Dane techniczne

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Black
Klubowicz
Posty: 282
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:17
Auto: Forester
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: Black »

Za instrukcją i i Pyrką, waga: 1970kg - 95 KZTE, automat ...

jak przekroczyłem 2100 nie mając jeszcze pełnej "zbroi" to przestałem myśleć o wadze, a tym bardziej ją sprawdzać ;-)

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: Kames »

ja mam dosc lekki zdezaczek ,wincha 9,0 z liną syntetyczną, bagaznik alu i płyt alu , natomiast zabudowa poszła z osb i mozna nią wojne wygrac ale ciezar :lol:

aaawaldi
Posty: 158
Rejestracja: 06 cze 2009, 20:49
Auto: KDJ 95
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: aaawaldi »

Dzisiaj miałem okazję zważyć swoje auto. Też bardzo się zdziwiłem, skąd się biorą te liczby w dowodzie rejestracyjnym ( 1830 kg ) , skoro moja Toyota bez jakichkolwiek przeróbek ( tylko rura z przodu i kratka w bagażniku ) , z pełnym zbiornikiem paliwa, waży 2190 kg. Skąd te 360 kg rozbieżności ??? Radio CB, dywaniki i parę dupereli w schowku tyle nie waży ...

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 826
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: Cobra »

Waga samochodu jest podawana bez jakichkolwiek płynów eksploatacyjnych. Bez paliwa, olei itd. Czasami również bez kolumny kierowniczej.

aaawaldi
Posty: 158
Rejestracja: 06 cze 2009, 20:49
Auto: KDJ 95
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: aaawaldi »

Paliwo i wszystkie płyny wraz z kolumną, to nie więcej niż 160 kg. Gdzie pozostałe 200 ??? Silnik i skrzynia ???

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: Rafi »

Cobra pisze:Waga samochodu jest podawana bez jakichkolwiek płynów eksploatacyjnych. Bez paliwa, olei itd. Czasami również bez kolumny kierowniczej.
No nie do końca :P Po kiego komu waga samochodu bez np. środków smarnych?? :wink: Waga jest podawana auta gotowego do jazdy. Tyle tylko, że niektórzy producenci podają z pełnym bakiem, inni z pustym, a jeszcze inni (zgodnie z normą iso/milion pięćset sto dziewięćset/poufne/sciśle tajne/9000-01) dają do baku 10 litrów paliwa. Do tego są bardzo duże różnice w wadze zależnie od wypasu, skrzyni (automat jest często sporo cięższy). Masa w dowodzie pochodzi z homologacji samochodu, a w tej producent podał jedną masę często dla wszystkich wersji. A w skrajnych wypadkach masa własna modelu zależnie od wersji może się różnić nawet o tonę. Zresztą teoria nie ma i tak nic wspólnego z praktyką. Renault 5 mojej dziewczyny miało przez lata trzy dowody, w każdym była wpisana inna masa, do tego żadna z nich nie miała nic wspólnego z podawaną przez producenta, ani z rzeczywistą. Była brana z jakichś tajemniczych katalogów w wydziałach komunikacji, które tak naprawdę znając życie mogą być wesołą twórczością jakiegoś urzędasa.

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 826
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: Cobra »

no zgadzam się z tobą Rafi... Diesel cięższy automat cięższy... Większe koła cięższa... i się zbiera...

Awatar użytkownika
kozi
Posty: 247
Rejestracja: 11 wrz 2007, 17:47
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: kozi »

czy symbole pasków i filtrów to też tutaj czy osobny wątek założyć?

Bo własciwie to ja mam pytanie:

2001 rok kdj95 d4d chciałem potwierdzić że poprawnie zamówiłem - niby z katalogu ale ponoć mogą być błędy

filtr powietrza : AM 352/1
filtr paliwa : filtrom PP 855
pasek osprzętu: bosh 7PK 1637 albo dayco 7PK1640 [który?]

Awatar użytkownika
realBiker
Posty: 748
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Auto: VZJ90

Re: Dane techniczne

Post autor: realBiker »

Czy ktoś obeznany z tematem płynów eksploatacyjnych mógł by uzupełnić drugi post o okresy wymiany tychże płynów? Co i co ile wymieniać, kiedy smarować krzyżaki i takie tam.

maras
Posty: 234
Rejestracja: 23 cze 2010, 11:28
Auto: kiedyś KDJ 95 vel Krowa :)
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: maras »

Czy ktoś może zmierzyć wysokość J95 od ziemi do najwyższego punktu nadkola przedniego i tylnego na oponach 265/70/16 :?: Kumpel zasiał we mnie ziarnko wątpliwości, czy moja krowa ma fabryczny zawias.

Z góry dzięki

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: kylon »

Masz prostą wersję i dlatego troszkę wyżej stoi.

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: finger »

Panowie nie moge znalezc ile dlugosci ma krotka wersja. Zastanawiam sie ile jest dluga dluzsza :lol:

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: finger »

No dobra juz se sam znalazlem ;p 40cm

Awatar użytkownika
oskar
Posty: 437
Rejestracja: 06 lut 2010, 16:33
Auto: KDJ95'02
Kontakt:

Re:

Post autor: oskar »

wizja pisze:Toyota Land Cruiser LJ95 diesel (3.0 D-4D, 1KD-FTV, KDJ95)
============================================


Ogólne:
---------------
Zawieszenie (przód/tył): niezależne (sprężyny ze stabilizatorem) / sztywny most z blokadą mechanizmu różnicowego (sprężyny ze stabilizatorem)
Hamulce (przód/tył): tarczowe, wentylowane
Minimalna średnica zawracania: 5,7 (m)
Pojemność zbiornika paliwa: 90 (l)
Opony: 265/70R16 (felgi 16x7")


Silnik:

-------------------
Oznaczenie: 1KD-FTV
Rzędowy, 4 cylindry (IL4)
Turbo doładowany - zmienna geometria łopatek (VGT/VNT)
Rozrząd DOHC, 16 zaworów (Twin Cam), pasek
Wtrysk bezpośredni - Common Rail
Pojemność: 3.0l (2982cm^3)
Moc: 122kW (163KM) przy 3400 obr./min
Max. moment obrotowy: 343Nm przy 1400 obr./min (skrzynia automatyczna oraz manualna)
Stopień sprężania: 18.4:1


Wymiary i waga
-----------------------
Długość całkowita: 4755 (mm)
Szerokość całkowita: 1820 (mm)
Wysokość całkowita: 1875 (mm)
Rozstaw osi: 2675 (mm)
Rozstaw kół przednich: 1505 (mm)
Rozstaw kół tylnych: 1510 (mm)
Prześwit: 230 (mm)
Głębokość brodzenia: 700 (mm)
Nawis przedni: 855 (mm)
Nawis tylni: 1070 (mm)
Kąt najazdu: 32 (stopnie)
Kąt zejścia: 26 (stopnie)
Kąt rampowy: 20 (stopnie)
Max. kąt przechyłu bocznego: 42 (stopnie)
Całkowity dopuszczalny ciężar: 2750 (kg)
Dopuszczalny nacisk na osie (przód/tył): 1250 / 1700 (kg)
Dopuszczalny nacisk na hak: 130 (kg)


Skrzynia biegów (R151F):
--------------------
Typ: 5-biegowa manualna
Przełożenia:
1-szy: 4.314
2-gi: 2.330
3-ci: 1.436
4-ty: 1.000
5-ty: 0.838
R: 4.220


Oleje (tekst zapożyczony):
----------------------------------------
- Silnik 1KZ-TE: olej klasy API CF-4 - dopuszczalny CF, CE lub CD - 7,0 l. z wymianą filtra i 6,4 l. bez wymiany filtra oleju (np. Mobil SuperS 10W40)
- Silnik 1KD-FTV: 7,4 l z wymianą filtra i 6,7 l bez wymiany filtra oleju
- Reduktor: Mobil SHC 75W90 syntetyk (ok 1,7l wchodzi pod korek)
- Most przedni: Mobil HD-A 85W90 (mineralny GL-5) (ok 1,2l)
- Most tylny z blokadą: np. Mobil HD-A 85W90 (ok 2,7l)
- Mech. skrzynia biegów - olej przekładniowy API GL-4 lub GL-5 o lepkości SAE 75W-90 (2,2 l) (np. Mobil SHC 75W90 Syntetyk)
- Automatyczna skrzynia biegów - olej Dexron III lub II w ilości 2,0 l.
- Skrzynia rozdzielcza - olej przekładniowy API GL-4 lub GL-5 o lepkości SAE 75W-90 (1,2 l.)
- Mechanizm różnicowy przedni - olej do przekładni hipoidalnych API GL-5 (1,1 l) <-18stC - SAE 80W lub 80W90, >-18stC – SAE 90
- Mechanizm różnicowy tylny – to samo co w przednim - ilości:
2,3 l.- wersja 3-drzw. bez blokady mech. różnicowego
2,6 l.- wersja 3-drzw. z blokadą mech. różnicowego
2,6 l.- wersja 5-drzw. bez blokady mech. różnicowego
2,9 l.- wersja 5-drzw. z blokadą mech. różnicowego
- Wały napędowe i łożyska kół – smar litowy NLGI No.2

Oleje do innych modeli na stronie:
http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/select.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Gdyby co to proszę o sprostowanie.
Mam pytanko o olej do reduktora, otóż w instrukcji nic nie ma o nim, a tutaj pojawia się symbol. Czy to z doświadczenia czy może z jakichś innych źródeł??

Awatar użytkownika
hunter242
Posty: 19
Rejestracja: 26 cze 2012, 11:08
Auto: KZJ90
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: hunter242 »

Witam wszystkich
Niedawno kupiłem J90 niski przebieg 166 tys km i próbuję dobrać olej do silnika - namierzyłem tylko kartkę z poprzedniej wymiany na 15W-40 przy 130 tyś. km. Czy jest to mozliwe, że lali zwykły minerał? Silnik turbo. Wszędzie piszą, że min 10W-40.

Dzięki!! :mrgreen:

ODPOWIEDZ