Opony do J9

Moderator: luk4s7

Remiołek
Posty: 2200
Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
Kontakt:

Re: Opony do J9

Post autor: Remiołek »

chokai pisze: to co przeciwko MT-kom ? (nadal z założeniem że ma być niebagiennie).
Na przykład hałas. MT jest głośne i na większych dystansach może to męczyć. I spalanie też nie jest bez znaczenia jak chcesz jechać do Gruzji. Większe opory to większe spalanie.

Dobrym kompromisem wydaje się być Cooper S/T:

Obrazek

AT z aspiracją bycia oponą oferującą więcej trakcji obok bagna niż inne ateki. I wygląd ma też bardziej męski :wink: .

Właśnie pojawił się nowy model S/T Maxx:

Obrazek

Awatar użytkownika
oskar
Posty: 437
Rejestracja: 06 lut 2010, 16:33
Auto: KDJ95'02
Kontakt:

Re: Opony do J9

Post autor: oskar »

U mnie 265/75r16 Yokohama AT/S mieści się bez liftu, przyciera czasem jak na pełnym skręcie wjeżdżam np. na chodnik czy bardziej łofrołodowo na muldę :)
Pozostałbym przy 265, nie wiem czy koszt paliwa (przy AT) będzie znacząco większy, a wizualnie przy poszerzeniach na pewno będzie lepiej wyglądać.
Gdybym teraz kupował opony brałbym na pewno Goodyear Duratrac, póki co wszyscy chwalą.

Remiołek
Posty: 2200
Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
Kontakt:

Re: Opony do J9

Post autor: Remiołek »

oskar pisze:... nie wiem czy koszt paliwa (przy AT) będzie znacząco większy, a wizualnie przy poszerzeniach na pewno będzie lepiej wyglądać....
Koszt paliwa będzie większy na MT, a na dystansie Polska-Gruzja-Polska oszczędność będzie znaczna, a przynajmniej "widoczna". Wizualnemu samozadowoleniu mogą pomóc felgi z odpowiednim ET.

Awatar użytkownika
Emek
Posty: 472
Rejestracja: 10 paź 2012, 17:59
Auto: HZJ76,Yamaha SR500
Kontakt:

Re: Opony do J9

Post autor: Emek »

chokai pisze:I może tak ogólnie bardziej - które wg Was lepiej nadadzą się na małą wycieczkę do Gruzji , 265/75/16 czy 245/75/16 ? (myślę o AT, bo w żadne błota się nie wybieram, z drugiej strony MT-ki bardziej "wzrokowo" mi leżą, tylko nie wiem czy spalanie mi nie podskoczy za bardzo, bo każdy co innego pisze)
W błoto nie musisz się wybierać jadąc do Gruzji ale błoto może stanąć ci na drodze jadąc tamże więc nie zakładaj że go nie będzie.Mam ten sam dylemat co ty i coraz bardziej skłaniam się do rozwiązania, które wrzucił Remiołek Cooper S/T Maxx - coś pośredniego pomiędzy AT i MT.Droższe od Duratraców ale mają większą nośność więc będą wytrzymalsze, nie wiem tylko czy nie nazbyt ciężkie. Ja biorę pod uwagę wytrzymałość opony na uszkodzenia, bo hałas się zniesie najwyżej radyjko się podkręci :wink: , spalanie na MT - +10% minimum w stosunku do AT (przynajmniej ja tak miałem).

Awatar użytkownika
oskar
Posty: 437
Rejestracja: 06 lut 2010, 16:33
Auto: KDJ95'02
Kontakt:

Re: Opony do J9

Post autor: oskar »

Remiołek pisze:
oskar pisze:... nie wiem czy koszt paliwa (przy AT) będzie znacząco większy, a wizualnie przy poszerzeniach na pewno będzie lepiej wyglądać....
Koszt paliwa będzie większy na MT, a na dystansie Polska-Gruzja-Polska oszczędność będzie znaczna, a przynajmniej "widoczna". Wizualnemu samozadowoleniu mogą pomóc felgi z odpowiednim ET.
Z MT to jasne, mi chodziło mi o 265 vs. 245 :)

Awatar użytkownika
Emek
Posty: 472
Rejestracja: 10 paź 2012, 17:59
Auto: HZJ76,Yamaha SR500
Kontakt:

Re: Opony do J9

Post autor: Emek »

Nie zauważysz różnicy.

Awatar użytkownika
chokai
Posty: 108
Rejestracja: 04 paź 2012, 18:45
Auto: KZJ95 '00 + XL600V '92
Kontakt:

Re: Opony do J9

Post autor: chokai »

Na razie po waszych uwagach wnioski są następujące :

265 AT vs 245 AT :
+ 265 wygląd
+ 265 lepsza na kiepskie drogi
- 265 gorsze prowadzenie
- 265 cena
+- niewielkie różnice w spalaniu (zdania podzielone :), jakby remis

265 AT vs 245 MT :
+ 265 mniejsze spalanie
- 265 gorsza na nieoczekiwane trudności terenowe
- 245 bardziej hałaśliwa (chociaż niewielka to dla mnie wada)
+- wygląd na remis

Zatem wybór pada na
265/75 Duratraki AT
(Cooper fajny i kusi ale duża różnica w cenie)

Dzięki :)

LandIce
Posty: 44
Rejestracja: 09 mar 2011, 20:20
Auto: J95
Kontakt:

Re: Opony do J9

Post autor: LandIce »

LYSY pisze:Witam, mam takie pytanko... może ktoś próbował wsadzić do 90tki opony 285/75/16 na felgach z et-40? Jest to do zrealizowania? chciałbym poszerzyć trochę rozstaw kół. ps. co myślicie o oponkach cooper STT
Witam
wiem że to pytanie nie do końca na temat jaki autor tego wątku założył ale co od siebie napisze :)

Widze na Islandii dużo Land Cruiserów J9 na w/w rozmiarze 285 tylko zauważyłem jeden warunek orginalne alufelgi 5 ramienne Toyoty (seryjnie montowane chyba był tylko jeden typ) nie znam wymiaru ET ale widze ten rozmiar tymi alufelgami i te auta nie są przerobione a mnóstwo ich jeździ... nie wiem czy jak któś sobie takie gumy założy to czy poprawi walory terenowe w porównaniu do np. 265 ale wiem jedno że auto znacznie lepiej wygląda :o i cały układ przeniesienia napędu dostaje "po zaworach" :cry: ... auta nie miały liftu - przynajmniej nie widziałem...

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: Opony do J9

Post autor: Tuco »

A te 285 to jaki profil 60 czy 65?

kisiel
Posty: 64
Rejestracja: 12 wrz 2012, 22:04
Auto: KZJ90
Kontakt:

Re: Opony do J9

Post autor: kisiel »

Z perspektywy czasu AT to porażka , bez znaczenia z szerokość wysokość i inne parametry
Ja przy zakupie kierowałem się ekonomiką zużycia a nie najważniejsza sprawa przyjemnością z jazdy co daje prawdziwa opona terenowa MT albo jakiś cud miód wymysł nadlewka super agresywna , która pozwoli wydostać się z każdej opresji
Przeklinam dzień kiedy serce Polaka powiedziało kup AT pojeździsz kilka lat będzie ok .
Wytrzymałość na czarnym nie ma znaczenia kiedy prawie każdy zjazd do terenu kończy się topieniem i wezwaniem odsieczy
Dziś już wiem super atak na teren po którym się poruszam to jest to. :D
Ekonomika nie daje radości z jazdy . :|

KALI
Posty: 69
Rejestracja: 02 paź 2015, 10:30
Auto: by?a J95 Jagoda, jest J120
Kontakt:

Re: Opony do J9

Post autor: KALI »

Siemanko,
Noszę się z zamiarem zakupu zimówek w rozmiarze 245/75 R16, auto z liftem, używane weekendowo, potrzebuję oponę, która będzie bardzo dobrze zachowywała się na mokrym, śniegu, w tym kopnym śniegu.
W poprzednich Subaru jeździłem na Dunlop SP Winter Sport 3D, potem 4D i byłem mega zadowolony, jednak do LC95, potrzebuję w zdecydowanie większym rozmiarze i wzmacniane. Zastanawiam się pomiędzy:
BFGoodrich Winter Slalom KSI
Nokian Hakkapeliitta LT2
Cooper Discoverer MS

Auto używane do turystyki, więc ważny komfort ale bardziej właściwości jezdne.

Awatar użytkownika
k0d0
Posty: 31
Rejestracja: 22 paź 2015, 20:31
Auto: Rav 4 III Baby cruiser
Kontakt:

Re: Opony do J9

Post autor: k0d0 »

Podepnę się do tematu:
Ma ktoś może porównanie miedzy bfgoodrich all terrain t/a ko a yokohama geolandar a/t-s g012 na J9. Z których był bardziej zadowolony?

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Opony do J9

Post autor: luk4s7 »

A wiesz że pojawił się już model BF Goodrich AT KO2 który jest mocno poprawiony w stosunku do KO i niewiele droższy (albo wręcz w tej samej cenie)? Przede wszystkim ma oznaczenie opony zimowej (góra ze śnieżynką) i jest cichsza od poprzednika. Myślę że mało kto ma już porównanie obu, bo w Polsce nowy model dostępny jest dopiero od wakacji 2015.

Kupując opony do J9 rozważałem BFG AT KO vs. Yoko Geo AT-S. Z zebranych opinii, przeczytanych testów itp. wyszło mi że Yokohama jest bardziej szosowo-szutrowa (cichsza, lepsza na mokrym i śliskim, bardziej miękka, szybciej znika bieżnik), a BFG bardziej szutrowo-terenowy (lepiej radzi sobie w błocie, odporniejsza na uszkodzenia, duży załadunek oraz przebicia, wolniej zużywa się bieżnik, głośniejsza i twardsza).
Bardzo jestem ciekaw jak sprawuje się KO2. Póki co jest na mojej liście jako następna po Geolandarze.

Ostatnio jednak zauważyłem bardzo ciekawą choć niezbyt chyba popularną w Polsce oponę Cooper Discoverer AT3 - tutaj porównanie BFG AT KO i wspomnianego Cooper'a w teście amerykańskiego Expedition Portal'u http://expeditionportal.com/where-the-r ... -the-road/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ciakawe czy ktoś ma te opony i jak się sprawują.

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: Opony do J9

Post autor: czobi »

wlasnie w ten wknd moglem sie przyjrzec nowym BFG AT
bieznik glowny na oko idenctico jak byl, to co sie zmienilo
, i bardzo fajnie, dosyc agresywny bieznik boczny co poskutkuje lepsza
trakcja na pewno i odpornoscia na wysokie krawiznikarstwo polskie
bo od tego starsznei opony dostaja wprdl. Super to madra zmiana!
te konkretne kumpel ma od tygodnia ale przejezdzil 5lat na starym
AT zeznaje ze porownywalne. BFG to dobra opona cena vs jakosc starcza na kilka lat.
o niczym to nei swiadczy, zajezdzam juz 3ci komplet.

Awatar użytkownika
k0d0
Posty: 31
Rejestracja: 22 paź 2015, 20:31
Auto: Rav 4 III Baby cruiser
Kontakt:

Re: Opony do J9

Post autor: k0d0 »

Teraz mam Bfgoodrich. Poprzednio w o wiele mniejszym samochodzie(rav4 I) miałem Yokohamy. Ciężko mi je porównać bo Ravka była lekka i krótka. Yokohamy bardzo słabo krawędziowały. Praktycznie krawędź nie pracowała. Za to mam wrażenie ze lepiej czyszczą się w błocie. Yokohama fajnie radziła sobie w zimie. Co do Bfgoodrich'y nie mam jeszcze porównania z zimą. Całkiem nieźle radzą sobie w piachu ale jest to też duża zaleta reduktora. Co do hałasu to obie maja indeks 74 dB( yokohama i K/O 2) więc nir ma to wpływu na wybór.

ODPOWIEDZ