Intercooler do 1 KZ-TE

Moderator: luk4s7

nethobbit
Posty: 16
Rejestracja: 29 sty 2008, 11:44

Intercooler do 1 KZ-TE

Post autor: nethobbit »

Czy ktos z Was tuningowal silnik 1 KZ-TE dolaczajac do niego intercooler?
Czy da sie to zrobic montujac oryginalny np pozyskany z silnika D-4D czy jest inna opcja?
No i zasadnicze pytanie czy ma to wiekszy sens?

nethobbit
Posty: 16
Rejestracja: 29 sty 2008, 11:44

Post autor: nethobbit »

no to teraz pytanie gdzie i za ile mozna takowy zestaw kupic?

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Post autor: czobi »

:roll: gdyby ten kylonowy zestaw podszedl pod 2LT II, coz...
zycie staloby sie troche piekniejsze....

bo mam wrazenie ze kilka moich koni zdechlo a czesc uciekla gdzies ostatnio :evil:

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 393
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:01
Auto: r??ne
Kontakt:

Post autor: Damian »

emsi pisze:jest taki zestaw, Kylon ma na półce, kupił dla siebie, ale jeszcze nie zdążył go zainstalować.

30 KM więcej zawsze jest lepiej mieć niż nie mieć
ekhem :mrgreen:

Toyota oficjalnie mówi o 15KM więcej i 40Nm (140KM i 340Nm)
Mój na hamowni wykazał 133KM, ale swoje latka ma już... :roll:

Kwiatec

Post autor: Kwiatec »

o dżizas na hamownię cię zaniosło z tym starym paździerzem ;) podkręć turbo..... 8)

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 393
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:01
Auto: r??ne
Kontakt:

Post autor: Damian »

Kwiatec pisze:podkręć turbo..... 8)
nie mam potrzeby :mrgreen:
miałem możliwość skorzystania z hamowni to skorzystałem, fajny wykres przebiegu momentu wychodzi 8)

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Post autor: czobi »

btw pytanie, byc moze,retoryczne ale chetnie wyslucham za i przeciw.
silnik 2LTII hilux 90KM.jaki jest wiadomo.dobry bo wolny)))
auto jest i bedzie wyprawowe, glownym zalozeniem jest niezawodnosc.
czyli wole nic nie zmieniac gdyby cos mialo mu zaszkodzic.
czipa nie chce absolutnie syf!, set za 3tys odpada rowniez, kasa!

i teraz starajac sie teoretycznie dolozyc kilka koni, slyszalem o zestawie "po taniosci". mianowicie zapodaniu interkulera z "czegokolwiek"czyli np transit. cos co pasuje i mieci sie przed chlodnica i jest cacy.
co panowie na to?

sergiusz
Posty: 50
Rejestracja: 12 wrz 2007, 10:52

i

Post autor: sergiusz »

od malucha pasuje

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Post autor: MaxLux »

Damian pisze: miałem możliwość skorzystania z hamowni to skorzystałem, fajny wykres przebiegu momentu wychodzi 8)
no to zapodaj te wykresik kruca ...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

No właśnie. Zapodaj wykres. Chętnie go porównam z tym co jest od mojego intercoolera.

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 393
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:01
Auto: r??ne
Kontakt:

Post autor: Damian »

ok, tylko muszę znaleźć wydruk i dorwać się do jakiegoś skana

gdzieś też na stronie jakiejś niemieckiej firmy sprzedającej i montującej intercollery certyfikowane przez Toyotę, jest wykres (przed i po) oraz dane: 140KM i 340Nm w stosunku do oryginalnych 125KM i 40Nm

tak w ogóle to gdzieś w czerwcu (jak się wyrobię) będę jeszcze raz jechał na hamownię, może ktoś byłby chętny do porównania? musi tylko założyć seryjne koła (ja mam dwa zapasy 205R16, to można przełożyć)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

125 KM i 295 Nm :wink:

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 393
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:01
Auto: r??ne
Kontakt:

Post autor: Damian »

ok ;) coś mi się źle powciskało

jaki masz ten IC? bo ja niestety mam dobierany z innego auta, może to jest powód, że jest słabszy niż ten "oficjalny kit"?

zainstalowany na pewno dobrze, pompa też ustawiona, mój IC ma chyba za małą powierzchnię chłodnicy

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »


onasz
Posty: 543
Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:29
Auto: Chwilowo brak
Kontakt:

Re: Intercooler do 1 KZ-TE

Post autor: onasz »

A czy montując intercooler przed chłodnicą to nie jest tak że;podczas jazdy jest OK bo powietrze przechodzi najpierw przez IC a następnie chłodzi chłodnice ale jeżeli stoimy sobie przypadkiem wklejeni w błocie :mrgreen: i uruchamia się wiatrak aby schłodzić chłodnice to powietrze pchane przez ów wiatrak przechodzi przez chłodnice gdzie się ogrzewa i to już ciepłe powietrze ogrzewa interooler a co za tym idzie powietrze znajdujące się w nim i wówczas mamy efekt odwrotny od pożądanego ? Chyba że coś pomieszałem :oops:

ODPOWIEDZ