Wspomaganie problem

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
bixu
Posty: 43
Rejestracja: 14 paź 2012, 13:18
Auto: TOYOTA J10
Kontakt:

Wspomaganie problem

Post autor: bixu »

Witam wszystkich, mam problem z wspomaganiem w mojej 100, mając zza niski stan w zbiornicku wyrównawczym sprawdziłem kolor oleju , okazał sie żółty i wspaniałomyślnie gdy to powiedziałem w sklepie sprzedano mi olej STP uniwersalny do wszystkich wspomagań z uszczelniaczem. Po dolaniu po kilku dniach wspomaganie zaczeło nirówno wspomagać , wrażenie jakby się coś zattarło, wtedy szybko sprawdziłem jaki olej zaleca Toyota i zmieniłem olej na dextron III, trochę pomogło, ale nie jest tak jak było na początku, nadal są odczuwalne momenty w których jakby wspomaganie przestaje działać, może ktoś miał podobny przypadek , proszę o porady, czy pompa posiada jakiś regulator ciśnienia, bo zauważyłem że idzie do niej wężyk od silnika z podciśnieniem, będe wdzieczny za pomoc, pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8346
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wspomaganie problem

Post autor: Rokfor32 »

Pompa posiada regulator ciśnienia - ale to nie ten wężyk ... :wink: Ten wężyk daje sygnał do lekkiego podbicia obrotów jak wspomaganie pracuje. Natomiast regulator ciśnienia jest wewnątrz pompy, i służy jedynie do ograniczenia max wartości ciśnienia w układzie.

Awatar użytkownika
bixu
Posty: 43
Rejestracja: 14 paź 2012, 13:18
Auto: TOYOTA J10
Kontakt:

Re: Wspomaganie problem

Post autor: bixu »

Dzieki za odpowiedz , jeśli pan zna dobrze budowę tego wspomagania to może zasugeruje mi pan co ten uszczelniacz uszczelnił że wspomaganie terasz szwankuje, zmieniłem już trzy razy olej , trochę sie poprawiło, ale jeszcze daleko do stanu przed dolaniem tego syfu, może przepłukać cały układ , tylko pytanie czym by nie uszkodzić nic

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8346
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wspomaganie problem

Post autor: Rokfor32 »

Diagnozując przez net to mogę jedynie zgadywać ... Zaczął bym od sita (filtra) w zbiorniczku oleju. Tam są najdrobniejsze oczka, może je zatkało, i olej nie ścieka do pompy dostatecznie szybko.

Dwa - co to znaczy wymiana oleju? Znaczy po Twojemu - bo normalnie to ja akurat wiem ... :wink: Odsysasz olej z układu (całego) przed wymianą? Czy tylko wymiana w zbiorniczku (tam jest jakaś może 1/4 całości oleju).

Jak sito czyste - to drugi najbardziej wrażliwy (pod kątem objawów) element to sterownik wspomagania, czyli ta nakładka na listwie, która rozdziela kierunek przepływu oleju.

Awatar użytkownika
bixu
Posty: 43
Rejestracja: 14 paź 2012, 13:18
Auto: TOYOTA J10
Kontakt:

Re: Wspomaganie problem

Post autor: bixu »

Wymianę oleju zrobiłem ściągając grugszego węża z zbiorniczka wyrównawczego, włożylem go do butelki i kręciłem kirownicą dolewając oleju do zbiorniczka i tak wylała sie litra, idę poszukać tego rozdzielacza bo nie kojarzę go.

Awatar użytkownika
Sołtys77
Posty: 10
Rejestracja: 16 wrz 2020, 09:48
Auto: J100

Re: Wspomaganie problem

Post autor: Sołtys77 »

Ciekawe czy problem rozwiązał?

Odkopuję temat, bo też mam problem z słabo działającym wspomaganiem. Tzn. niby działa ale szybkie kontry są niemożliwe i czuć mały opór na kierownicy. Mając kiedyś Patrola też taki przypadek mi się nadarzył - wymieniłem wtedy dwie pompy, przekładnie i kilka razy olej co w niczym nie pomogło. Natomiast problem rozwiązał się gdy odwróciłem kierunek obiegu oleju - wlewając pewną ilość w dołożony kawałek węża i dmuchając delikatnie kompresorem. Okazało się, że zaworek przy pompie się "zapiekł" i wtedy puścił ... od tego czasu wszystko wróciło do normy. Ale w Toyocie jakoś wymiana oleju i delikatne dmuchnięcie w drugą stronę nie daje poprawy.
Co jeszcze można zrobić samemu aby namierzyć usterkę?
Czy dostępne zamienniki maglownic firmy NTY są na tyle dobre, że warto zaryzykować kupno? Czy lepiej regenerować starą?

ODPOWIEDZ