macie ręczny w setkach ? ;)

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: macie ręczny w setkach ? ;)

Post autor: seburaj »

Kaziu pisze: Z prawej strony siedzenia kierowcy na wysokości chu....., prostaty mam czarą wajchę która robi ...trrrrrrr... i to cała jej rola . Działań ubocznych , czyli jakieś tam blokowanie , wstrzymywanie albo inny opór toczenia nie stwierdzono
jak skonczy sie potop i wyjdzie slonce a noe zaparkuje już swoją arkę
wtedy weź pół litra (albo lepiej zerosiedem) i przyjedz do mnie a pod garazem zrobimy ręczny na cacy
jak bankowiec z jubilerem, na pohybel mechanikom :mrgreen:

drako
Posty: 664
Rejestracja: 07 kwie 2008, 20:32
Auto: hdj80,wili,Lapl
Kontakt:

Re: macie ręczny w setkach ? ;)

Post autor: drako »

Warto byloby ten event zobaczyc.

:mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: macie ręczny w setkach ? ;)

Post autor: seburaj »

ale wtedy już zerosiedem nie wystarczy :wink:

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: macie ręczny w setkach ? ;)

Post autor: lucjan »

Dziś nowe szczęki setka dostała i ręczny mocny, a jak nisko już bierze :mrgreen:

daRon
Posty: 49
Rejestracja: 20 lis 2008, 01:23
Auto: LJ70, HDJ100
Kontakt:

Re: macie ręczny w setkach ? ;)

Post autor: daRon »

Podłączę się do wątku o hamulcach. Mam taką zagwozdkę, jako, że tył w mojej setce bierze ciut za słabo, postanowiłem się temu dokładniej przyjrzeć. Sprawdziłem klocki, zaciski, cylinderki, tarcze - wszystko OK, ale gdzie jest korektor siły hamowania tylnej osi :shock: ? Nie ma tam gdzie zawsze, czy dopadła mnie pomroczność jasna? HDJ100 z 2002 r., manualna skrzynia biegów, bez hydraulicznego zawieszenia.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: macie ręczny w setkach ? ;)

Post autor: seburaj »

a za korektor nie robi sterownik ABS ? 8)
taka już nowoczesna motoryzacja, Panie...

daRon
Posty: 49
Rejestracja: 20 lis 2008, 01:23
Auto: LJ70, HDJ100
Kontakt:

Re: macie ręczny w setkach ? ;)

Post autor: daRon »

Dzięki za odpowiedź, ale wydaje mi się, że za rozkład siły hamowania przód-tył w zależności od obciążenia mimo ABS-u odpowiada jednak korektor. Mogę być w błędzie, chociaż inne auta mające ABS ( audi quattro, patrol) ten nieszczęsny korektor posiadają. Jeżeli jednak tą funkcję przejął sterownik ABS-u, to w jaki sposób Pan Sterownik wie, że na pace mamy np 500 kg wysokoenergetycznych zupek chińskich i trzeba bardziej "dohamować" tył? Przy korektorze wiadomo, jest dźwigienka połączona najczęściej sprężyną z mostem lub wahaczem, a przy sterowniku...

daRon
Posty: 49
Rejestracja: 20 lis 2008, 01:23
Auto: LJ70, HDJ100
Kontakt:

Re: macie ręczny w setkach ? ;)

Post autor: daRon »

OK! Już sobie wygooglałem nowoczesną motoryzację, faktycznie może go tam nie być, no i nie ma - czyli okulista może poczekać. A wracając do słabości tylnych hamulców, to pomijając wymianę klocków i odpowietrzenie (cylinderki niezapieczone) można na coś jeszcze zwrócić uwagę?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8467
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: macie ręczny w setkach ? ;)

Post autor: Rokfor32 »

Na jakość klocków.

Może też być, że słabość hamulców powodowana jest uszkodzeniem pompy hamulcowej (wewnętrzny przeciek), i sekcja tylna nie trzyma poprawnie ciśnienia.

daRon
Posty: 49
Rejestracja: 20 lis 2008, 01:23
Auto: LJ70, HDJ100
Kontakt:

Re: macie ręczny w setkach ? ;)

Post autor: daRon »

Dziękuję za odpowiedzi. Tył do ponownego przeglądu, nie ma tragedii, ale na przeglądzie wynik nieznacznie poniżej normy, po tarczach też widać, że bierze słabiej - a 100-ka to kawał żelaza jest. Na początek klocki, ale pewnie jak rzecze Rokfor skończy się na pompie (reperaturki - o ile są dostępne i gładź w pompie OK, albo nowa sztuka). Jeszcze jedno pytanie: czy w przypadku spadku ciśnienia na tylnej sekcji, ABS nie powinien się rozłączyć oznajmiając to kontrolką? - miałem tak po awarii akumulatora ciśnienia w aucie innej marki. Pozdrawiam wszystkich.

ODPOWIEDZ