J9 automat
Moderator: luk4s7
J9 automat
posiadam od 3 tygodni piękną J9 w automacie i mam mam mały problem na przełożeniu D przestała mi jeździć reszta działa bez zarzutu, przejechałaem ok. 1500 km i wszystko grało do dzisiaj, szukam porady
Re: J9 automat
Miło jest na początku się przedstawić i przywitać w odpowiednim miejscu. Takie tu panują zasady - które też są opisane na wstępie .
Re: J9 automat
Witam
A ja bym się podpiął do tematu, bo nie chcę tworzyć nowego.
Jakby coś to niech moderator usunie posta.
Otóż co w wypadku gdy z jakichś powodów klęknie automat w terenie, jak zholować? Gdzieś czytałem, że w land roverach czy range'ach są jakieś ustrojstwa, które po włączeniu/przekręceniu/uruchomieniu pozwalają na zholowanie auta bez zmielenia skrzyni. Już nie mówię o odpalaniu na pchanie...bo byłoby zbyt idealnie.
Jak znajdę fragment traktujący o tym to podłączę, a tymczasem byłbym wdzięczny za jakąkolwiek odpowiedź.
A ja bym się podpiął do tematu, bo nie chcę tworzyć nowego.
Jakby coś to niech moderator usunie posta.
Otóż co w wypadku gdy z jakichś powodów klęknie automat w terenie, jak zholować? Gdzieś czytałem, że w land roverach czy range'ach są jakieś ustrojstwa, które po włączeniu/przekręceniu/uruchomieniu pozwalają na zholowanie auta bez zmielenia skrzyni. Już nie mówię o odpalaniu na pchanie...bo byłoby zbyt idealnie.
Jak znajdę fragment traktujący o tym to podłączę, a tymczasem byłbym wdzięczny za jakąkolwiek odpowiedź.
Re: J9 automat
Z tego co pamiętam, można holować przez kilka(naście/dziesiąt?) km z prędkością do 40 km/h ale przeszukaj dobrze forum, jest o automacie baaardzo dużo. Ja wiem, a automatu nie mam, więc jeśli Ty jesteś zainteresowany to na pewno znajdzieszoskar pisze:Witam
A ja bym się podpiął do tematu, bo nie chcę tworzyć nowego.
Jakby coś to niech moderator usunie posta.
Otóż co w wypadku gdy z jakichś powodów klęknie automat w terenie, jak zholować? Gdzieś czytałem, że w land roverach czy range'ach są jakieś ustrojstwa, które po włączeniu/przekręceniu/uruchomieniu pozwalają na zholowanie auta bez zmielenia skrzyni. Już nie mówię o odpalaniu na pchanie...bo byłoby zbyt idealnie.
Jak znajdę fragment traktujący o tym to podłączę, a tymczasem byłbym wdzięczny za jakąkolwiek odpowiedź.
Re: J9 automat
Było o tym. Temat do końca nie rozstrzygnięty. Generalnie wszystko wskazuje na to, że można bezkarnie holować, jeśli dźwignia reduktora będzie w pozycji N - neutral. Wydaje się to logiczne, bo w ten sposób odpinamy koła od skrzyni i nie powinno się podczas holowania nic w niej kręcić.oskar pisze:Witam
A ja bym się podpiął do tematu, bo nie chcę tworzyć nowego.
Jakby coś to niech moderator usunie posta.
Otóż co w wypadku gdy z jakichś powodów klęknie automat w terenie, jak zholować? Gdzieś czytałem, że w land roverach czy range'ach są jakieś ustrojstwa, które po włączeniu/przekręceniu/uruchomieniu pozwalają na zholowanie auta bez zmielenia skrzyni. Już nie mówię o odpalaniu na pchanie...bo byłoby zbyt idealnie.
Jak znajdę fragment traktujący o tym to podłączę, a tymczasem byłbym wdzięczny za jakąkolwiek odpowiedź.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: J9 automat
i tak właśnie jest
problemy z holowaniem dotyczą aut klasycznych 2wd, gdzie rozłączenie skrzyni od układu napędowego jest niemożliwe, zwłąszcza w przednonapędowych... a odpalić na zaciąg w sytuacji awaryjnej też sie podobno da, ale to niehumanitarne
problemy z holowaniem dotyczą aut klasycznych 2wd, gdzie rozłączenie skrzyni od układu napędowego jest niemożliwe, zwłąszcza w przednonapędowych... a odpalić na zaciąg w sytuacji awaryjnej też sie podobno da, ale to niehumanitarne
Re: J9 automat
Witam kolegów!
Użytkuje Landka od maja,niestety jestem juz po remoncie skrzynki automatycznej,obecnie w połozeniu D nie rusza z pierwszego biegu choć jedyna na L jest więc chyba bedzie to elektrozawór lub płyta sterująca aha i obecnie mryga mi kontrolka od ,,dopalacza".Mam nadzieje,że sobie jakos poradze ale moja prośba dotyczy instrukcji obsługi gdzie jej szukać,bo w serwisie bez szans.Poza tym nie wiem do czego służą dwa przyciski po lewej stronie lewarka zmiany biegów.
Aha i jeszcze jedno skoro Landek ma stały przodek co zapinamy pierwszym ruchem w przód na reduktorze?
Pozdro i dzieki
Użytkuje Landka od maja,niestety jestem juz po remoncie skrzynki automatycznej,obecnie w połozeniu D nie rusza z pierwszego biegu choć jedyna na L jest więc chyba bedzie to elektrozawór lub płyta sterująca aha i obecnie mryga mi kontrolka od ,,dopalacza".Mam nadzieje,że sobie jakos poradze ale moja prośba dotyczy instrukcji obsługi gdzie jej szukać,bo w serwisie bez szans.Poza tym nie wiem do czego służą dwa przyciski po lewej stronie lewarka zmiany biegów.
Aha i jeszcze jedno skoro Landek ma stały przodek co zapinamy pierwszym ruchem w przód na reduktorze?
Pozdro i dzieki
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: J9 automat
słaby to był remont, skoro masz dalej takie niedomaganialesio pisze:Witam kolegów!
niestety jestem juz po remoncie skrzynki automatycznej,
Re: J9 automat
Daj mi swój mail na PW, to Ci wyślę instrukcję użytkownika do J90 po Polsku. Ruch małej wajchy do przodu blokuje między osiowy mechanizm różnicowy. W tej pozycji nie powinno się jeździć po asfalcie i innych nieuślizgliwych nawierzchniach.
Re: J9 automat
cze
Fobosie jesteś wielki wysłałem emaila na priv ale dla pewności masz tu lepanek@wp.pl
pozdro Leszek
Fobosie jesteś wielki wysłałem emaila na priv ale dla pewności masz tu lepanek@wp.pl
pozdro Leszek