LC 100 4.2 pytania

Moderator: luk4s7

Gniew
Posty: 58
Rejestracja: 28 lut 2017, 19:00
Auto: LC120 D4D

LC 100 4.2 pytania

Post autor: Gniew »

Panowie i panie, szybkie pytanie.
W tym tygodniu jade ogladac 2 setki 4.2. To moj pierwszy kontakt z Toyotami. Wczesniej mialem 2 Jeepy i dlatego pytam:
jak wyglada procedura zalaczenia reduktora? Trzeba sie zatrzymac? Pytam, bo w 1 Jeepie mialem tak, ze musialem sie zatrzymac, zeby wrzucic reduktor, a w 2 musialem sie toczyc 5-8 km/h.

Druga sprawa to, na co zwrocic uwage, oprocz rdzy oczywiscie?

Trzecie pytanie, to co potrzeba i ile kosztuje wywalenie AHC i wstawienie normalnego zawiasu?

Znalazlem jedna setke z tylnymi drzwiami dzielonymi (otweranie na prawo i lewo). Nie jest tak, ze to tylko LC 105 tak miala?

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 615
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: LC 100 4.2 pytania

Post autor: Zibi »

jeśli automat - to zatrzymujesz się, wrzucasz luz i przełączasz reduktor.

rdza to podstawa.

drzwi dzielone były w 105 i raczej nie wystepowały w 100.

Gniew
Posty: 58
Rejestracja: 28 lut 2017, 19:00
Auto: LC120 D4D

Re: LC 100 4.2 pytania

Post autor: Gniew »

Tak, automat. Zapomniałem dodać.
Dzięki. 👍
Wiesz może, jak wygląda wyrzucenie AHC? Jakie koszty?

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 615
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: LC 100 4.2 pytania

Post autor: Zibi »

AHC? U mnie komplet zawieszenia od 3350 zł w górę.

Gniew
Posty: 58
Rejestracja: 28 lut 2017, 19:00
Auto: LC120 D4D

Re: LC 100 4.2 pytania

Post autor: Gniew »

Dzięki Zibi

Radzi0
Posty: 18
Rejestracja: 07 paź 2020, 12:45

Re: LC 100 4.2 pytania

Post autor: Radzi0 »

W stanach były 100 z dzielonymi drzwiami jak w 105. Reduktor wrzucasz jak w jeepie przy skrzyni na luzie - żadnych różnić. Możesz się zatrzymać albo możesz się lekko toczyć. Oprócz reduktora sprawdź blokadę (załączony reduktor nie zapali kontrolki na desce ale po jeździe odczujesz czy się zapiął). Sprawdź jeszcze blokadę centralną i tylnego mostu jak jest w tym egzemplarzu.

Zweryfikuj przede wszystkim stan ramy, progów i wewnętrznej części nadkoli. Zobacz jakie masz sprężanie w silniku i temperatury. Jak duży jest luz wagonowy (jest na 100% :)) Jak chcesz od razu AHC wyrzucać to nie ma sensu pisać o sposobach jego weryfikacji. Koszt wyrzucenia AHC to na przykładzie np zestawu Pedders to ok 5500 - 6000 zł + robocizna. Co do wyrzucania AHC to najpierw pojeździj trochę a potem zdecyduj (mam też jeepa i wiem co mówię :))

Zobacz poniższy filmik - nie jest głupi https://www.youtube.com/watch?v=xtWYX_sZmHk&t=26s

Sugeruję też jednak podjechanie przed zakupem do któregoś z warsztatów specjalizujących się w TLC - to zupełnie inne auto niż jeep. Auta zasadniczo są mniej lub bardziej znane w lokalnym środowisku - nie wpadniesz na minę np z krzywą ramą i dziwną historią.

Udanych zakupów!

Gniew
Posty: 58
Rejestracja: 28 lut 2017, 19:00
Auto: LC120 D4D

Re: LC 100 4.2 pytania

Post autor: Gniew »

RadziO dzięki bardzo za wyczerpującą odpowiedź 👍

can
Posty: 48
Rejestracja: 15 wrz 2015, 20:58
Auto: HZJ105
Kontakt:

Re: LC 100 4.2 pytania

Post autor: can »

Radzi0 pisze:
26 kwie 2022, 16:25
W stanach były 100 z dzielonymi drzwiami jak w 105.
Podrzuc jakis link, mz byly 105 z trzema rodzajami tylnych drzwi ale 100 nie miala nigdy barn doors (chyba ze te afrykanskie jednoczesciowe skrzydlo z zapasem).
Obstawialbym raczej swap budy od 105 do bebechow z setki albo jakis inny ulep.
Koniec koncow VIN prawde nam powie :)
Pozdr

ODPOWIEDZ