terkot na zapietej blokadzie dyfra

Moderator: luk4s7

maras
Posty: 234
Rejestracja: 23 cze 2010, 11:28
Auto: kiedyś KDJ 95 vel Krowa :)
Kontakt:

terkot na zapietej blokadzie dyfra

Post autor: maras »

Wczoraj zauważyłem u siebie, że po zapięciu blokady dyfra na maks. skręcie kół słychać z przodu terkot - coś jak przeguby. Na rozpiętej blokadzie cisza.

Czy to świadczy, że muszę szykować się na wymianę przegubu, czy coś innego może dawać taki objaw :?: I dlaczego tylko na spiętym dyfrze :?: Przegub teoretycznie powinien terkotać cały czas (w końcu stały napęd). Aha - próba na błocie i piasku - żeby nie było, że na asfalcie :wink:

shell
Posty: 11
Rejestracja: 23 gru 2011, 18:30
Auto: J12 D4D
Kontakt:

Re: terkot na zapietej blokadzie dyfra

Post autor: shell »

Hej.
Czy mógłbym odświeżyć temat i spytać o to samo? Dziękuję i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: terkot na zapietej blokadzie dyfra

Post autor: seburaj »

łancuch reduktora ?

Awatar użytkownika
kozi
Posty: 247
Rejestracja: 11 wrz 2007, 17:47
Kontakt:

Re: terkot na zapietej blokadzie dyfra

Post autor: kozi »

Oczywiście że przeguby [przeciez słychać z przodu a nie w okolicy skrzyni biegów]

Przy zapiętej blokadzie międzyosiowej na przód idzie dokładnie połowa obrotów z silnika a przednie koła (sumarycznie) i tak przebywaja dłuższą drogę niż tylne) dlatego terkocze, bez blokady przedni wał nie jest zmuszany do określonej liczby obrotów


Ja tak mam i .. jeżdżę bo wiekszość na szosie i nie przeszkadza, a w terenie rzadko musze tak mocno skręcać

Co zrobisz to twój wybór - jakiś czas można na pewno jeździć [od momentu zauważenia tego zjawiska zrobiłem z 30000-50000]



PS - Terkotać może tez opona ocierająca o nadkole ;)

maras
Posty: 234
Rejestracja: 23 cze 2010, 11:28
Auto: kiedyś KDJ 95 vel Krowa :)
Kontakt:

Re: terkot na zapietej blokadzie dyfra

Post autor: maras »

No więc wiem już, że to przegub (niestety, nie opona o nadkole :wink: ).

I tu rodzi się pytanie - są na rynku zamienniki (w sklepiku zakładowym HDK Japan, jest jeszcze coś pod tytułem EuroDriveShaft z Łomianek) i jest orginał. Różnica w cenie duuuuuuża ~2 tys do 350 / 200. Wiem, że przeguby w J9 są dość wrażliwym punktem i mam dylemat głównie finansowy. Czy ktoś z Was ma doświadczenia z zamiennikami tych firm :?:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: terkot na zapietej blokadzie dyfra

Post autor: seburaj »

euro drive shaft szczerze odradzam - założyłem toto do setki i padły po 7 tysiacach km (i to wcale nie terenu)

Awatar użytkownika
kozi
Posty: 247
Rejestracja: 11 wrz 2007, 17:47
Kontakt:

Re: terkot na zapietej blokadzie dyfra

Post autor: kozi »

Jeżeli nie wybierasz się na większą wyprawę to ja bym na twoim miejscu spokojnie dalej jeździł i w międzyczasie zbierał na przeguby i inne drobiazgi które pewnie się pojawia przy okazji wymiany [uszczelniacze jakieś itp], może tez zorientuj się jak sobie poradzić jak na trasie by ewentualnie "strzelił" ale przy normalnej jeździe to chyba po prostu coraz bardziej terkocze - jak u mnie problem pojawi się na asfalcie to pomyśle o wymianie - nie ma co kusić losu.

Koledze w audi z napędem na 4 koła terkotało chyba z rok przy katowaniu auta na piasku czy w błocie ale tez nie było ostatecznej awarii - kiedyś się zmobilizował i wymienił


W sumie, jak pomyśle to ja na moich przegubach zrobiłem dwa razy Rumunię i raz Montenegro samotnie i przesadnej paniki nie było, awarie były typu osłona amortyzatora się tłucze czy gumy stabilizatora stukają.

W patrolu mam wymienione przeguby i w sumie było dobrze do czasu założenia przedniej blokady - z zapięta przednią na mocnym skręcie czasem coś się odezwie [zależnie od przyczepności terenu pewnie]

Awatar użytkownika
kozi
Posty: 247
Rejestracja: 11 wrz 2007, 17:47
Kontakt:

Re: terkot na zapietej blokadzie dyfra

Post autor: kozi »

Jak mówiłem tak zrobiłem - tzn zaczęło terkotać na biegach drogowych na asfalcie czyli pora na wymianę

ASO - 1800 za przegub, 2180 za półośkę z dwoma przegubami

intercars - jakiś przegub za 130 zł

sklepik - 350

inny sklepik też 350 [też nie wiadomo co za producent]

no i NDK za 250



Co wybrac?

Może ktoś już zmieniał i ma doświadczenia...

Awatar użytkownika
tomas
Posty: 99
Rejestracja: 10 lut 2009, 17:23
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: terkot na zapietej blokadzie dyfra

Post autor: tomas »

Są jeszcze HDK i URW, ceny coś ok 400 pln. Ja bym szukał z tych dwóch marek. Oba 100 % japan.
URW (vel URAWA) udziela się w sporcie, więc może warte uwagi.
Ostatnio zmieniony 09 lut 2013, 10:25 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Edycja nazwy.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: terkot na zapietej blokadzie dyfra

Post autor: seburaj »

kozi pisze: Co wybrac?
dobrą użwkę (-ki) z anglika o małym przebiegu...

ODPOWIEDZ