Strona 5 z 9

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

: 02 wrz 2009, 17:31
autor: konus
On będzie kablem czy linką ?

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

: 02 wrz 2009, 17:46
autor: LEX
kabel 'naczysie' linka taka stalowa w pancerzu. No tak jak Shaggy śpiewał: a mi stalowa lowa

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

: 02 wrz 2009, 17:49
autor: konus
Ale żeś mnie zakręcił :mrgreen:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

: 02 wrz 2009, 23:33
autor: nixon
bum bastik..tylko nie plastik :mrgreen:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

: 03 wrz 2009, 09:02
autor: seburaj
LX450 pisze:kabel 'naczysie' linka taka stalowa w pancerzu. No tak jak Shaggy śpiewał: a mi stalowa lowa
znaczy sie linka Bowdena :mrgreen:
LX dzieki wielkie, legam pod auto :wink:

a tak btw - z ciekawosci - dowiedzialbym sie chetnie, czy mam skrzynie A343 czy A442... myślicie, ze mundre ASO bedzie mi w stanie po vinie to powiedzieć ?? 8)

edit
------------------------------------

po wrzuceniu vinu na www.toyodiy.com wychodzi cos takiego:

Vehicle characteristics
GRADE: VX: VX TYPE
DESTINATION: EUR: EUROPE
DRIVER'S POSITION: LHD: LEFT-HAND DRIVE
ENGINE: 1HDFTE: 4200CC DIESEL TURBO
TRANSMISSION: ATM: AUTOMATIC TRANSMISSION
GEAR SHIFT TYPE: 4FC: ATM, 4-SPEED FLOOR SHIFT
COLOR CODE: 6Q7
TRIM CODE: LD40

oznaczenie skrzyni 4FC ??
LX nie wiesz aby, jak to sie ma do podawanych przez Ciebie oznaczeń?

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

: 03 wrz 2009, 10:48
autor: seburaj
wychodzi na to, ze 4FC to skrzynia A442F

a linke chyba widać tutaj:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199807 ... _3501.html

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

: 03 wrz 2009, 21:13
autor: seburaj
Panowie

spędziłem popołudnie pod i w aucie, i mam niedobre wiadomości - dla własciecieli/użytkowników J100 jak i dla kolegi LX450 :mrgreen:

mianowicie - skrzynia w HDJ (nie wiem, jak w UZJ) nie jest wspomagana/sterowana linkami :(
żadnych kick-down cable, żadnych throotle cable, nic z tych rzeczy... Ihmudy sie mylą - moze dlatego, ze nie maja dizli

jest tak - do skrzyni wchodzą dwie wiązki kabli złączkami - jedna gruba wiązka wchodzi to takiego urządzonka zamocowanego na dwóch śrubkach (zrobię zdjęcia to wkleję) które w sposób elektryczny czyni to, co w zwykłej skrzyni linkami (taki trójkątny moduł z ośka wchodzącą do skrzyni)... co ciekawe - moduł en jest zamontowany z możliwościa regulacji położenia, tj. w obudowie są otwory "łezkowe", umozliwiające jego przeuwanie po poluzowaniu śrub

w moim przypdaku regulacja nic nie poprawiła - skrajne polozenia nie wyeliminowały nieprawidłowości :(

w drugiej kolejności wziąłem się za cały zespół pedała (geja) gazu - wymontowawszy po prostu ten zespoł (trzy śruby i rozpiecie dwóch złączy, dostęp mało wygodny)

zdjecia powiesze jak zrzuce z komórki

co ciekawe, całe sterowanie: pedał gazu-pompa wtryskowa - skrzynia biegów w J100 to (niestety) "fly by wire" :evil: jak nie przymeirzając w SU-27 (ups, to moze nienajlepszy przyklad)

to jest zla wiadomosc...

czyli nawet ten fragment klasycznej linki w pancerzu, który widać przy pedale gazu (tak, jest cos takiego) to tylko 15 cm zapętlony fragment prowadzący do jednej ze spręzynek odbijajacych pedał

ruch pedała przekłada sie na potencjometr (pozycjometr) który sie suwa za pomoca tulejki po przedłużeniu tegoz pedała... do tego potencjometru zapięta jest wiązka która GDZIEŚ prowadzi (zapewne do pompy wtryskowej i skrzyni, w alternatywie tzw. kick-down cable)

co ciekawe - jest tam jeszcze jeden czujnik, bardzo podobny do tego, który na pedale hamulca włącza światła stopu - rowniez podłączony do wiązki... w mojej opinii to jest ten element, o którym pisał autor tego wątku (że mu niby garażowy elektryk usunał awarie wymieniajac przekaznik przy pedale gazu)... czujnik ten niewątpliwie ma za zadanie przesyłac sybnał, ze "noga jest z gazu" calkowicie - byc może własnie do skrzyni :?

tyle rewelacji, zdjęcia powklejam aby była korzyść z mojego śledztwa

czuwaj

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

: 03 wrz 2009, 21:21
autor: konus
Nie widziałeś mojego posta?
Przecie napisałem że elektryką jest w dieslu sterowane i to z czujnika z pompy wtryskowej.

Dobra wieść jest taka że skrzynia taka jak w 80.
Dorwij kogoś z automatem i zmień pozycjoner, jak będzie uszkodzony to wiesz co kupić jak będzie dobry to kabelki.

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

: 03 wrz 2009, 21:25
autor: seburaj
widziałem Twojego posta
ale nadziei narobil mi LX450...
skrzynia chyba nie jest taka jak w serii 80, a przynajmniej nie jest tak sterowana

co konkretnie rozumiesz przez "pozycjoner" ?????

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

: 03 wrz 2009, 21:41
autor: konus
Takie elektroniczne pudełko przykręcone do skrzyni, zarządzające i uruchamiające ją.

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

: 03 wrz 2009, 21:53
autor: seburaj
pytanie - czy to własnie to urządzenie, które opisałem w pierwszej kolejności ?? jako to z "łezkami" do regulacji, przykręcone z boku skrzyni po stronie kierowcy (w LHD) ???

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

: 03 wrz 2009, 21:57
autor: konus
Bardzo możliwe, nie masz manuala do swojej toyoty?

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

: 03 wrz 2009, 22:01
autor: seburaj
jeżeli prze "manual" rozumiemy podręcznik dla uzytkowników, to mam :mrgreen:
nie mam serwisowego manuala do setki, wspomagam sie toyo Do It Yourself. com :mrgreen:

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

: 03 wrz 2009, 22:03
autor: konus
Zerknij http://www.lcool.org/technical/ popatrz też w razie co na 80.
Ja niestety mam manual w aucie więc nie pomogę.

Ale generalnie jest to "chyba" jedyne metalowe pudełko przyczepione do skrzyni.

Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM

: 03 wrz 2009, 22:24
autor: seburaj
konus pisze:Zerknij http://www.lcool.org/technical/ .
eeee, nic tam nie ma z zagadnienia... to takie raczej FAQ uzytkowe, i to jeszcze w amerykańskim stylu :wink:

jednakowoż dziekuję oczywiście