J9 automat

Moderator: luk4s7

JACEK
Posty: 1
Rejestracja: 08 sie 2010, 20:35
Auto: J 9
Kontakt:

J9 automat

Post autor: JACEK »

posiadam od 3 tygodni piękną J9 w automacie i mam mam mały problem na przełożeniu D przestała mi jeździć reszta działa bez zarzutu, przejechałaem ok. 1500 km i wszystko grało do dzisiaj, szukam porady

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J9 automat

Post autor: kylon »

Miło jest na początku się przedstawić i przywitać w odpowiednim miejscu. Takie tu panują zasady :wink: - które też są opisane na wstępie :wink:.

Awatar użytkownika
oskar
Posty: 437
Rejestracja: 06 lut 2010, 16:33
Auto: KDJ95'02
Kontakt:

Re: J9 automat

Post autor: oskar »

Witam
A ja bym się podpiął do tematu, bo nie chcę tworzyć nowego.
Jakby coś to niech moderator usunie posta.
Otóż co w wypadku gdy z jakichś powodów klęknie automat w terenie, jak zholować? Gdzieś czytałem, że w land roverach czy range'ach są jakieś ustrojstwa, które po włączeniu/przekręceniu/uruchomieniu pozwalają na zholowanie auta bez zmielenia skrzyni. Już nie mówię o odpalaniu na pchanie...bo byłoby zbyt idealnie.
Jak znajdę fragment traktujący o tym to podłączę, a tymczasem byłbym wdzięczny za jakąkolwiek odpowiedź.

Awatar użytkownika
pioti
Posty: 56
Rejestracja: 29 maja 2009, 10:34
Auto: J95
Kontakt:

Re: J9 automat

Post autor: pioti »

oskar pisze:Witam
A ja bym się podpiął do tematu, bo nie chcę tworzyć nowego.
Jakby coś to niech moderator usunie posta.
Otóż co w wypadku gdy z jakichś powodów klęknie automat w terenie, jak zholować? Gdzieś czytałem, że w land roverach czy range'ach są jakieś ustrojstwa, które po włączeniu/przekręceniu/uruchomieniu pozwalają na zholowanie auta bez zmielenia skrzyni. Już nie mówię o odpalaniu na pchanie...bo byłoby zbyt idealnie.
Jak znajdę fragment traktujący o tym to podłączę, a tymczasem byłbym wdzięczny za jakąkolwiek odpowiedź.
Z tego co pamiętam, można holować przez kilka(naście/dziesiąt?) km z prędkością do 40 km/h ale przeszukaj dobrze forum, jest o automacie baaardzo dużo. Ja wiem, a automatu nie mam, więc jeśli Ty jesteś zainteresowany to na pewno znajdziesz 8)

Awatar użytkownika
fobos
Posty: 3155
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Auto: VZJ 90
Kontakt:

Re: J9 automat

Post autor: fobos »

oskar pisze:Witam
A ja bym się podpiął do tematu, bo nie chcę tworzyć nowego.
Jakby coś to niech moderator usunie posta.
Otóż co w wypadku gdy z jakichś powodów klęknie automat w terenie, jak zholować? Gdzieś czytałem, że w land roverach czy range'ach są jakieś ustrojstwa, które po włączeniu/przekręceniu/uruchomieniu pozwalają na zholowanie auta bez zmielenia skrzyni. Już nie mówię o odpalaniu na pchanie...bo byłoby zbyt idealnie.
Jak znajdę fragment traktujący o tym to podłączę, a tymczasem byłbym wdzięczny za jakąkolwiek odpowiedź.
Było o tym. Temat do końca nie rozstrzygnięty. Generalnie wszystko wskazuje na to, że można bezkarnie holować, jeśli dźwignia reduktora będzie w pozycji N - neutral. Wydaje się to logiczne, bo w ten sposób odpinamy koła od skrzyni i nie powinno się podczas holowania nic w niej kręcić.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J9 automat

Post autor: seburaj »

i tak właśnie jest
problemy z holowaniem dotyczą aut klasycznych 2wd, gdzie rozłączenie skrzyni od układu napędowego jest niemożliwe, zwłąszcza w przednonapędowych... a odpalić na zaciąg w sytuacji awaryjnej też sie podobno da, ale to niehumanitarne :mrgreen:

lesio
Posty: 26
Rejestracja: 26 sie 2010, 17:44
Auto: J 90
Kontakt:

Re: J9 automat

Post autor: lesio »

Witam kolegów!
Użytkuje Landka od maja,niestety jestem juz po remoncie skrzynki automatycznej,obecnie w połozeniu D nie rusza z pierwszego biegu choć jedyna na L jest więc chyba bedzie to elektrozawór lub płyta sterująca aha i obecnie mryga mi kontrolka od ,,dopalacza".Mam nadzieje,że sobie jakos poradze ale moja prośba dotyczy instrukcji obsługi gdzie jej szukać,bo w serwisie bez szans.Poza tym nie wiem do czego służą dwa przyciski po lewej stronie lewarka zmiany biegów.
Aha i jeszcze jedno skoro Landek ma stały przodek co zapinamy pierwszym ruchem w przód na reduktorze?
Pozdro i dzieki

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J9 automat

Post autor: seburaj »

lesio pisze:Witam kolegów!
niestety jestem juz po remoncie skrzynki automatycznej,
słaby to był remont, skoro masz dalej takie niedomagania :roll:

Awatar użytkownika
fobos
Posty: 3155
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Auto: VZJ 90
Kontakt:

Re: J9 automat

Post autor: fobos »

Daj mi swój mail na PW, to Ci wyślę instrukcję użytkownika do J90 po Polsku. Ruch małej wajchy do przodu blokuje między osiowy mechanizm różnicowy. W tej pozycji nie powinno się jeździć po asfalcie i innych nieuślizgliwych nawierzchniach.

lesio
Posty: 26
Rejestracja: 26 sie 2010, 17:44
Auto: J 90
Kontakt:

Re: J9 automat

Post autor: lesio »

cze
Fobosie jesteś wielki wysłałem emaila na priv ale dla pewności masz tu lepanek@wp.pl
pozdro Leszek

ODPOWIEDZ