J 95 porady

Moderator: luk4s7

maras
Posty: 234
Rejestracja: 23 cze 2010, 11:28
Auto: kiedyś KDJ 95 vel Krowa :)
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: maras »

@Kames - wybacz, ale żadne z moich pytań nie wydaje się mi być doktoryzowaniem :roll: . Miałem różne samochody i wiem, gdzie w nich zajrzeć i na co patrzeć, żeby ocenić podatność do zakupu. Toyoty nie znam, stąd moje pytania.

Przeglądając oferty krajowe i ich zawartość, pewnie kolejny raz pojadę do Niemiec, więc towarzystwo osoby znającej LC jest akurat mało prawdopodobne. Chcę sam sprawdzić jak najwięcej i dopiero potem wziąć kandydata na warsztat.

Nie jestem dzieckiem i nie liczę na coś nierealnego. Punkty, o które zapytałem są niczym innym jak podstawowymi oględzinami. Nigdzie nie pisze nic o rozbieraniu auta na części i o gwarancji, że w starym aucie nic nie padnie.

Auto chcę kupić, żeby się nim cieszyć, a nie żeby cieszył się z niego mechanik.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 828
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: Cobra »

korozje będziesz widział najlepiej na podnośniku....

- usterki przekładni kierowniczej - Częstą przypadłością tego modelu jest padająca maglownica. Stan luzów można sprawdzić na dowolnej stacji diagnostycznej

- usterki sterowania nieużywanej blokady tylnego mostu - tutaj nie wiem, nie spotkało mnie to niech koledzy się wypowiedzą.
- korodujące górne mocowanie tylnego wahacza - niestety czym większy przebieg tym większa powierzchnia będzie korodowała...
- rozciągający się łańcuch reduktora (?) - Jeśli luz będzie na reduktorze to będzie to słyszalne. I tak sam stwierdziłeś bardzo rzadka usterka
silniki:
3.0 TD (KZ-TE):
- zdarzały sie przypadki przegrzania silnika -> przy pękniętej głowicy może być kilka objaw żeby to sprawdzić... Może pobierać olej ( zwiększone również spalania) i pobierać wodę z chłodnicy i chyba powinien się przegrzewać wciąż

D4D (KD-FTV):
- padające SHSV - Jeśli wyskoczył jakikolwiek błąd to na pewno komp go znajdzie... z tego co czytałem tutaj ktoś jechał do aso na weryfikację wtrysków...

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: Kames »

maras pisze:@Kames - wybacz, ale żadne z moich pytań nie wydaje się mi być doktoryzowaniem :roll: . Miałem różne samochody i wiem, gdzie w nich zajrzeć i na co patrzeć, żeby ocenić podatność do zakupu. Toyoty nie znam, stąd moje pytania.

Przeglądając oferty krajowe i ich zawartość, pewnie kolejny raz pojadę do Niemiec, więc towarzystwo osoby znającej LC jest akurat mało prawdopodobne. Chcę sam sprawdzić jak najwięcej i dopiero potem wziąć kandydata na warsztat.

Nie jestem dzieckiem i nie liczę na coś nierealnego. Punkty, o które zapytałem są niczym innym jak podstawowymi oględzinami. Nigdzie nie pisze nic o rozbieraniu auta na części i o gwarancji, że w starym aucie nic nie padnie.

Auto chcę kupić, żeby się nim cieszyć, a nie żeby cieszył się z niego mechanik.

Pozdrawiam
wiesz troszeczke mnie nie zrozumiałes ,a ja pisałem za bardzo ogółnie ,chodzi mi o to iz kazdy samochód będzie inny jesli chodzi o stopien zuzycia pewnych czesci , jezeli masz pojecie o samochodach to poprostu wsiąc i pojedz sobie włanczając i wyłanczając wszystko co sie da - kupiłem kiedys samochód kt. był przeglądniety na wylot ,a w dwa tygodnie po zapłaceniu kasy syn oswiadcza ze w tylnych drzwiach nie działa szyba -jaki byłem zaskoczony gdy okazało sie iz obydwie tylne szyby są pozbawione podnosnika ,a szyby są zamocowane kołkami z drewna /była zima/ :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kojot
Klubowicz
Posty: 217
Rejestracja: 22 lut 2010, 11:48
Auto: LC 90
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: Kojot »

Co do blokady tylnego mostu to
po pierwdze nie kazdy model ją posiada - nie wiem dlaczego - po prostu tak jest - zwóć na to uwagę podczas weryfikacji ogłoszeń.
Co do poprawności działania - po załączeniu blokady - wyłącza się abs i zaczyna mrygać czerwona lampka blokady, trzeba delikatnie ruszyć - czasami przód tyl + lekki skręt kierownicą - jeżeli blokada "zaskoczy" lampka zaczyna świecić ciągle.

Rozłącznie powinno byc szybsze - przynajmiej u mnie tak jest. Co do naprawy tego ustrojstwa - to może być różnie - ja kupiłem auto z niedziałającą blokadą - ale koszt naprawy wyniusł mnie 160 PLN - (montaz demontaż - czyszczenie - wklejenie magnesów - dwa oringi - trochę smaru i lakieru )ale nie zawsze jest tak kolorowo - nowy silniczek w ASO to ponoć jakieś 3000 PLN ( ponoć - nie sprawdzałem ceny więc przepraszam jeżeli się mylę)

tyle mogę pomóc - bo też nie wiedziałem jak to działa podczas kupna - po rozebraniu i złożeniu temat wydaje się banalny

jeszcze jedno - swojej Kojoty szukałem 8 miesięcy - warto zainwestować w czujnik grubości lakieru - ca 250 PLN - 90 % oglądanych aut wyklepana była z " przystanku autobusowego " - fakt że patrzyłem moim zdaniem na "rozsądną cenę" ale czasami na prawdę ręce opadały

powodzenia

Kojot :wink:

powodzenia
kojot

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: Kames »

Kojot pisze:Co do blokady tylnego mostu to
po pierwdze nie kazdy model ją posiada - nie wiem dlaczego - po prostu tak jest - zwóć na to uwagę podczas weryfikacji ogłoszeń.
Co do poprawności działania - po załączeniu blokady - wyłącza się abs i zaczyna mrygać czerwona lampka blokady, trzeba delikatnie ruszyć - czasami przód tyl + lekki skręt kierownicą - jeżeli blokada "zaskoczy" lampka zaczyna świecić ciągle.

Rozłącznie powinno byc szybsze - przynajmiej u mnie tak jest. Co do naprawy tego ustrojstwa - to może być różnie - ja kupiłem auto z niedziałającą blokadą - ale koszt naprawy wyniusł mnie 160 PLN - (montaz demontaż - czyszczenie - wklejenie magnesów - dwa oringi - trochę smaru i lakieru )ale nie zawsze jest tak kolorowo - nowy silniczek w ASO to ponoć jakieś 3000 PLN ( ponoć - nie sprawdzałem ceny więc przepraszam jeżeli się mylę)

tyle mogę pomóc - bo też nie wiedziałem jak to działa podczas kupna - po rozebraniu i złożeniu temat wydaje się banalny

jeszcze jedno - swojej Kojoty szukałem 8 miesięcy - warto zainwestować w czujnik grubości lakieru - ca 250 PLN - 90 % oglądanych aut wyklepana była z " przystanku autobusowego " - fakt że patrzyłem moim zdaniem na "rozsądną cenę" ale czasami na prawdę ręce opadały

powodzenia

Kojot :wink:

powodzenia
kojot
i o te koncowe słowa mi chodzi- sie trafi to będzie :!: czasami to sie płakac chce

maras
Posty: 234
Rejestracja: 23 cze 2010, 11:28
Auto: kiedyś KDJ 95 vel Krowa :)
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: maras »

Dzięki za informacje :!:

Ja dokopałem się jeszcze do takich - jeśli chodzi o przekładnię kierowniczą, to padają tulejki mocujące przekładni (a więc nie wyciek ;) ). Żeby to sprawdzić, jedna osoba kręci kierownicą, a druga patrzy na przekładnię. Nie powinna zanadto latać. Podobno nie występują same tulejki i stąd jest to problem.

Co druga wymianę paska rozrządu powinno się też zmienić pompę wody (wymiana paska co 150 tys km).

Pozdro

Awatar użytkownika
emilio
Posty: 185
Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:03
Auto: KZJ95
GDJ150
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: emilio »

Cześć Maras,

Co do przekładni to jest możliwa wymiana jej mocowania (firma Super pro ) w ASO nie wystepuje jako pojedynczy element .
Zmiana tego mocowania zdecydowanie przedłuży zywotność przekładni , drobne luzy mozna spróbować skasować , poźniej pozostaje regeneracja .

Co do pompy wody to profilaktycznie dobrze jest wymienic , ze względu na wiek lub przebieg . Co do paska rozrządu w KZTE to tak jak kolega Black napisał sugerowana wymiana po 100 tys .

Poza podstawowymi usterkami o których pisaliśmy pozostaje parę 'drobiazgów' :wink:
poduszka skrzyni biegów , cała gumkologia zawieszenia (warto wymienić na polibusze super pro ) zdarza się koniecznośc wymiany swożni , poduszki silnika , ewentualna regulacja zaworów .

W kwestii ramy to koroduje tylna część ale powierzchownie , w egzemplarzach 10 letnich błotniki w w miejscu styku z plastikowym nadkolem (powierzchownie ) :mrgreen:

Wiadomo nie kupujesz nowego auta wiek i przebieg robi swoje . Co do Twojej koncepcji poszukania auta w Niemcowni to ok . Właśnie z Niemiec kupiłem moją pierwszą 90 i byłem mega zadowolony :D ,a 95 poszukiwałem prawie rok! :D W końcu kupiona w kraju okazyjnie. Pewny egzemplarz ale i tak zawsze trzeba liczyś się z tym ,że wyjdzie jakaś naprawa ponadplan :wink:

Powodzenia w poszukiwaniach :D
Emil

maras
Posty: 234
Rejestracja: 23 cze 2010, 11:28
Auto: kiedyś KDJ 95 vel Krowa :)
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: maras »

Macie rację, co do wymiany paska rozrządu - 150 tys, to było info od mechanika. Aczkolwiek, znalazłem tez w necie (buschtaxi) info, że zalecany okres wymiany, to 90 tys km a nie 100 :shock:

Co do poszukiwań, to cały czas trwają, aczkolwiek mam tu małą niezgodność w domu ;) Moja wersja, to na spokojnie, jak się znajdzie, to będzie, natomiast druga połowa wprowadziła ciśnienie, bo nasz placek za często się psuje (raz w roku zawieszenie :mrgreen: ). Zakłada też, że na wakacje w sierpniu pojedziemy już nowym autem :roll:

Dziku1
Posty: 76
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:36
Auto: J95
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: Dziku1 »

Jeśli chodzi o korozję podwozia to raczej bym się nią nie przejmował (no chyba, że faktycznie z elementami konstrukcji byłoby już fatalnie). Na pewno nie uzależniłbym od niej przydatności do kupna LC. Zawsze lepiej zakonserwować sobie autko samemu - można wtedy zadbać (przy okazji) o inne elementy podwozia. Może zamiast rdzy na ramie przyjrzyj się uważnie jej geometrii (jeśli kiedyś rama była uszkodzona to przy oględzinach powinieneś dostrzec miejsce naprawy).

Zazdroszczę trochę tak gruntownego podejścia do tematu jak Twoje. Ja często postępuję jak Twoja "druga połowa". Gdy coś potrzebuję to zbyt długo się nie zastanawiam. Często jednak później pluję sobie w brodę za zbyt szybki zakup :(

Owocnych oględzin i zakupu do sierpnia :wink: (bo nie ma to jak zadowolona żonka...)

Pozdr
Jarek (Dziku)

Awatar użytkownika
HunterR32
Posty: 77
Rejestracja: 03 mar 2010, 13:39
Auto: J90
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: HunterR32 »

kolego ja kupilem swojego LC 3d w marcu za 30 tys w obecnej chwili wlozylem juz ponad 10 tys teraz chce jeszcze zalozyc oslony z aluminium i juz bede mial wszystko tak jak chce moze jeszcze z czasem zderzak przedni pojdzie do wymiany :) takze i tak bedziesz musial zainwestowac po kupnie wiec szykuj kase :) i nie sil sie na wygorowane roczniki bo nie wiem czy to jest sens, chyba ze chcesz d-4d to niech sie juz koledzy wyopwiedza jak to wygladalo rocznikowo wiem ze z poczatkowymi modelami byly jakies problemy

maras
Posty: 234
Rejestracja: 23 cze 2010, 11:28
Auto: kiedyś KDJ 95 vel Krowa :)
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: maras »

Zdaję sobie sprawę z "wyścigu zbrojeń" po zakupie ;) Ale i tak szukać muszę "młodego" samochodu, bo taki był argument za wymianą starej osobówki `98 na coś nowszego :mrgreen: Co do dalszych prac (zawiecha, opony itp itd), to na spokojnie. Wolę wydać więcej na zakup a potem trochę pojeździć cywilem.

Rokowania są niezłe, bo przeglądając foty w necie połówka stwierdziła, że nawet już lekko podniesiona wygląda lepiej :twisted:

Awatar użytkownika
HunterR32
Posty: 77
Rejestracja: 03 mar 2010, 13:39
Auto: J90
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: HunterR32 »

ja zawiasu nie ruszalem tzn wymienilem tylko drazki, troche czasu auto spedzilo u elektryka bo przewody byly pognite i jeszcze walczylem z tylnimi lampami bo byly w bardzo slabym stanie :) najwiekszy wydatek to opony 265/75/16 wieksze nie wejda bez lifta :) i tak jak je zobaczylem mialem obawy czy nic nie bedzie obcierac i powiem szczerze ze z przodu w dziurach i przy pelnym skrecie nie ma zbyt duzo miejsca ok 1 cm miedzy opona a nadkolami.... szukaj w jaknajlepszym stanie bo to ze mlodszy to nie znaczy ze lepszy :) tak mi sie wydaje...

Awatar użytkownika
HunterR32
Posty: 77
Rejestracja: 03 mar 2010, 13:39
Auto: J90
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: HunterR32 »

http://moto.allegro.pl/item1081182854_t ... _reje.html" onclick="window.open(this.href);return false; jak za takie pieniadze to powiem szczerze ze ladny egzeplarz

maras
Posty: 234
Rejestracja: 23 cze 2010, 11:28
Auto: kiedyś KDJ 95 vel Krowa :)
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: maras »

Widziałem to ogłoszenie, ale szukam czegoś w manualu i raczej nie w świni i na patyku, bo jakoś nie mój klimat :wink:

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: Kames »

A musisz miec 4 drzwiowe :?:

ODPOWIEDZ