Sprężyny King Springs KTPR-70

Moderator: luk4s7

Radzi0
Posty: 23
Rejestracja: 07 paź 2020, 12:45

Sprężyny King Springs KTPR-70

Post autor: Radzi0 »

Witam serdecznie,

Czy ktoś z szanownych kolegów montował może sprężyny King Spring w miejsce oryginalnych tylnych sprężyn pod AHC i może się podzielić doświadczeniami.

Link przykładowy do wersji wzmocnionej: https://www.onlineautoparts.com.au/prod ... /ZPN-23234

Był kiedyś temat o AHC w wyprawówce ale linki już dawno wygasły. Wiele jest natomiast postów na zagranicznych forach (w szczególności USA) w temacie tych sprężyn + AHC. Zastanawiam się nad takją konfiguracją + wzmocnione drążki i chętnie poznam doświadczenia z rodzimego środowiska.

Może macie również jakąś alternatywę i pozytywne doświadczenia z zamiennikami oryginalnych sprężynach + AHC tak, żeby ciśnienie nie leciało w kosmos przy stalowym zderzaku i gratach wyprawowych?

Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Radzi0

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Sprężyny King Springs KTPR-70

Post autor: Zibi »

Ja miałem założone orginalne z 80-tki. Było ok a w razie awarii tył nie opadał do samej ziemi.

Mardu
Posty: 7
Rejestracja: 30 lis 2021, 14:06
Auto: HDJ100 4.2TD 2004r
Kontakt:

Re: Sprężyny King Springs KTPR-70

Post autor: Mardu »

Właśnie jestem też na tym samym etapie - sprężyny wzmacniane do AHC. Istnieje również opcja zrobienia sprężyn pod konkretne obciążenie - próbuję ustalić konkrety z jednym użytkownikiem J10 który śmiga na nich już jakiś czas . Zrobiłem już wywiad w firmie produkującej która to robiła dokładnie ten temat do J10 - ok 1,5 tygodnia oczekiwania, ceny też przystępne.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Sprężyny King Springs KTPR-70

Post autor: Zibi »

Tylko po co. Obiektywnie. Robota dla roboty. Albo sprawne ahc i sprezyny z 80-tki jako awaryjne wyjscie np. urwania tylnego czujnika ( co mi sie przydarzyło) Albo zmiana ahc na normalny zestaw ( ja to wykonałem p0 10 latach jazdy w terenie z uwagi na uszkodzenie amortyzatora). Reszta to wg mnie szukanie zajęcia na siłę.

Radzi0
Posty: 23
Rejestracja: 07 paź 2020, 12:45

Re: Sprężyny King Springs KTPR-70

Post autor: Radzi0 »

Zibi pisze:
28 kwie 2022, 13:49
Tylko po co.
Zasadniczo w celu obniżenia ciśnienia układu z tyłu, z uwagi na dołożony stalowy zderzak i zabudowę, a w przyszłości mocowanie koła zapasowego i drugi zbiornik - przedłużenie żywotności AHC. Z przodu podkęcenia/zmiana drążków pomaga. Fajnie się jeździ na AHC, ale jego naprawa to straszne koszty. Wiem, że najłatiwej wymienić, ale chciałbym cieszyć się tym układem możliwie jak najdłużej, stąd pytam czy ktoś już to przerabiał czy wszyscy od razu wyrzucają AHC.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Sprężyny King Springs KTPR-70

Post autor: Zibi »

To po co kombinowac skoro spręzyna z hdj 80 jest dokładnie wymiaru jaki potrzeba. W dobrym stanie używke kupisz za 150 zł. Spojrzyjj jak wygląda orgunał z setki i porównaj z 80-tką. Ta spręzyna spełnia wszystkie twoje wymagania.

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: Sprężyny King Springs KTPR-70

Post autor: rembacz »

Testowałem z hdj 80 ale za twarde. Ja zwymiarowałem kingsprings i dałem dorobić w Polsce. Jest gdzieś mój wątek z wymiarami. Temat działa do dziś a mam uzj100 z dwiema butlami lpg zabudowa i stalowy tył.

Radzi0
Posty: 23
Rejestracja: 07 paź 2020, 12:45

Re: Sprężyny King Springs KTPR-70

Post autor: Radzi0 »

rembacz pisze:
01 maja 2022, 10:26
Testowałem z hdj 80 ale za twarde. Ja zwymiarowałem kingsprings i dałem dorobić w Polsce. Jest gdzieś mój wątek z wymiarami. Temat działa do dziś a mam uzj100 z dwiema butlami lpg zabudowa i stalowy tył.
Który model wymiarowales?

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: Sprężyny King Springs KTPR-70

Post autor: rembacz »

Temat opisany AHC w wyprawówce.

michalrad
Posty: 34
Rejestracja: 21 lis 2014, 19:11

Re: Sprężyny King Springs KTPR-70

Post autor: michalrad »

Nie wiem czy pomogę ale: moja HDJ100 zapakowana wyprawowo po sufit opadała i nie wstawała :-), po zmianie na sprężyny Kayaba do Fiata Multipla (lub Doblo) temat zakończony i oryginalne zawieszenie pozostaje ze wszystkimi swoimi funkcjami.

Awatar użytkownika
swist007
Posty: 61
Rejestracja: 17 sty 2019, 23:11

Re: Sprężyny King Springs KTPR-70

Post autor: swist007 »

odnośnie tych sprężyn z fiata, czy wymiar pasował w miejsce oryginalnej? a jak AHC zachowuje się na pusto?

Awatar użytkownika
Arkham
Posty: 18
Rejestracja: 31 maja 2021, 06:38
Auto: UZJ 100
Kontakt:

Re: Sprężyny King Springs KTPR-70

Post autor: Arkham »

Odgrzewam kotleta.

Sprężyny KTPR-70 nie są chyba dedykowane pod AHC? Mają przecież lift +50 mm.

Jak już to raczej KTRS-79 według katalogu ale...
Sprężyny OE do AHC mają przecież po 500 i 485 mm a KTRS-79 ma 430 mm :?
To jak to ma tam pasować :?:

ODPOWIEDZ