Intercooler do 1 KZ-TE
Moderator: luk4s7
Intercooler do 1 KZ-TE
Czy ktos z Was tuningowal silnik 1 KZ-TE dolaczajac do niego intercooler?
Czy da sie to zrobic montujac oryginalny np pozyskany z silnika D-4D czy jest inna opcja?
No i zasadnicze pytanie czy ma to wiekszy sens?
Czy da sie to zrobic montujac oryginalny np pozyskany z silnika D-4D czy jest inna opcja?
No i zasadnicze pytanie czy ma to wiekszy sens?
btw pytanie, byc moze,retoryczne ale chetnie wyslucham za i przeciw.
silnik 2LTII hilux 90KM.jaki jest wiadomo.dobry bo wolny)))
auto jest i bedzie wyprawowe, glownym zalozeniem jest niezawodnosc.
czyli wole nic nie zmieniac gdyby cos mialo mu zaszkodzic.
czipa nie chce absolutnie syf!, set za 3tys odpada rowniez, kasa!
i teraz starajac sie teoretycznie dolozyc kilka koni, slyszalem o zestawie "po taniosci". mianowicie zapodaniu interkulera z "czegokolwiek"czyli np transit. cos co pasuje i mieci sie przed chlodnica i jest cacy.
co panowie na to?
silnik 2LTII hilux 90KM.jaki jest wiadomo.dobry bo wolny)))
auto jest i bedzie wyprawowe, glownym zalozeniem jest niezawodnosc.
czyli wole nic nie zmieniac gdyby cos mialo mu zaszkodzic.
czipa nie chce absolutnie syf!, set za 3tys odpada rowniez, kasa!
i teraz starajac sie teoretycznie dolozyc kilka koni, slyszalem o zestawie "po taniosci". mianowicie zapodaniu interkulera z "czegokolwiek"czyli np transit. cos co pasuje i mieci sie przed chlodnica i jest cacy.
co panowie na to?
ok, tylko muszę znaleźć wydruk i dorwać się do jakiegoś skana
gdzieś też na stronie jakiejś niemieckiej firmy sprzedającej i montującej intercollery certyfikowane przez Toyotę, jest wykres (przed i po) oraz dane: 140KM i 340Nm w stosunku do oryginalnych 125KM i 40Nm
tak w ogóle to gdzieś w czerwcu (jak się wyrobię) będę jeszcze raz jechał na hamownię, może ktoś byłby chętny do porównania? musi tylko założyć seryjne koła (ja mam dwa zapasy 205R16, to można przełożyć)
gdzieś też na stronie jakiejś niemieckiej firmy sprzedającej i montującej intercollery certyfikowane przez Toyotę, jest wykres (przed i po) oraz dane: 140KM i 340Nm w stosunku do oryginalnych 125KM i 40Nm
tak w ogóle to gdzieś w czerwcu (jak się wyrobię) będę jeszcze raz jechał na hamownię, może ktoś byłby chętny do porównania? musi tylko założyć seryjne koła (ja mam dwa zapasy 205R16, to można przełożyć)
Re: Intercooler do 1 KZ-TE
A czy montując intercooler przed chłodnicą to nie jest tak że;podczas jazdy jest OK bo powietrze przechodzi najpierw przez IC a następnie chłodzi chłodnice ale jeżeli stoimy sobie przypadkiem wklejeni w błocie i uruchamia się wiatrak aby schłodzić chłodnice to powietrze pchane przez ów wiatrak przechodzi przez chłodnice gdzie się ogrzewa i to już ciepłe powietrze ogrzewa interooler a co za tym idzie powietrze znajdujące się w nim i wówczas mamy efekt odwrotny od pożądanego ? Chyba że coś pomieszałem