Opony do J9
Moderator: luk4s7
Re: Opony do J9
chyba wlasnie tak, jest ze BFG sa bardziej terenowe.
sporo aut Dakarowych jezdzi miedzy innymi na na BFG.
na snieg to sa zimowki, na lod kolce.. taka prawda.
sporo aut Dakarowych jezdzi miedzy innymi na na BFG.
na snieg to sa zimowki, na lod kolce.. taka prawda.
Re: Opony do J9
Ja mam takie 2 lata i jestem zadowolony (wiasna-zima). Mając świadomość, że to jest At nie MTluk4s7 pisze: Ostatnio jednak zauważyłem bardzo ciekawą choć niezbyt chyba popularną w Polsce oponę Cooper Discoverer AT3 - tutaj porównanie BFG AT KO i wspomnianego Cooper'a w teście amerykańskiego Expedition Portal'u http://expeditionportal.com/where-the-r ... -the-road/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ciakawe czy ktoś ma te opony i jak się sprawują.
Re: Opony do J9
Czyli jeździsz na nich cały rok, tak jak ja na Geolandarach. Jak się sprawują zimą w śniegu i na mokrym? Ciche na asfalcie? Bardziej mnie takie użytkowanie interesuje niż błoto czy skały.zombi pisze: Ja mam takie 2 lata i jestem zadowolony (wiasna-zima). Mając świadomość, że to jest At nie MT
Takie sobie zrobiłem porównanie więc z Wami się podzielę. Wiem że to nie jest ostateczna wykładnia prawdy, ale daje pewien obraz. Rozmiar 265/70 R16 (seria w J9 z poszerzeniami). Tylko w przypadku BFG KO2 wziąłem 265/75 R16 bo tych z mniejszym profilem nie ma póki co nigdzie.
(Źródło: http://www.sklepopon.com/" onclick="window.open(this.href);return false;)
YokohamaGeolandar AT-S 265-70-16
Cooper Discoverer AT3 265-70-16
BF Goodrich AT KO2 265-75-16
BF Goodrich AT KO 265-70-16
Wnioski:
- Cooper jest najcichszy i zapewnia najmniejsze zużycie paliwa
- Yokohama była najlepsza na mokrym do chwili kiedy nie pojawił się nowy BFG AT KO2
- Stary BFG jest najgłośniejszy
- BFG (stary i nowy) oraz Yokohama zapewniają to samo zużycie paliwa
Re: Opony do J9
Na pewno są ciche, W trasie opony nie są głównym źródłem hałasu i raczej nie zwracam na nie uwagi.luk4s7 pisze: Jak się sprawują zimą w śniegu i na mokrym? Ciche na asfalcie?
Co do zachowania na mokrym i śniegu. Trudno jest porównywać, bo i nie widzę jakoś punktu odniesienia, ale...
zeszłej zimy na świeżym opadzie pojeździłem najpierw avensis na zimówkach + elektronika i potem klocem LC. Hamowanie od 100 do 0 wypada gorzej, ale akceptowalnie (nie czułem serca w gardle) i miejsce zatrzymania jest w pełni przewidywalne. Dodawanie gazu na zakręcie (nie za ostro) tez nie powodowało uślizgów i jazdy bokiem. Na mokrym podobne odczucia, wystarczy zachować rozsądek.
W marzec/kwietniu byłem takim zestawem w Austrii, drogi mokre i czarne, trochę śniegu na drogach w wyższych partiach i OK.
Testowałem je również w świeżym śniegu 30 cm - szedł ja burza i bączki kręcił ku radości właściciela.
Na moje potrzeby robi w błocie wystarczająco. Ale wyciągarkę trzeba dokupić i raz brakowało mi wypustek na brzegach opony i podczas deszczu pod górę (stromo i błocko) nie mogłem złapać przyczepności w koleinie.
Przez dwa lata tylko dwa razy mi serce podskoczyło podczas hamowania, ale to chyba bardziej wina zawieszenia. Bo sytuacje były związane na pofalowanym asfalcie.
PS. tylko jedna uwaga ja mam nietypowy rozmiar 235/85/16 czyli wąsko i wysoko. A to wpływa na gorsze hamowanie i pewnie lepsze wgryzanie się w śnieg, odprowadzanie wody itp.
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: Opony do J9
a jak ktoś pyta o zdjęcia na tych oponach (235/85/16) to cisza
Re: Opony do J9
Ja znalazłem takie porównanie opon:
http://www.tirerack.com/tires/surveyres ... iameter=17" onclick="window.open(this.href);return false;
i takie:
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre-Type/ ... oad-Tyres/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tirerack.com/tires/surveyres ... iameter=17" onclick="window.open(this.href);return false;
i takie:
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre-Type/ ... oad-Tyres/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Opony do J9
Teraz tak patrzę to wychodzi że BFG KO2 jest jakieś 700zł droższe (na 4 szt.) od Yokohama Goelandar AT/S (265/70 R17). Warto dokładać?
Re: Opony do J9
Ja bym dołożył. KO2 ma świetne opinie. Chętnie przekonałyby się o tym sam.
Re: Opony do J9
A moim zdaniem nie warto. I tak trzeba mieć 5 identycznych opon, więc w cenie 4 BFG masz 5 Yoko. Chyba że ci kasa nie robi
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Opony do J9
265/75 R16 BFG AT nigdzie nie obcierają nawet przy zwiasie klapnietym bardziej niż ustawa przewiduje. 265/70 R16 to seryjny rozmiar w J9, nie brałbym opon w teren mniejszych niż seryjne (nawet jeśli teren light a opony AT). Ale spalanie skacze, mi na zimówkach 265/70R16 wynosi teraz jakies 10,5, na ATekach dwa litry wiecej...
Ostatecznie jak ma być wąsko to 255/85R16 albo 235/85R16
Ostatecznie jak ma być wąsko to 255/85R16 albo 235/85R16
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: Opony do J9
Sebastianie - 255/85/16 chyba nie wchodzi - ten 235/85/16 jak najbardziej chodź wygląda - "ekonomicznie"
Re: Opony do J9
Czy ja wiem... Zgodzę się że najlepiej mieć 5 identycznych "chyba że ci kasa nie robi"realBiker pisze:I tak trzeba mieć 5 identycznych opon
Trzeba mieć cztery sztuki na pewno i chyba co do tego nie ma wątpliwości
Uzasadnienie: mając 5 sztuk trzeba im zapewnić prawidłową rotację na samochodzie zgodnie z instrukcją obsługi (jest opisane jak to robić co 5000km). Chyba że właśnie "kasa nie robi" i można jedną oponę totalnie zmarnować (zapas wisi na klapie i się starzeje). Po 5 latach taka opona z racji starzenia się gumy już będzie co najmniej kiepska mimo że bieżnik 100%.
Osobiście na zapasie mam oponę bliską serii i w przyzwoitym stanie. Kontroluję w niej ciśnienie co jakiś czas żeby w razie draki nie było niespodzianki. Zakładam zapas tylko na dojazd do wulkanizatora. A tych generalnie nie brakuje nawet w Bieszczadach (o czym przekonałem się na własnej skórze). Oczywiście jak jedziemy na koniec świata, to to założenie się już nie ma tak pięknie
P.S. Auta ze stałym 4x4 muszą mieć 4 identyczne opony o takim samym ciśnieniu inaczej źle wpływa to na mechanizmy różnicowe. Nic się jednak im nie stanie jak raz na parę lat przejadą parę km ku wulkanizatorowi.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Opony do J9
255/85r16 to jakies 33", do tego trzeba już lift 2" i wszystko śmiga
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: Opony do J9
Sebastianie - prawda to? bo nie spotkałem żadnej j9 na takim kapciu, jeden z forumowiczów wepchnął 285/75/16 i ponoć jeździ, większość liftowanych j9 i tak zakłada jednak to 265/75/16 - 31,5cala przy serii 30,5 cala
Łukaszu - co do zapasu zgodnego z resztą kółek to ma znaczenie w terenie bo trakcję masz jak wcześniej, jak założysz letniego kapcia do 3 at to będzie uślizg na tym jednym,
na asfalcie to niema znaczenia w sumie - należy traktować takie koło jak dojazdówkę
ps. chociaż to może psycha podpowiada bardziej niż realia
Łukaszu - co do zapasu zgodnego z resztą kółek to ma znaczenie w terenie bo trakcję masz jak wcześniej, jak założysz letniego kapcia do 3 at to będzie uślizg na tym jednym,
na asfalcie to niema znaczenia w sumie - należy traktować takie koło jak dojazdówkę
ps. chociaż to może psycha podpowiada bardziej niż realia
Re: Opony do J9
Oczywiście w terenie i/lub na wyprawie gdzie opona zaczyna być krytycznym elementem, ma to znaczenie. DLa większości użytkowników J9 "moje" podejście myślę że jest zupełnie akceptowalne.