Blokada tylnego dyfra
Moderator: luk4s7
Re: Blokada tylnego dyfra
Dodam że silniczki blokady prawie nie występują w używce. Nowy to koszt około 2800 zł. W twoim przypadku most bez fabrycznego silniczka, więc pewnie taniej by wyszło założenie blokady ARB lub jeśli ma być tanio to jakiś HF.
Re: Blokada tylnego dyfra
Dzięki za szczegółowe wyjaśnienie. Póki co nie jest mi to potrzebne, ale przeglądając forum natrafiłem na ten temat (i przeczytałem i przypomniałem sobie o tej wtyczce którą zauważyłem
Re: Blokada tylnego dyfra
Panowie , mam takie pytanie. Blokada mi się załącza (sprawdziłem) ale kontrolka cały czas miga. odpiąłem wtyczkę od czujnika , wpiąłem zworkę i dalej to samo. Sprawdziłem przejście pomiędzy pinami wtyczki a pinami kostki koło mostu i mam tam przejście także ten krótki odcinek wygląda ok. próbowałem więc sprawdzić przejście dalej do kostek przy ramie. No i tu mam problem. Jeden z pinów wtyczki czujnika ma przejście na 2 z 3 pinów białej kostki zaś drugi ma przejście do jednego z 3 pinów szarej kostki. Czy tak ma być ? Na logikę oba przewody z wtyczki do czujnika blokady powinny iść do jednej z kostek na ramie. Jak zwykle wszystko jest u wujka google ale akurat jak szukam to nie mogę znaleźć. Czy ktoś może dysponuje rozpiską pinów tych 3 kostek przy ramie ? Opis wtyczki do blokady znalazłem a tych kostek nie. Z góry dzięki.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8421
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Blokada tylnego dyfra
Awarii ulega na 99% kabelek pomiędzy silniczkiem a ramą (typowa usterka). Reszta jest zwykle OK. Oczywiście może się coś wydarzyć - ale jeżeli masz nieskorodowane złącza - to szansa na uwalenie złącza statycznego (niepoddanego ruchowi czy wibracjom) jest porównywalna z wygraną w totka
Opcja 2 - jaki zwierz pogryzł kable. Wtedy przerwa może być gdziekolwiek
Opcja 2 - jaki zwierz pogryzł kable. Wtedy przerwa może być gdziekolwiek
Re: Blokada tylnego dyfra
Zgadzam się że to pierwszy podejrzany , ale zasadniczo przeprowadzone przeze mnie testy przy użyciu omomierza dyskwalifikują tą opcję. Mam przejścia pomiędzy pinami wtyczki czujnika a pinami kostek na ramie . Zastanawiający jest tylko fakt że 1 z pinów wtyczki ma kontakt z dwoma pinami jednej z kostek zaś 2gi pin wtyczki ma kontakt z pinem innej kostki . Gdybym znał opis poszczególnych pinów kostek przy ramie było by mi łatwiej zweryfikować poprawność prób i dojść który z kabelków jest ew. uszkodzony .
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8421
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Blokada tylnego dyfra
Ten temat załatwia schemat. Wrzuć mi maila na pw. to Ci wyślę odpowiedni fragment (całe EWD jest za duże na taka metodę).
Re: Blokada tylnego dyfra
To może dorzucę coś od siebie: tej jesieni w końcu naprawiłem tą cholerną blokadę (przy okazji regenerując maglownicę...) Zdecydowałem się na pneumatykę Ore https://ore4x4.pl/pl/czesci-i-akcesoria ... 9-j12.html Działa bez zarzutu, ale za namową mojego mechanika zamontowany został byle jaki kompresor, który woziłem w bagażniku (Norauto) i będę go zmieniał na coś porządniejszego. Ten potrafi przy rozruchu pod ciśnieniem stanąć w martwym punkcie i spalić bezpiecznik
Re: Blokada tylnego dyfra
Hej
U mnie też silniczek zeżarty ... W związku z tym pytanie - jak bym się zdecydował na zakup nowego oryginalnego - to jaki byłby całkowity koszt tej operacji? Czyli koszt i czas wymiany - wygląda na niezbyt złożoną...
Czy rozwiązania pneumatyczne (gdzieś też ręczne widziałem?) wyjdą finalnie taniej? (nie mam kompresora)
A może ktoś w okolicy Warszawy lub Siedlec jest w stanie to zrobić kompleksowo?
Pozdrawiam
U mnie też silniczek zeżarty ... W związku z tym pytanie - jak bym się zdecydował na zakup nowego oryginalnego - to jaki byłby całkowity koszt tej operacji? Czyli koszt i czas wymiany - wygląda na niezbyt złożoną...
Czy rozwiązania pneumatyczne (gdzieś też ręczne widziałem?) wyjdą finalnie taniej? (nie mam kompresora)
A może ktoś w okolicy Warszawy lub Siedlec jest w stanie to zrobić kompleksowo?
Pozdrawiam
Re: Blokada tylnego dyfra
Silniczek używka to rzadki widok, nówka kosztuje jakieś 2800 PLN. Siłownik Ore to trochę ponad 600, kompresor da się kupić za 300. No i trochę drobnych gratów typu przełączniki, zaworki itd. plus robocizna. Ja jestem z tego zadowolony, aczkolwiek trzeba pamiętać o spuszczeniu powietrza z układu ręcznie przy pomocy pistoletu do pompowania kół. W przeciwnym razie potrafi włączyć blokadę w dowolnym momencie... Wyłączałem ją już kiedyś przy 80 km/h
Re: Blokada tylnego dyfra
Tak się składa że mam dwa takie silniczki używane co działają.
Pierwszy stan bardzo dobry całkowicie sprawny.
Drugi wyjęty z mojego FJ, pęknięta obudowa ale działa i zapina blokadę.
Pierwszy stan bardzo dobry całkowicie sprawny.
Drugi wyjęty z mojego FJ, pęknięta obudowa ale działa i zapina blokadę.
Re: Blokada tylnego dyfra
A chcesz sprzedać? jeśli tak to za ile? masz możliwość montażu?
Re: Blokada tylnego dyfra
Sprawną oddam za 1400zł
Re: Blokada tylnego dyfra
Można prosić o fotkę na priv? Masz również możliwość montażu?
Re: Blokada tylnego dyfra
Jutro postaram się zrobić fotki. Nie montuję, ale nie jest to trudne.
- Majster_P.
- Posty: 26
- Rejestracja: 02 sty 2020, 22:44
- Auto: Toyota Land Cruiser J90 3.0 D4D 163KM
WERSJA 50th Aniversary automat. - Kontakt:
Re: Blokada tylnego dyfra
A czy można tak bez żadnych problemów założyć most z blokada z innego j9, czy wymaga jakiejś ingerencji w inne układy. Chciałem właśnie zakupić most z blokadą z j9 wersja 3d i założyć u siebie ale czy nie będzie to kolidowało z blokowaniem kol przez ABS który teraz działa na poszczególne kola.