Blokada tylnego dyfra

Moderator: luk4s7

majewa
Posty: 66
Rejestracja: 03 wrz 2014, 15:02
Auto: J95 1KZ-TE 3,0 TD 1999r
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: majewa »

no działanie tej sprężyny jest też dla mnie zagadką. Jest tak mocna że jedynie przy pomocy śrubokręta moge odrobinę ją naciągnać a to też nie w tym miejscu gdzie mogła by się zapierać o ogranicznik

Awatar użytkownika
piter69A
Posty: 611
Rejestracja: 30 sty 2009, 14:48
Auto: HZJ-73, HDJ-100, 2xGAZ69
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: piter69A »

Ta sprężyna musi być wstępnie napięta i tą operację przy montażu właśnie wykonałem za pomocą samej pokrywki. Przyjrzyj się płytce stykowej i dojdziesz do odpowiedniego ustawienia docelowego. Częściowo wysuń mechanizm, obróć z pozycji zerowej tak aby obracając do niej z powrotem napiąć jednocześnie sprężynę i wszystko wskoczy w odpowiednie miejsce i będzie działać.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 1930
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: rolkos »

Nie musi być wstępnie napięta, składałem to kilka razy i nigdy nie napinałem, blokady działają bez zarzutu.

Awatar użytkownika
piter69A
Posty: 611
Rejestracja: 30 sty 2009, 14:48
Auto: HZJ-73, HDJ-100, 2xGAZ69
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: piter69A »

Rozbierając zauważyłem, że właśnie delikatnie sprężyna napięta była i tak też składałem. Bez tego nie działała dobrze.

majewa
Posty: 66
Rejestracja: 03 wrz 2014, 15:02
Auto: J95 1KZ-TE 3,0 TD 1999r
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: majewa »

No to się wyjaśniło . Osioł ze mnie ! Myślałem że skoro nie rozlutowywałem kabelków od szczotek to nic innego w sikniczku nie można spartolić ... a jednak można . ... pokrywka silniczka ma mini pozycjonery - wypustki i otworki . U mnie ich praktycznie nie ma więc nie zwróciłem na to uwagi że sa jakieś dziurki - błąd ! Ustawienie kopułki jest bardzo ważne bo mimo że magnesy wygladają tak samo to jednak jedne sa podobno przyciągające a drugie odpychające . Błędne przykręcenie spowodowało że silniczek obracał się w odwrotną stronę. Wystarczyło obrócić kopułę o 1 otwór i już wszystko zaczęło grać i buczeć.
Oczywiście nie wpadłem na to sam . Znajomy mechanik który od lat zajmuje się praktycznie tylko tojkami i takich blokad ma poskładanych setki po minucie rozmowy wskazał mi ten błąd,
Przy okazji zwrócił uwagę na luz poosiowy rotora silniczka ze ślimakiem - wystarczyło podłożyć podkładkę pod oryginalną w kopułce i luz skasowany.
Pokazał mi też że po podłączeniu napięcia pod silniczek w obie strony musi się kręcić z tą samą prędkością ( u mnie tak nie było) i wydawać taki sam dźwięk. Jeśli jest inaczej to trzeba poprawić ułożenie kopułki bo ta śrubkach też jest luz a ustawienie jest bardzo istotne.
Piszę o tym wszystkim bo może się komuś jeszcze przydadzą te informacje.
Załączam też instrukcję prawidłowego montażu .
Załączniki
instrukcja montażu 2.jpg
instrukcja montażu 2.jpg (75.28 KiB) Przejrzano 2893 razy
instrukcja montażu 1.jpg
instrukcja montażu 1.jpg (96.02 KiB) Przejrzano 2893 razy

majewa
Posty: 66
Rejestracja: 03 wrz 2014, 15:02
Auto: J95 1KZ-TE 3,0 TD 1999r
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: majewa »

Co nie znaczy że jest pełen sukces :) Nadal nie zapala mi się kontrolka . Wypiąłem kostkę z czujnika i wstawiłem zworkę - nadal nic. Wynika z tego że kabelki gdzieś przerwane. Rozpiąłem wyżej i zabieram się za badanie tego odcinka.
Przy okazji dmuchnąłem w wężyk odpowietrzający i ... brak przelotu ... ehhhh.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 634
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: zombi »

W temacie zabezpieczenia nowego silniczka blokady, malujecie z zewnątrz czy rozkręcacie i malujecie też od środka obudowę silniczka?

carinus
Posty: 135
Rejestracja: 26 paź 2012, 20:48
Auto: LJ70,KZJ90
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: carinus »

Z całego mechanizmu blokady została mi tylko ośka z zębatką napędu przesuwki.Zrobiłem nowe prowadzenie i mocowanie samej ośki,żeby można było blokować samoczynne załączenie blokady.Teraz mam pytanie czy ktoś próbował zrobić napęd blokady za pomocą linki w pancerzu i cięgna w kabinie.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 634
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: zombi »

@carinus, nie próbowałem, ale myślałem. I podobnie jak ty mam zapodany takie kółko z ori ośką. Obrócenie tego kółka przy pomocy linki nie stanowi większego problemu, ale dobranie odpowiedniej dźwigni, do tego najlepiej z systemem dwóch sprężyn przenoszących siłę zapięcia/odpięcia, wymagać będzie trochę rzeźbienia.
A z moich doświadczeń "rzeźbiarskich" wynika, że czas i koszty na prototypy też kosztują. Dlatego wybór padł na ori blokadę, jeszcze się waham na tym cudem pneumatycznym dostępnym na naszym rynku - ale mam mieszane uczucia.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 1930
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: rolkos »

Pneumatyczna wersja od ORE nie minie się ze stabilizatorem w j9.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 634
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: zombi »

@Rolkos, Chyba Ty malowałeś/zabezpieczałeś blokadę i potem po kilku latach ja rozkręcałeś. Malowałeś z zewnątrz czy od środka też?

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 1930
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: rolkos »

W środku nie ma potrzeby jeśli wszystko jest szczelne nic nie powinno tam się dziać. Jest przecież tam też smar co zapobiega korozji. A jak nie jest szczelne i masz tam wodę to malowanie i tak nic nie da. Pomaluj całość po złożeniu, farba zaleje połączenia i też uszczelni trochę. Sam dekielek dawałem na silikon motoryzacyjny.

carinus
Posty: 135
Rejestracja: 26 paź 2012, 20:48
Auto: LJ70,KZJ90
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: carinus »

Samochód niebawem pójdzie na sprzedaż,chciałbym w miarę prostym sposobem uruchamiać jednak blokadę,żeby była ona dostępna.Czasu mam sporo.Szukam tylko prostego cięgna z blokadą położenia lub manetki do poruszania linki.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 634
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: zombi »

@Rolkos - thx,
@Carinus - Linkę spokojnie może dorobić jaką sobie wymyślisz. Powinna być sztywna, taka co ciągnie i pcha. Wprawdzie ja założyłem przy ośce sprężynę odciągającą i teoretycznie wystarczy tylko ciągniecie (czyli np. system taki jak linka do ssania+ jakiś zaczep blokujący lub manetka gazu z blokadą), ale sprężyna jest na wierzchu i ewentualne uszkodzenie/zerwanie sprężyny powoduje kłopoty.

Co do cięgna/manetki to już robi się problem, gdyż skok na na takiej manetce musisz dobrać do długości ramienia jaki będzie przy ośce. W efekcie końcowym musisz uzyskać skok dający obrót o 90*.
jak nie chce ci się szukać to proszę przykładowy link https://www.bipromasz.pl/produkty/manet ... sterujace/

carinus
Posty: 135
Rejestracja: 26 paź 2012, 20:48
Auto: LJ70,KZJ90
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: carinus »

Już wcześniej wypatrzyłem tę manetkę do gazu z tej firmy.Szukam czegoś mniej problemowego w montażu,coś jak kiedyś ręczny gaz w dużych fiatach.Nawet ta manetka nie jest tragiczna,wszystko rozbija sie o zrobienie odpowiedniego przełożenia na ramieniu osi napędu zębatki i półokręgu manetki.Sprężyna będzie identyczna jak stara oryginalna,da się to zamknąć w niewiele odstającej obudowie.Ja naprawdę po pracy mam sporo wolnego czasu,chętnie pobawię sie z takim wyzwaniem.

ODPOWIEDZ