skoro silnik z 5 tysi max kręci się do 8 tysi ... :wink:

A wracając do tematu - jest po prostu wiele mitologii w temacie chiptunningu. Temu pytałem o krzywe z hamowni - bo taki odczyt tego typu wątpliwości rozwiewa. Temat stał się popularny w momencie wejścia na rynek turbin vnt i wtrysku CR - bo tą metodą dało się bardzo łatwo przesterować ciśnienie turbo, i skorygować dawkę paliwa. I przyrosty mocy były (i są) naprawdę spektakularne. Ale - część firm poszła w oszustwo, rozciągając temat na starsze silniki, ale mamiąc klienta danymi z tunningu silników CR. A czasem jest jeszcze większa ściema - bo widzę reklamy "chipów" do diesli z mechanicznie sterowaną pompą, gdzie jedyna elektronika to układ EGR ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: Zibi »

Ja swojej jeszcze nie tuningowałem ale w australii dośc dużo tych czipów zakłądają i chwalą. Rozmawiałem też z gruzinem w czechach, które ma własnie australijski chip i był mega zachwycony.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8424
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: Rokfor32 »

Zaintrygował mnie nieco ten chip Dimsport. Więc poszukałem trochę ...

Na ich stronie podają że jest do J100, 204HP.

Od 02 na rynku europejskim szły równolegle te modele z dwoma turbinami - klasyczną CT 26, i Garretta GT 2359V ze zmienną geometrią. Oba auta miały tę samą moc nominalną - 204HP. Nie muszę chyba pisać, że ta druga wersja jest zdecydowanie podatniejsza na podkręcenie :wink:

Ale tego, do której wersji ten chip Dimsprt już nie podaje ... :wink:

Awatar użytkownika
Pyrka
Posty: 3742
Rejestracja: 15 mar 2009, 12:59
Kontakt:

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: Pyrka »

Koledze Ahmedowi udało się uzyskać w 1FZ-FE (chyba) całkiem niezły wynik.
Ahmed.jpg

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: seburaj »

czoła właścicieli niezmącone myślą... :mrgreen:

a co by się stało jakby mu się z tych śnurków seta urwała ? :wink:

flor
Posty: 66
Rejestracja: 03 paź 2013, 21:02
Auto: LR DEF 100" V8 4,0 :) HDJ 100 ju? jest :) a misiek szuka pana ;)
Kontakt:

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: flor »

seburaj pisze:czoła właścicieli niezmącone myślą... :mrgreen:

a co by się stało jakby mu się z tych śnurków seta urwała ? :wink:
daleko nie pojedzie :mrgreen:

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: yallayalla »

Rokfor32 pisze:[...]Od 02 na rynku europejskim szły równolegle te modele z dwoma turbinami - klasyczną CT 26, i Garretta GT 2359V ze zmienną geometrią. Oba auta miały tę samą moc nominalną - 204HP. Nie muszę chyba pisać, że ta druga wersja jest zdecydowanie podatniejsza na podkręcenie :wink:
Ale tego, do której wersji ten chip Dimsprt już nie podaje ... :wink:
Przyznam, że twoja (konstruktywna) wypowiedź zaintrygowała mnie.
Faktycznie, od 2003r. montowano trurbiny GTV Garrett 2359v
http://www.toyodiy.com/parts/xref?v=E_2 ... 1720117070
i ja takiej w mojej GNPEZW nie mam.
Interesujące i pokuszę się chyba o bliższe zbadanie tematu.
Jednak nawet bez wyobraźni Seburaja mam przed oczami to, czego wolałbym uniknąć ; P :

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: yallayalla »

Miało być VNT oczywiście

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8424
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: Rokfor32 »

Możliwy jest też pomiar drogowy. Nie mierzy co prawda mocy na wale silnika - ale do pomiaru porównawczego wystarcza aż nadto.

Się mi coś obiło u uszy o takich aplikacjach na smartfony z androidem - pomiar odbywa się z wykorzystaniem wewnętrznych akcelerometrów telefonu.

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: yallayalla »

Rokfor32 pisze:[...] klasyczną CT 26, i Garretta GT 2359V ze zmienną geometrią. [...]
A jednak jeszcze coś:
Doszukałem się, że CT26 występuje w wersji VNT!
Bez demontażu nie można raczej stwierdzić co też Pan Toyoda mi wpakował i w tym problem.
Tak naprawdę mam to w [wiadomo gdzie] ale włączyłeś mi myślenie : ) Czip mam z 2005 roku i trudno spekulować jakie auto Dimsport miał do opracowania.
Wyraźna różnica w autku jest i jest naprawdę dobrze ale zasiałeś wątpliwość i zacząłem jednak pożądać cyferek : D

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: proto »

yallayalla pisze:
Rokfor32 pisze:[...] klasyczną CT 26, i Garretta GT 2359V ze zmienną geometrią. [...]
A jednak jeszcze coś:
Doszukałem się, że CT26 występuje w wersji VNT!
Bez demontażu nie można raczej stwierdzić co też Pan Toyoda mi wpakował i w tym problem.
Albo jest CT26 albo VNT GT2359V. Nie ma takiego czegoś jak VNT CT26 :lol:
Nawet zwykłe turbo w 1HD-FTE to też Garrett a nie CT26 :wink: i też ma spory tuningowy potencjał który można wykorzystać.
Bardzo łatwo można rozpoznać jaką masz tubinę bez demontażu :mrgreen:
Jeśli spojrzysz na turbo i od razu wpadnie ci w oczy duży podciśnieniowy sterownik od VNT to już wiesz wszystko...

Turbo diesel pracuje z naddatkiem powietrza , moduł Dimsport zwiększa ilość podawanego paliwa na tyle żeby ten nadmiar powietrza wykorzystać do spalenia dodatkowego paliwa. Odczuwamy lepsze przyśpieszenie i moment obrotowy oraz większe spalanie :mrgreen: bo moc się bierze z paliwa a nie z powietrza.
Druga sprawa to ta zwany boost cut. Można założyć MBC,regulowany "bączek" lub pobrać ciśnienie sterujące "bączkiem" z kolektora dolotowego i za ich pomocą podnieść doładowanie do granicy akceptowalnej przez ecu ale jeszcze nie wywołującej :check engine" lub "odlotu" turbo i jeszcze zwiększyć osiągi 8)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8424
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: Rokfor32 »

Każdy diesel pracuje z naddatkiem powietrza - pod warunkiem że nie pracuje akurat na max obciążeniu :wink:

Zwiększenie mocy polega na zwiększeniu dawki w granicę dymienia (nie krematorium - ale po prostu zlewa się euro3, na które jest nastawiony HDJ100), i koryguje się kąt wtrysku (silnik pracuje bardziej "twardo", klekot jest jakby głośniejszy).

Tyle - i aż tyle. Nawet nie tunning - a po prostu optymalizacja w ramach fabrycznego zakresu.

Temu jestem ciekaw, ile realnie można taką metodą wykrzesać.

ps. Jak się wstuka numer oem turbiny vnt w google - to wychodzą bzdety. Ludziska pod jednym szyldem wrzucają i garretta, i ct26.

ODPOWIEDZ